den store fordel ved det løse skjold er at det er længere og dækker halebenet hvor en stor del af nervetrådene kører igennem. klart bedre beskyttelse (hvis man husker at tage det på)
Vil da gerne vide hvad det er for løst skjold der er længere end selve rygskjold du selv spænder fast????
Og det må ikke gå ned over halebenet... Hvis det går ned over halebenet skubber du det op af ryggen når du sætter dig på mc'en.. Det betyder at skjoldet kommer op mod nakken og du kan få problemer med hjelmen støder på når du skal kigge fremaf....
Et rygskjold skal være en knytnæve ( selvfølgelig afhængig af str hånd ) fra halebenet.. og en knytnæve fra øverste nakkehvirvel.. Det bedste man kan gøre at at tage det på med jakke og dragt og hjelm og sætte sig på en mc som svarer til den sidestilling ens egent kværn er hvis man er i butikken...
Og et løst skjold er absolut ikke en god sikring.. Vil næsten sige den er lig nul... For rigtig mange kører med for store jakker ( grundet udvidelse af læderet ), og skulle ulykken ske, så sidder skjoldet ikke hvor det skal... Jannik kommer ind på det rigtige at rygskjold monteret direkte på kroppen er sikrest.. Og faktisk så tæt som muligt..
Jeg vil anbefale et du selv montere.. Jeg selv kan ikke undvære mit.. Føler mig nøgen uden skjoldet.. man vænner sig hurtigt til at tage det på.. Dem du putter ind i ryggen er da ok... Men sikkerheden er minimal.. De er for korte.. Og hvorfor ikke bruge et par 100 kr mere og få noget ordentlig... Det er trods alt din førlighed man snakker om
Pøj Pøj med dit valg