Forfatter Emne: Xenon eller...  (Læst 9198 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pumper

• Plastikrocker
Re: Xenon eller...
« Svar #15 Dato: April 15, 2009, 11:08:18 pm »
Forstår ikke helt problemet med for lidt lys. Er det nær eller fjernlys?.Jeg er faktisk lidt imponeret over det gode nærlys jeg har.(osram billux).
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #16 Dato: April 16, 2009, 09:38:18 am »
Eller også kører man en Hvid BMW med gul vest ;)

Men jeg har skiftet mine to lyskilder ud til Blue Vision fra Phillips. Jeg kan nu godt se en forskel...

Billede 1: Gamle lys
http://www.motorcykelgalleri.dk/uploads_large_wm/253433.jpg?11-04-2009%2011:44:25

Billede 2: Nye lys
http://www.motorcykelgalleri.dk/uploads_large_wm/253434.jpg?11-04-2009%2011:44:25

Det nye lyser mere hvidt ja - men du har også taget billedet med de nye pærer i en lavere vinkel så det er vist svært at bedømme ud fra billedet ;)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Stålkaninen

• Søndagskører
  • **
« Svar #17 Dato: April 16, 2009, 12:04:43 pm »
Eller også kører man en Hvid BMW med gul vest ;)

Men jeg har skiftet mine to lyskilder ud til Blue Vision fra Phillips. Jeg kan nu godt se en forskel...

Billede 1: Gamle lys
http://www.motorcykelgalleri.dk/uploads_large_wm/253433.jpg?11-04-2009%2011:44:25

Billede 2: Nye lys
http://www.motorcykelgalleri.dk/uploads_large_wm/253434.jpg?11-04-2009%2011:44:25

Det nye lyser mere hvidt ja - men du har også taget billedet med de nye pærer i en lavere vinkel så det er vist svært at bedømme ud fra billedet ;)

Oooorh ja.. Perfektionisto maximus!  :lol:
Sort SV650S AK8 - Fuld kåbe - Rizoma diodeblink - Minipladeholder - Yoshimura TRS carbon og Xenon 8000k forlygter, superwhite positionslys.

Trevize

• Roadracer
  • bike: SV650SK6
« Svar #18 Dato: April 16, 2009, 01:27:28 pm »
bare sørg for at det er den rigtige H(x) størrelse. Fandt min som er H4 stående i brugerhåndbogen.
Ehmm kan jeg da ikke lige se i min. Jeg mener jeg går ud fra at det er en H4, men hvordan kan jeg være sikker hvis det ikke lige står i manualen?
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

Weber

• Plastikrocker
  • Til hest skal du selv stå...
« Svar #19 Dato: April 16, 2009, 01:50:07 pm »
bare sørg for at det er den rigtige H(x) størrelse. Fandt min som er H4 stående i brugerhåndbogen.
Ehmm kan jeg da ikke lige se i min. Jeg mener jeg går ud fra at det er en H4, men hvordan kan jeg være sikker hvis det ikke lige står i manualen?

Pil lampen ud af cyklen og tjek...  :D

Stålkaninen

• Søndagskører
  • **
« Svar #20 Dato: April 16, 2009, 01:55:29 pm »

Mit stod allerbagest i manualen.. under tekniske specs. Det stod nemlig ikke under lys og lampe sektionen for mig.

Er det en K6 er det H4
Sort SV650S AK8 - Fuld kåbe - Rizoma diodeblink - Minipladeholder - Yoshimura TRS carbon og Xenon 8000k forlygter, superwhite positionslys.

Trevize

• Roadracer
  • bike: SV650SK6
« Svar #21 Dato: April 16, 2009, 02:56:23 pm »
Jamen du har jo ret. Hvem pokker tænker også over at skulle kigge under tekniske specs  :wink:
H4 er typen. Nu skal jeg så bare finde en bedre pære end den standard der sidder i. Jeg gider ikke xenon - for besværligt og så er det ulovligt.
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

Stålkaninen

• Søndagskører
  • **
« Svar #22 Dato: April 16, 2009, 07:41:24 pm »
Jeg er så KEDELIG!

Okay.. så har jeg modtaget mine MTEC cosmos blue lamper og er som når et lille barn får slik. Sætter dem i og hva' så..

Blåt xenonlys!! Jubii!! Men hov, det lyser lidt svagt. Det er stadig så klart, at mine positionslys er helt gule i forhold til.

Hva' gør jeg?
Køber nogle superwhite leds hos thansen i roskilde installerer dem.

Hvordan ser det så ud?
VOLDNICE!!! Altså positionslysene. Problemet for mig var imidlertid at MTEC cosmos blue pærerne ikke er kraftige nok i forhold til, så det ser ikke helt rigtigt ud i mine øjne.

På nuværende tidspunkt GIDER jeg ikke mere, det skal bare virke. Så jeg "flyver" (jeg kører selvfølgelig, men det skal gå stærkt, derfor udtrykket) til Thansen, er kort for hovedet og køber et sæt nightbreaker pærer. De er hvidere end originalpærerne. Meeeeeeeeen. Gullige stadig.

DET SKAL VÆRE PERFEKT! ELLERS ER JEG IKKE TILFREDS! <-- sådan fungerer jeg desværre. Nu har jeg så bestilt MTEC super white pærerne og efter at have kigget rundt på tube videoer og reviews, ved maksimal google søgning, kan jeg se. At den blå farve jeg hele tiden har ledt efter. Er den der ligger i super white.

Det blå skær der kommer fra den ishvide farve, fra mine LEDS.

Nu håber jeg at jeg bliver tilfreds! For prisen løber snart op i et Xenon kits pris. he he.

Til gengæld har jeg et par billeder til jer... af mit forløb, så kan det være i sparer lidt, på en eller anden måde :D
« Senest Redigeret: April 16, 2009, 08:23:47 pm af Stålkaninen »

Stålkaninen

• Søndagskører
  • **
« Svar #23 Dato: April 16, 2009, 09:01:52 pm »
Vil gerne henvise til denne test også, der viser superwhite pærerne:

http://www.tspaeth.de/lupo/mtec/bmw/

Stålkaninen

• Søndagskører
  • **
« Svar #24 Dato: April 19, 2009, 09:47:09 pm »
Så kom de nye pærer! Superwhite fra MTEC  :twisted:

Og det er stadig ikke det kraftigste lys, men stadig mere acceptabelt end cosmos blue. Det er bare pisse flot. Kig selv  :whipped: