Forfatter Emne: Ang. forsikringer  (Læst 4822 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Ang. forsikringer
« Svar #15 Dato: Januar 28, 2009, 11:22:16 pm »
Jeg giver 6880 for min SV650S K5 igenne IF/Suzuki. Det fås ikke billigere når man er under 25. Er du over 25 burde den ligge omkring det halve! Altså nærmere 3000 end 6000. Og du burde jo også få mængde rabat når du har alle tingene hos dem!

Tja jeg er lidt ældre end 25 år.. betaler nu også kun 3500 kr/årligt hos Rasmussen Assurance.. så den bliver der.. og bilen jeg har koster hos FDM 3800 kr med kasko om året... Den bliver også der...

synes det er træls.. og jeg føler mig lidt presset da IF vil have svar her og nu

majse tjek datoen! :), forsikringssælgere er typisk på mdrs provision... Ergo han vil ha den med på hans januar salg :)... gør ham opmærksom på at du er klar over det hvis han vil ha dig som kunde, så må han ned i pris!.... tro mig, tilbudet gælder også i næste mdr ;) men bedste rabatter fås sidste dag på måneden...

det er stadig waayyyyy for dyrt over 4000 for en ulykkesforsikring.... og 6000 om året for den gamle slæde....??? helt hen i vejret, nyt selskab ingen tvivl om det, IF har før prøvet med os/hende og de har ALDRIG kunnet matche hverken priser eller dækning

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #16 Dato: Januar 29, 2009, 12:59:41 pm »
Jeg giver 6880 for min SV650S K5 igenne IF/Suzuki. Det fås ikke billigere når man er under 25. Er du over 25 burde den ligge omkring det halve! Altså nærmere 3000 end 6000. Og du burde jo også få mængde rabat når du har alle tingene hos dem!

Tja jeg er lidt ældre end 25 år.. betaler nu også kun 3500 kr/årligt hos Rasmussen Assurance.. så den bliver der.. og bilen jeg har koster hos FDM 3800 kr med kasko om året... Den bliver også der...

synes det er træls.. og jeg føler mig lidt presset da IF vil have svar her og nu

majse tjek datoen! :), forsikringssælgere er typisk på mdrs provision... Ergo han vil ha den med på hans januar salg :)... gør ham opmærksom på at du er klar over det hvis han vil ha dig som kunde, så må han ned i pris!.... tro mig, tilbudet gælder også i næste mdr ;) men bedste rabatter fås sidste dag på måneden...

det er stadig waayyyyy for dyrt over 4000 for en ulykkesforsikring.... og 6000 om året for den gamle slæde....??? helt hen i vejret, nyt selskab ingen tvivl om det, IF har før prøvet med os/hende og de har ALDRIG kunnet matche hverken priser eller dækning

Smiler... Havde du snak med IF.... Griner... det var jo altid dig der tog dig af forsikringerne... smiler.. Har en aftale med det faglige hus og FDM som ringer til mig... i aften vil jeg tro... ALKA vil jeg ikke, da jeg havde problemer med dækningen efter min bilulykke...

Ringede til IF igår.. Og sagde at det var helt uaccepetabelt... Han kommer nu hjem til mig på ny på Tirsdag og laver det om.. Han er meget overrasket over at deres MC forsikring er så dyr i forhold til min nuværende.. Faktisk ville han se bevis på det.. hvilket jeg synes var lidt tamt.. Men det skal han da få lov til...

Mads | Hvidovre

• Plastikrocker
« Svar #17 Dato: Januar 29, 2009, 02:54:49 pm »
Majse, husk nu bare at henvis til IF's egne suzuki MC priser!

Der står det sort på hvidt, at du skal af med 3xxx (mener jeg det er, tjek evt selv for præcis tal) kroner for kasko+ansvar!!!

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #18 Dato: Januar 29, 2009, 08:55:00 pm »
Så har jeg snakket med FDM hvor jeg har bilen i forvejen til 4000 incl kasko...

Inbo : 900 kr/årligt ( dækker op til 571000 kr med en selvrisiko på 1000 kr )
Tobias og jeg ulykkesforsikringer pr stk: 850 kr årligt ( dog uden sygedom )

Dog forlanger de at jeg får mit eget medlemskab i FDM til 605 kr årligt... ( Min bil blev oprettet under moolex ( Gud's ) medlemsnr i sin tid... Men så er priserne også således

FDM : bil, indbo, medlemskab + 2 skt ulykke = 7205 + min MC som står i 3500 årligt... IALT : 10705 årligt - 892 kr /mdr ( overvejer dog kraftigt at fjerne kasko på den gamle spand, da den intet er værd ) så bliver den endnu billigere...
IF : Bil, indbo, 2 stk ulykke, MC = Lige knap 20000 kr årligt - 1666 kr /mdr

Tror jeg holder mig til FDM... skal dog lige stadig hører omkring...

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #19 Dato: Januar 29, 2009, 11:46:13 pm »
Tror jeg holder mig til FDM...

Jeg har aldrig hørt noget dårligt om dem  :)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

SV wanna rider...

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #20 Dato: Januar 30, 2009, 10:37:52 am »
Hey folkens,

Når nu i sammenligner MC-forsikringer, er det ikke uvæsentligt at spørge forsikringsselskaberne om, hvorvidt dén pris de har oplyst er med eller uden statsafgift.

Som eksempel kan jeg nævne, at jeg har Suzuki/If forsikringen på mit kilo-SVin: Jeg skal i 2009 betale kr. 8.366,-. Men den reelle præmie er kr. 7.620,- - og derudover kommer der så administrationsgebyr (kr. 45,-) og statsafgift, som er på hele kr. 701,-  :shock: ....

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #21 Dato: Januar 30, 2009, 07:45:27 pm »
Tror jeg holder mig til FDM...

Jeg har aldrig hørt noget dårligt om dem  :)
de forsikre ikke R-modeler ( det er da dårligt)
på plus siden er dog selvrisikoen på 4000 ved enher skade (også tyveri)
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr