Forfatter Emne: Powercommander nødvendig?  (Læst 2142 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads | Hvidovre

• Plastikrocker
Powercommander nødvendig?
« Dato: Januar 13, 2009, 02:16:01 pm »
Hej alle

Jeg overvejer at få et nyt udstødningssytem på, nærmere det der fra Laser, med de to potter på hver side. Hvis jeg får sat det på, og et evt. ny luftfilter, er det så også en nødvendighed med powercommander, eller vil man sagtens kunne få justeret blandingsforholdet ordentligt med den der sidder på cyklen fra fabrikken af?

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
Re: Powercommander nødvendig?
« Svar #1 Dato: Januar 13, 2009, 02:40:56 pm »
ecu'en på 650'eren er ret godt sat - og du kan næsten vinde det samme ved at få den kørt ind
som med en powercommander

en 1000'ner er der mere at hente ved powercommanderen

om det er med eller uden powercommander så få den først kørt ind når du både har skiftet luftfilter og potter
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #2 Dato: Januar 13, 2009, 02:48:23 pm »
Kun en tur på rullefelt efter montering kan fortælle dig om du kan nøjes med en justering i din originale ECU - eller om du skal købe en power commander for at få den justeret ordenligt.
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #3 Dato: Januar 13, 2009, 03:24:18 pm »
Kun en tur på rullefelt efter montering kan fortælle dig om du kan nøjes med en justering i din originale ECU - eller om du skal købe en power commander for at få den justeret ordenligt.

Alex MC forhandler Laser potter, åbne filtre og har et rullefelt ikke? Måske man kan få en god pris på det hele der...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Mads | Hvidovre

• Plastikrocker
« Svar #4 Dato: Januar 13, 2009, 11:32:25 pm »
Kunne være man skulle spørge alex mc ad så :)

Damage

• Gæst
« Svar #5 Dato: Januar 14, 2009, 07:40:50 am »
Hej alle

Jeg overvejer at få et nyt udstødningssytem på, nærmere det der fra Laser, med de to potter på hver side. Hvis jeg får sat det på, og et evt. ny luftfilter, er det så også en nødvendighed med powercommander, eller vil man sagtens kunne få justeret blandingsforholdet ordentligt med den der sidder på cyklen fra fabrikken af?

Jeg har åbent PiperCross filter og MIVV udstødninger og det er intet problem at justere den originale ECU ind så den køre ordentligt. Det er kun hvis du får ECU´en justeret med en Yoshimura box at der er begrænsninger (mener det er +/- 10%).

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #6 Dato: Januar 14, 2009, 10:17:23 am »

Alex MC forhandler Laser potter, åbne filtre og har et rullefelt ikke? Måske man kan få en god pris på det hele der...

Lige præcis :) Og han kan også justere den originale ECU - måske er det nok. Men som jeg skrev kan man kun finde ud af det ved at prøve :) Det er forskelligt fra cykel til cykel - afhængig af hvad man har lavet ved den.

www.alex-mc.dk er din ven :D
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.