Forfatter Emne: Motoren hoster!  (Læst 8176 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Motoren hoster!
« Svar #15 Dato: December 30, 2008, 08:26:02 am »
Det er den originale kæde som har holdt 25000 km så

Damn!!! Mine kæde-kits holder kun halvt så langt  :| Jeg har flere gange overvejet om de måske er lavet af ost? Vil i hvert fald prøve at købe et andet denne gang og se om det holder bedre and Suzukis.

Det er forresten på trods af at jeg smører kæden for hver 300 km og hver gang der er kommet vand på den...
har du hørt om kædespray? det hjælper gerne på problemet. jeg mener jeg nåede 22000 på min inden den blev skiftet... men så skulle den også skiftes! måtte stramme den 1 gang om ugen til sidst..

Som skrevet... Jeg smører faktisk gerne for hver 300 km ca. Jeg talte med Jannik om det og det kan have noget at gøre med at jeg meget ofte kører med passager - gerne lange ture...

Du mener måske at man skal smøre hyppigere end hver 300 km? Dertil skal det lige siges at jeg kun kører i regnvejr hvis jeg fejlbedømmer vejrudsigten og altid smører efter at køden har været våd eller er blevet vasket...
det lyder da vildt at du så ikk køre længere inden den skal skiftes så.. er det en orginal suzuki kæde? ,, eller strammer du den for meget eller lidt,.. der skal jo være 2-3 cm .. jeg synes bare det lyder som om der er noget galt.

Jeg strammer den aldrig selv da jeg ikke har værktøjet til det. Så jeg tager altid forbi Enghave Motor og fpr det gjort der. Det tager de ikke penge for hvis man spørger pænt...

Det er den originale suzuki-kæde og jeg er også selv ganske forundret. Kan det have noget at gøre med at jeg ofte motorbremser for at regulere hastigheden?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
Re: Motoren hoster!
« Svar #16 Dato: December 31, 2008, 12:33:39 am »
Det er den originale kæde som har holdt 25000 km så

Damn!!! Mine kæde-kits holder kun halvt så langt  :| Jeg har flere gange overvejet om de måske er lavet af ost? Vil i hvert fald prøve at købe et andet denne gang og se om det holder bedre and Suzukis.

Det er forresten på trods af at jeg smører kæden for hver 300 km og hver gang der er kommet vand på den...
har du hørt om kædespray? det hjælper gerne på problemet. jeg mener jeg nåede 22000 på min inden den blev skiftet... men så skulle den også skiftes! måtte stramme den 1 gang om ugen til sidst..

Som skrevet... Jeg smører faktisk gerne for hver 300 km ca. Jeg talte med Jannik om det og det kan have noget at gøre med at jeg meget ofte kører med passager - gerne lange ture...

Du mener måske at man skal smøre hyppigere end hver 300 km? Dertil skal det lige siges at jeg kun kører i regnvejr hvis jeg fejlbedømmer vejrudsigten og altid smører efter at køden har været våd eller er blevet vasket...
det lyder da vildt at du så ikk køre længere inden den skal skiftes så.. er det en orginal suzuki kæde? ,, eller strammer du den for meget eller lidt,.. der skal jo være 2-3 cm .. jeg synes bare det lyder som om der er noget galt.

Jeg strammer den aldrig selv da jeg ikke har værktøjet til det. Så jeg tager altid forbi Enghave Motor og fpr det gjort der. Det tager de ikke penge for hvis man spørger pænt...

Det er den originale suzuki-kæde og jeg er også selv ganske forundret. Kan det have noget at gøre med at jeg ofte motorbremser for at regulere hastigheden?
ved det ikk helt, tror det ikk, jeg motorbremser da også en hel del.. det jo der den prutter :blink: hvor tit strammer du kæden? ved ikk om det kan være hvis du ikk får den strammet tit nok,, men kan jo ikk helt samligne med mig selv, jeg køre jo heletiden så jeg kontrollere jo det hele en gang om ugen.... men det er da værd lige at holde lidt øje med det..
Dennis

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Motoren hoster!
« Svar #17 Dato: December 31, 2008, 09:19:40 am »
Det er den originale kæde som har holdt 25000 km så

Damn!!! Mine kæde-kits holder kun halvt så langt  :| Jeg har flere gange overvejet om de måske er lavet af ost? Vil i hvert fald prøve at købe et andet denne gang og se om det holder bedre and Suzukis.

