Forfatter Emne: Tur til USA  (Læst 7109 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lasset

• Plastikrocker
  • Nu med mc igen :)
    • Min knallert...
Tur til USA
« Dato: Januar 18, 2009, 10:43:49 am »
Hey Alle

Jeg har så småt aftalt med et par stykker, at vi skal til USA til september og trille på Harley.
Planen, indtil videre er, at flyve til LA og leje cykler hos http://www.eaglerider.com
Vi har bestemt os for, ikke at køre tilbage til samme forretning og aflevere cyklerne.
Derved er der større mulighed for at komme "langt" omkring.
Vi har ikke lavet nogen fast plan endnu, men skal selvfølgelig have lavet en "forventnings-plan".
Det fastlagte er at vi ikke vil køre for langt hver dag. Der skal være tid til at stoppe op ved spændende ting man kommer forbi.
Vi har snakket ca. 400km om dagen som maks.

Nogle der har prøvet sådan en tur, som har en ide om hvad der er realistisk at køre osv?
Hvad er "must-see"?

Synes jeg har ledt på google og forskellige fora om andres ture / information om motorcykeltur i USA/oplevelser osv.
Er der nogle der kender nogle gode sider, hvor man kan få list inspiration?

På forhånd tak
« Senest Redigeret: Januar 18, 2009, 03:18:06 pm af Lasset »
Honda Hornet ABS pc41 - Devil master potte - fjernet kat og pc3 indrullet af Mr. Dyno - så er jeg klar til de små veje :)
http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39407

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Tur til USA
« Svar #1 Dato: Januar 18, 2009, 11:03:15 am »
Flemming L. var på tur i USA dog ikke på morfar gryder men på sports-mc, prøv at høre ham.  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Bang

• Søndagskører
  • **
« Svar #2 Dato: Januar 18, 2009, 03:09:42 pm »
Damm.... Jeg vil med :respekt:

Lasset

• Plastikrocker
    • Min knallert...
« Svar #3 Dato: Januar 18, 2009, 03:10:18 pm »
Ok, super

Altså jeg er osse lidt lurens ved at skulle køre på Harley, har overvejet at leje en Buell i stedet (jaja, stadig en Harley)
Meen, man skal næsten køre chopper på sådan en tur :)
Honda Hornet ABS pc41 - Devil master potte - fjernet kat og pc3 indrullet af Mr. Dyno - så er jeg klar til de små veje :)

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Januar 19, 2009, 03:12:12 pm »
Som Jannik skriver var jeg derovre i sommer. Ialt i 3½ uge hvoraf 1 uge var på en GSXR600 fra 08.
På MC startede jeg fra det nordlige San Fransisco og var forbi Lake Tahoe, Yosemite park, ned syd på til Solvang, og op langs kysten ad hovedvej 1

Hvor lang tid har I, og regner i med at blive i Californien eller er det lige meget ?.
Personligt er jeg vild med bjerge og den nordlige del af Californien er fantastisk flot. Lake Tahoe grænser op til Nevada oppe nordpå, og ligger oppe i bjergene. Der er skisport om vinteren.
Yosemite park er et kæmpe naturreservat inkl. bjerge. Fra 600 meter til 4000 meters højde.
Hovedvej 1 er en fantastisk smuk rute ad snoede veje og i kuperet tærren. Den vil jeg sige er et MUST uanset om I vælger HD-vælte peter eller anden MC.
Byen San Francisco er fantastisk og virkelig et besøg værd. Jeg havde et par overnatninger der da jeg ankom til USA

Lake Tahoe: http://en.wikipedia.org/wiki/Lake_Tahoe
Yosemite Park: http://en.wikipedia.org/wiki/Yosemite
Hovedvej 1: http://en.wikipedia.org/wiki/California_State_Route_1

400 km per dag er tæt på grænsen hvis I også skal have tid til at se lidt, og ikke bare køre hele tiden. Selvfølgelig alt efter hvilken type veje I vælger.

Check om jeres rejseforsikring dækker udlejningsbil/MC. Nogle gør og her kan I spare en hel del penge.
Tank før det er forsent. Ja, jeg løb tør for benz et relativt kedeligt sted. se vedhæftede foto.
Hoteller bookede jeg via nettet da jeg var ankommet til USA. Prisen varierede fra 34-60 $ per overnatning. Da de regner i værelsespris kan I gøre det for halv pris....enkeltværelser fandt jeg ingen af.
Har du ellers spørgsmål så kom bare med dem. Måske kan jeg svare eller hjælpe
 :wink:

SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #5 Dato: Januar 19, 2009, 11:25:12 pm »
.
Hoteller bookede jeg via nettet da jeg var ankommet til USA.

