Forfatter Emne: Progresiv svindel eller hvad ????????  (Læst 4299 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Progresiv svindel eller hvad ????????
« Svar #15 Dato: Januar 24, 2009, 01:22:35 am »
jeg laver fjedre til dagligt, der er tydeligvis stor forskel paa de  to fjedre i billedet.

jeg skyder paa at den nederste er den originale.

de overste vindinger  trykkes sammen naesten med det samme.( taettere vindinger er blodere )

paa den nye bliver vindingerne jaevnt med storre afstand som giver dig det progressive.

materialet og haerdningen er meget ens, det aendre sig forst naar man kommer ind specielle fjedre med hojt silicone indhold.
det har jeg set et par gange paa cykelstoddaempere(traede)
fjedre fra luftbosser er osse meget hoj kvalitet.

det er ikke nemt at se paa billedet men bare en kvart til en halv millimeter i traad storrelse gor en kaempe forskel..

jeg siger ikke at materialet er daarligt i de ny fjedre, de skal nok virke fint men olien er osse meget vigtig.
for det forste skal den skiftes af og til for det andet ved jeg at jeg puttede 15 olie i min ved 7-8000 km og har gjort det siden.

du kan ikke aendre meget paa en fjeder ved at haerde den anderledes den skal haerdes alt efter hvad materiale den ar lavet af.

expertviden= we like it :D

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #16 Dato: Januar 24, 2009, 09:02:27 am »
jeg laver fjedre til dagligt, der er tydeligvis stor forskel paa de  to fjedre i billedet.

jeg skyder paa at den nederste er den originale.

de overste vindinger  trykkes sammen naesten med det samme.( taettere vindinger er blodere )

paa den nye bliver vindingerne jaevnt med storre afstand som giver dig det progressive.

materialet og haerdningen er meget ens, det aendre sig forst naar man kommer ind specielle fjedre med hojt silicone indhold.
det har jeg set et par gange paa cykelstoddaempere(traede)
fjedre fra luftbosser er osse meget hoj kvalitet.

det er ikke nemt at se paa billedet men bare en kvart til en halv millimeter i traad storrelse gor en kaempe forskel..

jeg siger ikke at materialet er daarligt i de ny fjedre, de skal nok virke fint men olien er osse meget vigtig.
for det forste skal den skiftes af og til for det andet ved jeg at jeg puttede 15 olie i min ved 7-8000 km og har gjort det siden.

du kan ikke aendre meget paa en fjeder ved at haerde den anderledes den skal haerdes alt efter hvad materiale den ar lavet af.

Men den originale er vel også progressiv?
(sikkert dårligere kvalitet osv, men stadig progressiv)
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

poulviking

• Søndagskører
  • **
« Svar #17 Dato: Januar 24, 2009, 09:31:29 am »
ja det er den vel men jeg tror at de vindinger er saa taette paa hinanden at de kolapser med det samme bare med vaegten af cyklen

eller maaske er de der for at gore det nammere at faa laaget paa (uden at odelaegge gevindet)

Pyrotek

• Roadracer
  • Nu med underseat Exhaust
« Svar #18 Dato: Januar 24, 2009, 05:15:18 pm »
Den øverste er den originale og den nederste som er fra wilbers er 1 cm kortere end den originale  :?
Gul SV 650S K5

poulviking

• Søndagskører
  • **
« Svar #19 Dato: Januar 24, 2009, 11:11:23 pm »
ok men det var jo osse kun et gaet

men laengden for den puttes i betyder ikke at den bliver lavere bag efter

monter med ny olie og fortael hvad der sker