Forfatter Emne: PowerCommander eller Justering af std box  (Læst 3674 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

miki

• Wannabe
  • Sommer og smil :-)
PowerCommander eller Justering af std box
« Dato: April 13, 2009, 07:29:11 am »
KJ motor har forslået mig to løsninger på "ujævn" motorgang ved 3 - 6000 o/m....SV1000 N
1. KN luftfilter+af med toppen af luftfilter kassen for mere luft (En ramme erstatter fastgørelse)+PowerCommander = 6000 kr
2. Samme operation med luftfilter+justering af std. box = 4600 kr

Nogen erfaringer eller tips...jeg synes det er temmelig dyrt :?
Miki
Smil og verden smiler til dig ;-)

Sving og verden svinger med dig :?

CooN

• Søndagskører
  • **
Re: PowerCommander eller Justering af std box
« Svar #1 Dato: April 13, 2009, 07:45:12 am »
Ved det ikke med sikkerhed, men har hørt at en justering af ECUén skulle gøre det samme som en PC, man kan bare ikke koble alt det smarte udstyr til. Jeg har ihvertfald bestil tid til justering i midten af den her måned ved KJ.

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #2 Dato: April 13, 2009, 08:29:50 am »
Du skal lave en TPS justering, så er det med 95% sikkerhed væk!!!

Det koster gratis.  :thumbsup: :D
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #3 Dato: April 13, 2009, 08:34:19 am »
Jeg har lavet en beskrivelse her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=841.0
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #4 Dato: April 13, 2009, 09:32:10 am »
Jannick har ret.

Det behøver IKKE koste alle de penge.

Hvis ikke du selv er frisk på det, skal jeg gerne assistere i nærheden af Roskilde.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Damage

• Gæst
« Svar #5 Dato: April 13, 2009, 10:30:19 am »
KJ motor har forslået mig to løsninger på "ujævn" motorgang ved 3 - 6000 o/m....SV1000 N
1. KN luftfilter+af med toppen af luftfilter kassen for mere luft (En ramme erstatter fastgørelse)+PowerCommander = 6000 kr
2. Samme operation med luftfilter+justering af std. box = 4600 kr

Nogen erfaringer eller tips...jeg synes det er temmelig dyrt :?
Miki

Jep...masser af erfaring.  :thumbsup:

Det første du gør er at justere TPS´en som Jannik skriver. Min stod helt skævt og denne justering hjalp så meget at motorens "hakken" var helt væk. Herefter kører du på den og bedømmer om du er tilfreds.

Er du ikke det, så er der gode muligheder for at få den originale ECU justeret med nyt filter og udstødninger. Jeg fik min justeret hos KJ og jeg er meget tilfreds med det der er lavet. KJ´s justering er ikke så begrænset som en Yoshimura box som de fleste kender, min SV´er var ikke i nærheder af justeringsbegrænsningen og jeg kører med PiperCross åbent filter og bulder potter uden db killer!

Du kan læse mere om det her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7832.0

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #6 Dato: April 13, 2009, 11:40:05 am »
Hvis du endelig vil vove dig ud i en PC - så er der mange andre argumenter for det end blot at fikse ujævn motorgang.

Med en PC kan man lave finere justeringer end i ECU'en da den data-matrix som et fuel-map bygger på er mere finmasket i PC'en. Dette betyder mulighed for skarpere gas-respons og muligheden for at at slå "tuningen" fra når den skal til syn eks.

Ydermere kan man med en PC lave et fuel-map som er skræddersyet til hver cylinder på baggrund af rullefeltsmålinger. Jeg fik lavet et sådan hos Mr. Dyno og der er betydelig forskel når man kigger på data.

Så man får hvad man betaler for - om det gør en forskel som er 2000 kr værd ved jeg ikke (har ikke prøvet at køre en ECU-programmeret SV'er). Men jeg var tilfreds med min PC!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

pumper

• Plastikrocker
« Svar #7 Dato: April 15, 2009, 08:58:22 am »
Hvis 2000kr er det hele var der sikkert flere der gerne ville ha PC på. MR dyno skulle ha 5000kr for at dobbelt mappe min og det uden PC. :o
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

steen

• Roadracer
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
« Svar #8 Dato: April 15, 2009, 10:39:39 am »
Hvis 2000kr er det hele var der sikkert flere der gerne ville ha PC på. MR dyno skulle ha 5000kr for at dobbelt mappe min og det uden PC. :o

Jeg fik min PC justeret ved FV-Motor for 2500 kr. Det var ikke et doppelt map men jeg er godt tilfreds. Motoren føles mere frisk efter justeringen og det hører nok sammen med det ekstra moment det har givet i mellemområdet.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

pumper

• Plastikrocker
« Svar #9 Dato: April 15, 2009, 10:12:24 pm »
Har monteret techlusion tfi box , dna luftfilter,ixil extreme og der er ingen følbare huller op igennem.
Har bare stillet boxen som anbefalet fra dobeck performance.Skal lege lidt med den senere.Pris for box 1100kr(+ straftold 438kr )Hvis du kan justere en karburator cykel bare nogenlunde "on the road" så er den her box noget for dig.Hvis det er max HK det drejer sig om så er det PC og tilsvarrende.
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)