Er der ikke kommet nye regler som siger at man SKAL have reserveret en overnatning når man ankommer i lufthavnen overthere? (min onkel/faster har lige været rundt derovre i mobilehome, men skulle have 1. overnatning på hotel/motel)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Januar 19, 2009, 11:55:10 pm »
.
Hoteller bookede jeg via nettet da jeg var ankommet til USA.

Er der ikke kommet nye regler som siger at man SKAL have reserveret en overnatning når man ankommer i lufthavnen overthere? (min onkel/faster har lige været rundt derovre i mobilehome, men skulle have 1. overnatning på hotel/motel)

Det skal jeg ikke kunne sige.
Havde jo adresse i Monterey hos min gode ven som bor derovre.
Udover de hoteller vi besøgte
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Lasset

• Plastikrocker
    • Min knallert...
« Svar #7 Dato: Januar 22, 2009, 09:01:40 pm »
Mange tak for dit svar Flemming L!

Vi har ikke helt fastlagt hvor lang tid, vi skal være derovre. Et sted mellem 2 og 3 uger.
Det eneste der er bestemt, er at vi ikke vil have travlt. Så hellere en "kortere" tur, med rig mulighed for at stoppe ved interessante ting.
 Skal mødes med de andre i weekenden, og prøve at få nogle ting på plads. Det er nok en god ide at få lavet en "forventnings-plan", så vi får så mange ønsker indfriet som muligt.
(eneste faste punkt, udover en masse fede veje, er et besøg hos Hooters...)  :innocent:

Jeg har lige tegnet ny rejseforsikring, men har ikke tænkt på om den dækker udlejningsbil/motorcykel. Så det kommer på listen  :)

En af kumpanerne har kørt på MC i USA før. Godtnok kun i en weekend, men han har vist styr på hvornår man skal tanke. Han kørte igennem Death Vallye, og han kunne ikke lade være med at være nervøs for om Harlyen enten løb tør eller gik istykker  :mrgreen:

Jeg må studere nogle kort, og se hvor langt man kan nå omkring ved at køre 300-400km om dagen. Vil rigtig gerne op i bjergene og køre.
Har kørt igennem Rocky Mountains, godtnok i en RV, men hold da op det var smukt!

Der kommer helt sikkert et par spørgsmål senere  :D

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #8 Dato: Januar 24, 2009, 09:19:04 am »
Min bror og jeg tager afsted den 20 August.

Vi har tilmeldt os en tur , fra Chicago til LA som går fra den 20 August til den 5 September. Vi skal rejse med et Norsk selskab route66 som bl.a også kommer på de to store MC messer i år. Vi har dog valgt at forlænge turen med yderligere 5 dage i LA, og har derved selv stået for alt fly transporten til og fra USA.

Deres tur er meget grundigt beskrevet på deres hjemmeside. Grunden til at vi valgte at tage en arrangeret tur , frem for at arrangere selv skyldes ene og alene prisen.

VI var i gang med at arrangere selv, men da vi opdagede hvor meget det ville koste at leje cyklerne, besluttede vi at tage denne tur i stedet. Vi kiggede også hos eaglerider, og hvis man lægger det hele sammen , koster det omkring 1000 kroner om dagen.

Se mere på deres hjemmeside http://www.route66usa.info/
kilosvin med div udstyr...

Lasset

• Plastikrocker
    • Min knallert...
« Svar #9 Dato: Januar 26, 2009, 10:58:39 am »
Så faldt det lidt mere på plads.

Planen er at flyve direkte til Las Vegas.
Dagen efter ankomst, vil vi leje cykler, og køre en mindre tur til Death Valley. For lige at komme "på plads" på cyklerne osv, kører vi tilbage til Las Vegas, og tilbringer aftenen med at kigge på byen, og gå den obligatoriske tur ad the strip.

Ruten er ikke helt fastlagt derfra, men kommer over Hoover dam, Grand Canyon, Rocky Mountains og ender i Las Vegas igen. Selvfølgelig med en masse flere stop, men de er ikke helt fastlagt endnu.
Vi regner med at tilbagelægge ca. 2500km i alt, fordelt over 8 dage på motorcykel.

Vi ender i Vegas, hvor vi nok tager et par dage til at lege turister i.  :orkester:
Vi skal i hvert fald lige have et par timer på en shooting range......  :innocent:

#Roadpilot
Vi har ellers regnet os frem til at vi kan lave turen billigere selv, end ved at købe en pakke.
Også selvom vi ligger til den gode side hvergang. (de fleste siger f.eks 200,- til mad om dagen, vi regner med 300,-. Sådan har vi gjort ved både overnatning/benzin osv. Kurs 5,5...)
www.eaglerider.com kan man se nøjagtigt hvad det koster at leje cyklerne.

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #10 Dato: Januar 26, 2009, 11:50:59 am »
Ja, i skal da nok blive godt kørende  :lmao:
http://www.eaglerider.com/Rentals/Vespa-LX-150---250.aspx

Nej pis....håber i får en rigtig fed tur, og husk billeder....også til pattetråden  :innocent:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #11 Dato: Januar 28, 2009, 01:14:15 am »
Hej Lasset,

Ja det er rigtigt at det kan virke billigere at arrangere det hele selv. Og hvis du siger at i har regnet på det, så er det sikkert rigtigt for jeres vedkomne!

Vi fandt bare ud af, at når man lagde alle talene sammen, så vidste det sig ikke rigtigt at holde for vores vedkomne. Jeg har sakset (fra eaglerider) udregningen som er gældene for vores tur. (se nederst) Hvis vi skulle leje hos Eagle selv ville regnestykket komme til at se nogenlunde sådan ud for turen.

Dette er incl alle forsikringer mm. (et ikke helt lille beløb) samt et igen ikke helt lille beløb for, at vi ikke afleverer cyklerne samme sted, som vi afhenter. Vores drøm er at køre på tværs (og sådan er det med drømme de koster 8) )

Som du ser ender vi på ca 15.450,- kr for lejen af harleyen alene (2809 USD). Dertil kommer der en flybillet, her har vi faktisk selv arrangeret vores egne billetter, og fået refunderet 6000,- , idet vi har valgt at blive en uge mere i LA end den planlagte tur er. Men disse billetter kostede ca 5500,- Igen lidt dyrere måske, da vi ikke har en retur billet men en round trip! Vi flyver til Chicago, og hjem fra LA.

Så i alt ca 21.000,- dertil kommer 16 dages motel Her har vi regnet med 50 usd pr. nat pr. person, hvilket ikke er helt ved siden af. Altså 4400,- så nu er vi oppe på ca. 25.000,-

Dette er også ca prisen, som vi omregnet til Danske kroner, har betalt for den arrangerede tur. Men så har vi ikke medregnet benzin, div gebyrer mm.

Derudover synes vi det var fedt at der er en bil som fragter al bagagen frem til det nye Hotel hver aften. Så man slipper for at stå der og pakke cykler hver dag. (Det er jo ferie, så lidt doven må man gerne være)

Der er ingen tvivl om at man mister lidt af selvstændigheden, ved at være en del af en tur, og skal køre fra A-B hver dag... :(  Men der er jo ingen der siger man skal køre den lige vej... :lol:

Men på den anden side slipper man også for mange af de praktiske bekymringer, og skal bare nyde turen... 8)

Jeg er sikker på at I får en super tur, og det er fedt at I planlægge det hele selv... Jeg tror ikke det bliver meget billigere af den grund, men der er helt sikkert mere frihed!

God tur, når I kommer så langt

Kennet

Dette er taget fra www.Eaglerider.com

Rate Quote
Other Vehicles:  HD® Electra Glide® HD® Street Glide™ HD® Road Glide® HD® Road King® HD® Heritage Softail® Classic HD® Fat Boy® HD® Dyna® Low Rider®
Item Price
13 Days @ $114.00 / Day  $1,482.00
Unlimited Free Miles   
environmental recovery fee
13 Days @ $6.27 / Day  $81.51
Drop-off Fee $450.00
Sales Tax $221.49
Subtotal  $2,235.00
reservation processing fee
 $9.50
evip plus damage waiver non-taxable
13 Days @ $24.00 / Day  $312.00