Forfatter Emne: Hvor mange km må en brugt mc ha kørt  (Læst 5863 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

langstrup

• Scooterfjæs
  • *
Hvor mange km må en brugt mc ha kørt
« Dato: Marts 27, 2009, 02:22:14 pm »
Jeg skal have fat i en mc, enten en R1, R6, eller noget tilsvarende, modellen er ikke fast besluttet endnu.

Hvad jeg dog har besluttet er at jeg vil kigge efter brugt for at spare toppen til nypris. Hvad jeg ikke helt har styr på er km-antal. Hvornår anses en mc for at ha kørt meget, eller måske for meget.

Hva siger i? 

Kondi

• Sandt SVin
Re: Hvor mange km må en brugt mc ha kørt
« Svar #1 Dato: Marts 27, 2009, 02:45:52 pm »
Godt spørgsmål - det er vel snarere et spørgsmål om HVORDAN mc'en har kørt? Jeg har ingen bekymringer ved at handle én der har gået 15000 km. Hvis den fremstår som ny og har en attraktiv pris er det top$ for mig.
Omvendt ville jeg være nervøs hvis alternativet var én med 6000 km på bagen, med skrammer og en tvivlsom ejer...

Er maskinen ligeledes serviceret jævnligt og igen virkelig syner af en flot vedligeholdelse, så er jeg helt tryg.

Har man selv kørt en mc med knap 20.000 km bag sig, kan man jo oftest også føle at den stadig kører som ny. Så i bund og grund tror jeg bare, at du skal ud og vurdere fra maskine til maskine, prøve en tur og endeligt vurdere hvor der skal spares, og hvor der ikke skal.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Ulvehaar

• Roadracer
« Svar #2 Dato: Marts 27, 2009, 03:16:41 pm »
16251 km., eller det Kondi siger.

Jeg har en teori om, at hvis cyklen ser velholdt ud, så er motoren nok ikke helt smadret. Omvendt, hvis cyklen stinker af dårlig vedligeholdelse, skal du nok ikke forvente at motoren er som ny.
Måske er det bare fordi jeg ikke har en skid forstand på teknik, og derfor må jeg finde en anden metode at vurdere cyklen på.
Den første mc jeg købte var 3 år gammel og havde kørt 12000 km, men det lignede en ny motorcykel. Derfor var jeg helt tryg ved at købe den privat, og der var da heller aldrig problemer med den.
Siden har jeg haft et par stykker der var knap så flotte som den første, og det har vist sig at der også var småskavanker som ikke var til at se med det blotte øje.
Det bekræfter blot min teori. Så køb den der giver dig den bedste mavefornemmelse, og lad være med at hænge dig i om der står 5-, 10- eller 15000 på odometeret.
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

Knegt

• Søndagskører
  • **
« Svar #3 Dato: Marts 27, 2009, 04:29:39 pm »
Det er sgu svært at sige...

Jeg har ikke så meget forstand på cykler selv, så brugte også metoden med at hvis den er pæn og velholdt ud, er motoren sikkert også...

men jeg trak desværre nitten...

Sv'eren står på værksted nu, og det gør den nogle dage endnu.... Nitte...

Det eneste råd jeg kan give dig, træk på dine venner som ved noget om mc'er og hvad de skal kikke efter...

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #4 Dato: Marts 27, 2009, 05:20:06 pm »
købte min af nikolej på forumet, 25000 km på uret på 1½år.fuld service og stadig garanti.
det er mange km på kort tid, men intet problem. har nu kørt 42000 med rep for 51kr, så hvis den er passet er der mange km i motoren. :D
PS. yamaha har 5 års garanti, så hvad er problemet :huh:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Martin H

• Roadracer
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
« Svar #5 Dato: Marts 27, 2009, 08:32:15 pm »
Den første mc jeg købte var 3 år gammel og havde kørt 12000 km, men det lignede en ny motorcykel. Derfor var jeg helt tryg ved at købe den privat, og der var da heller aldrig problemer med den.

Nu sidder jeg jo og bliver helt stolt.  :mrgreen:
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

Ulvehaar

• Roadracer
« Svar #6 Dato: Marts 28, 2009, 07:55:42 am »
Med rette min ven  :thumbsup:
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #7 Dato: Marts 28, 2009, 08:08:20 am »
Som andre har skrevet , så handler det om tillid når man handler privat. Så se lidt mere på sælger end på antal kørte km. Så hellere en cykel som er brugt, men brugt rigtigt, end en som kun har kørt få km, men er blevet pisket fra den første km..
kilosvin med div udstyr...

Martin H

• Roadracer
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
« Svar #8 Dato: Marts 29, 2009, 09:59:44 pm »
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...