Det er forresten på trods af at jeg smører kæden for hver 300 km og hver gang der er kommet vand på den...
har du hørt om kædespray? det hjælper gerne på problemet. jeg mener jeg nåede 22000 på min inden den blev skiftet... men så skulle den også skiftes! måtte stramme den 1 gang om ugen til sidst..

Som skrevet... Jeg smører faktisk gerne for hver 300 km ca. Jeg talte med Jannik om det og det kan have noget at gøre med at jeg meget ofte kører med passager - gerne lange ture...

Du mener måske at man skal smøre hyppigere end hver 300 km? Dertil skal det lige siges at jeg kun kører i regnvejr hvis jeg fejlbedømmer vejrudsigten og altid smører efter at køden har været våd eller er blevet vasket...
det lyder da vildt at du så ikk køre længere inden den skal skiftes så.. er det en orginal suzuki kæde? ,, eller strammer du den for meget eller lidt,.. der skal jo være 2-3 cm .. jeg synes bare det lyder som om der er noget galt.

Jeg strammer den aldrig selv da jeg ikke har værktøjet til det. Så jeg tager altid forbi Enghave Motor og fpr det gjort der. Det tager de ikke penge for hvis man spørger pænt...

Det er den originale suzuki-kæde og jeg er også selv ganske forundret. Kan det have noget at gøre med at jeg ofte motorbremser for at regulere hastigheden?
ved det ikk helt, tror det ikk, jeg motorbremser da også en hel del.. det jo der den prutter :blink: hvor tit strammer du kæden? ved ikk om det kan være hvis du ikk får den strammet tit nok,, men kan jo ikk helt samligne med mig selv, jeg køre jo heletiden så jeg kontrollere jo det hele en gang om ugen.... men det er da værd lige at holde lidt øje med det..

Jeg kan mærke og høre når kæden er for slap... Så jeg har måske kun checket den en gang hver anden måned. Men godt spørgsmål - holder kæden ikke lige så langt tid hvis man ikke strammer den særligt hyppigt?

De kæder jeg har haft har jeg kun fået strammet 3-4 gange i deres levetid... Det er som om at de holder i langt tid og så efter første stramning begynder det at gå stærkt.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
Re: Motoren hoster!
« Svar #18 Dato: Januar 06, 2009, 10:35:04 pm »
altså.. hvis man strammer kæden for meget sliber den jo på tænderne, især på det foreste tandhjul. men ved faktisk ikk om den også slider på den anden måde,, kan ikk forestille mig andet. og bliver kæden for slap er der jo bare større chance for at den kan springe af og lave skade på biken.. eller værre.. på dig! så skal den altså også være slap! men der er jo ikk det store i selv at stramme kæden på biken, man kan købe billigt udstyr til det ved t hansen.
Dennis

jannic

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 10
Re: Motoren hoster!
« Svar #19 Dato: Januar 30, 2009, 10:15:36 pm »
Du siger du ikke selv har værktøj til det. ?

I min værktøjs pose som sidder på cyklen originalt, der er da værktøj til det...

Mht til smøring, jeg giver min et spray kæde dims når den får blanke ruller, og den har da rullet 22000km nu og er ikke smadret endnu... så tror ikke du gør det for for lidt med de der 300km pr gang

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Motoren hoster!
« Svar #20 Dato: Januar 31, 2009, 03:38:24 pm »
Ha ha ha ha.... SUK!!!!! Hvis ikke jeg køber ny kværn her i forbindelse med sæsonstart så skifter jeg kittet. Så må vi se hvordan det går  :D
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4