Forfatter Emne: Uden for kategori, men måske du ved det alligevel  (Læst 3208 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Uden for kategori, men måske du ved det alligevel
« Dato: April 14, 2009, 11:47:16 am »
Jeg og Sønnike skal til Sverige og vandre med rygsæk.. i vores sommerferie..

Tobias = 130 cm
Jeg = 163 Cm

Hvormange liter skal vores rygsække være på hver især??? ... Og er der nogen som evt har een som jeg kan låne til Tobias? :D

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Uden for kategori, men måske du ved det alligevel
« Svar #1 Dato: April 14, 2009, 11:47:57 am »
HM har en vandresæk - men den er til hende - hvis den kan bruges må I gerne låne den..?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Uden for kategori, men måske du ved det alligevel
« Svar #2 Dato: April 14, 2009, 01:38:37 pm »
Tobias' ved jeg ikke, men din, hmmm, 6 par sko, 14 kjoler, 8 par bukser, 4 jakker, 3 håndtasker, beautybox, toilettaske, 6 håndklæder, morgenkåbe, tøfler, plaster, sy-sæt + diverse.........600liter

 :afro:

Konen og jeg planlægger i øvrigt en uge i det svenske med ungerne på mc. Bare telt, primus og myg. Tror det bliver hyggeligt.

Sorry for spam, Majse. :mrgreen:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Uden for kategori, men måske du ved det alligevel
« Svar #3 Dato: April 14, 2009, 02:24:02 pm »
Tobias' ved jeg ikke, men din, hmmm, 6 par sko, 14 kjoler, 8 par bukser, 4 jakker, 3 håndtasker, beautybox, toilettaske, 6 håndklæder, morgenkåbe, tøfler, plaster, sy-sæt + diverse.........600liter

 :afro:

Konen og jeg planlægger i øvrigt en uge i det svenske med ungerne på mc. Bare telt, primus og myg. Tror det bliver hyggeligt.

Sorry for spam, Majse. :mrgreen:

Griner... Det er i orden når det er dig  :kiss:.... Det var vel egentlig lidt oplagt, men nu er jeg så ikke som andre tøser...  :D Man skal jo ikke rende rundt og se lækker ud hvilket jeg jo sagtens kan gøre uden alt det smat i fjæset ( makeup ) .... Derudover skal jeg da kun lige have et lille håndklæde med hvis man nu skulle finde en sø at bade i.. ellers er bad sgu udelukket og ellers lufttørre vi da bare.. ...  Overvejede min mili rygsæk, men den vil jeg nok smadre hoften på da den er opbygget efter at have basis inden under.. så den dropper jeg..

Skal da nok også blive fedt på MC... smiler..

Jepser - ved du hvormange liter den er på???? HM er jo noget højere end jeg..  :huh:

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Re: Uden for kategori, men måske du ved det alligevel
« Svar #4 Dato: April 14, 2009, 03:29:36 pm »
Som den gamle spejder (søspejder skal det dog siges), har jeg haft nogle behagelige ture med en 60Liters taske. Og jeg er bestemt ikke over 170, nok nærmere 165 :) Hvis du ender med at være nødsaget til at købe så er friluftsland og spejdersport to gode forretninger der også ved en MASSE om det!  :blink: friluftsland har da vist også en ekspertbrevkasse på deres hjemmeside  8)
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Re: Uden for kategori, men måske du ved det alligevel
« Svar #5 Dato: April 14, 2009, 07:13:49 pm »
Kunne jo være jeg skulle smide et link til de respektive sider også  :angel:

http://spejdersport.dk/

http://www.friluftsland.dk/

 :blink:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Uden for kategori, men måske du ved det alligevel
« Svar #6 Dato: April 15, 2009, 02:29:47 am »
Undskyyyyyld fordi jeg spammer, for jeg ved det nemlig godt  :oops: Meeeeeeen... Hvordan kan man være i hjemmeværnet og så ikke eje en rygsæk eller ikke vide noget om oppakning  :wink: :innocent:

Man skal jo ikke rende rundt og se lækker ud hvilket jeg jo sagtens kan gøre uden alt det smat i fjæset ( makeup ) ....

Jeg kan ikke leve uden min make up, det indrømmer jeg gerne, men man skal ikke kaste med smat, når man selv leger med fingermaling og ståhatte  :lmao:


Nå men "spøg" til side  :wink: Da jeg skulle på Skagen engang, der lånte jeg en kæææmpe rygsæk af Bongers, og der var både plads til tøj og sko og kondomer og "smat". Så hvis alt andet fejler, så send ham en besked. Han havde tasker nok i hvert fald  :mrgreen:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Uden for kategori, men måske du ved det alligevel
« Svar #7 Dato: April 15, 2009, 06:04:02 am »
Jepser - ved du hvormange liter den er på???? HM er jo noget højere end jeg..  :huh:

Pas :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: Uden for kategori, men måske du ved det alligevel
« Svar #8 Dato: April 15, 2009, 07:31:08 am »

[Overvejede min mili rygsæk, men den vil jeg nok smadre hoften på da den er opbygget efter at have basis inden under.. så den dropper jeg..


Så tager du da bare basis med på ferie... Så har du altid en vandflaske, en toilet-graver, to magasintasker til kingsize snickers osv.  :respekt:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Uden for kategori, men måske du ved det alligevel
« Svar #9 Dato: April 15, 2009, 08:15:15 am »
Undskyyyyyld fordi jeg spammer, for jeg ved det nemlig godt  :oops: Meeeeeeen... Hvordan kan man være i hjemmeværnet og så ikke eje en rygsæk eller ikke vide noget om oppakning  :wink: :innocent:

Man skal jo ikke rende rundt og se lækker ud hvilket jeg jo sagtens kan gøre uden alt det smat i fjæset ( makeup ) ....

Jeg kan ikke leve uden min make up, det indrømmer jeg gerne, men man skal ikke kaste med smat, når man selv leger med fingermaling og ståhatte  :lmao:


Nå men "spøg" til side  :wink: Da jeg skulle på Skagen engang, der lånte jeg en kæææmpe rygsæk af Bongers, og der var både plads til tøj og sko og kondomer og "smat". Så hvis alt andet fejler, så send ham en besked. Han havde tasker nok i hvert fald  :mrgreen:

Kære SVea tøs - du spammer bare løs.. smiler... .... Nu har jeg jo rygsæk.. Skriver jeg også længere oppe, men den man får udleveret af forsvaret er beregnet på at man har basis inden under... og det gider jeg altså ikke rende rundt med... Jeg er lidt usikker på literantal da jeg ikke har et klap forstand på det.. Godt være jeg er i hjemmeværnet  8), men bruger jo bare det jeg har fået udleveret.. og kan sagtens finde ud af oppakning.. Men skal gå i svært terræn, så den skal bare sidde rigtigt rygsækken.. Ellers får man sgu naller i hoften. :D :D

Griner med hensyn til smat i ansigtet.. Den var god..  :lmao: :lmao: Du er super tøsen..

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: Uden for kategori, men måske du ved det alligevel
« Svar #10 Dato: April 17, 2009, 09:49:34 am »
Hvor længe skal i være væk, hvad skal i leve af, hvordan skal i sove, hvor gammel er knægten, hvad er jeres erfaring, hvilket TN skal i gå i.

Umiddelbart ville jeg foreslå dig en cirka 60 liter. Pak let, pak let, pak let!!!!  Jeg vil mene at knægten skal have en rygsæk på 30-35 liter, og lade ham bære det letteste. Og vær forberedt på at tingene skal hældes over i din sæk. Mener at jeg engang har læst at du har travet turen i holland. Men tro mig, når bakkerne kommer bliver tingene lidt mere hårdt.
men det hele kommer an på om i skal være afsted i 14 dage og være selvforsynende, eller om i kommer forbi en butik hver dag.
MEn ellers kig herinde, der er mange meninger om det. Der er nogen der ved rigtig meget om det, men der er også noget nørderi over det (ligesom på det her forum ) der er også mange links til fohandlere med billigt grej. Billigere end spejdersport og friluftsland det er sikkert

http://outsite.org/
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Uden for kategori, men måske du ved det alligevel
« Svar #11 Dato: April 17, 2009, 11:17:19 am »
Hvor længe skal i være væk, hvad skal i leve af, hvordan skal i sove, hvor gammel er knægten, hvad er jeres erfaring, hvilket TN skal i gå i.

Umiddelbart ville jeg foreslå dig en cirka 60 liter. Pak let, pak let, pak let!!!!  Jeg vil mene at knægten skal have en rygsæk på 30-35 liter, og lade ham bære det letteste. Og vær forberedt på at tingene skal hældes over i din sæk. Mener at jeg engang har læst at du har travet turen i holland. Men tro mig, når bakkerne kommer bliver tingene lidt mere hårdt.
men det hele kommer an på om i skal være afsted i 14 dage og være selvforsynende, eller om i kommer forbi en butik hver dag.
MEn ellers kig herinde, der er mange meninger om det. Der er nogen der ved rigtig meget om det, men der er også noget nørderi over det (ligesom på det her forum ) der er også mange links til fohandlere med billigt grej. Billigere end spejdersport og friluftsland det er sikkert

http://outsite.org/

Hey tusind tak.... Det var et supert indlæg... Tak LSJ... nu glæder jeg mig endnu mere... :-)
Regner ikke med at vi kommer forbi nogen butikker .. og regner med 1½ uge... måske 2 hvis Tobias og de 2 andre drenge er vilde med det.. Vi skal have en proff med og hans 2 drenge ( han er vant til at færdes der meget med rygsæk )  Så drengene er 6 + 7 + 8 år gammel..

Og du har ret... let oppakning.. ved det.. smiler... ihhhhh tusind tak   :D