Forfatter Emne: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig  (Læst 7979 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Pyrotek

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
  • Nu med underseat Exhaust
Re: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig
« Svar #45 Dato: Maj 29, 2006, 06:42:49 pm »
Har stemt på 1 gang. Måtte ned engang i 1999 på min første SV 650S som var en måned gammel :(
En ung mor med 2 skrigende unger på bagsædet overså at trafikken gik i stå og jeg dermed også bremsede op. Jeg fik et ordentlig kys i røven og så var SV'ern knust for 72 Kilo :shock: og i medgift en forstuvet ankel (billig sluppet).
Gul SV 650S K5

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig
« Svar #46 Dato: Maj 29, 2006, 06:49:00 pm »
...så var SV'ern knust for 72 Kilo...
:shock: :shock: Det var jo næsten nypris på det tidspunkt. Blev den erkendt totalskadet?
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Pyrotek

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
  • Nu med underseat Exhaust
Re: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig
« Svar #47 Dato: Maj 30, 2006, 09:41:10 am »
Nej den blev lavet da nyprisen var 80 kilo. Det var ok da der kom nyt stel nye fælge bagsvinger og det ene forgaffelben på + en masse optik 8)
Gul SV 650S K5

jay-jay

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 27
  • nååå jaaaahh!!!!
Re: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig
« Svar #48 Dato: November 19, 2008, 09:15:22 pm »
Fed gammel tråd.

Jeg kan sgu ikke huske hvor mange gange jeg har været nede, så nu vil jeg prøve og tælle.
1. Var derhjemme og et manglende støtteben.
2. Var jeg 1000 km gammel på mc og mødte fortorvet ind til politistationen med 120 - Hudafskrabning, blinklys,ventildæksel, greb, styr, potten til min cx 500
3. Sand i et lyskryds, der var meget mørkt!!
4. Jeg orienterede mig bagud og havde ikke holdt nok afstand til den foran kørende (som valgte at katastrofe bremse kraftigt uden grund/anledning til det)
5. ver jeg et smut inde i byen, og da jeg kom tilbage 15 min. havde der været en byge, det kunne jeg ike se på græsset!! meget dyrt selvom det var græs.
6. Jeg bruger spejle nu, for skæbnen vil at jeg endnu en gang vendte mig om, og begyndte at bremse, for at se om bilen jeg fulgtes med, nu og så var med, det var den. Men den bil jeg jo var begyndt at bremse for, havde valgt at bringe sin bil helt til standsning midt på kørebanen - igen helt uden grund, mener jeg, men han skulle altså lige se på det vindue i forretningen på den anden side af gaden!! Langt om længe var der endelig en rimelig god grundt til at erhverve mig SV'eren --- meeen den kunne godt køres på efter den tur, så den måtte lige overnatte et par dage i gjellerup, uden mit samtykke vel og mærke!!! Jeg skulle ikke have taget en benzin dunk med. Men tre dage senere havde jeg SV og var noget ligeglad - eller meget glad igen.

Nå jeg mener helt bestemt jeg mangler en eller to, plus de vel 4-5 gange yderligere jeg har tabt den, og ja det koster sgu noget hver gang men jeg bliver hurtigt glad igen for køre på den cykel,,,, lidt vemodig. De fleste vil nok mene at nu burde han fandme ha' lært det, og ja det håber jeg også. Men der er så meget sjov i den sv'er at jeg ikke helt garanterer, og det med at tabe den er rimelig let når man med sine 67 kg pisseskidefuld og skæv får den ide lige at sætte den i garage ... dumt mand nu har jeg har jeg fået en god lås.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig
« Svar #49 Dato: November 19, 2008, 09:23:54 pm »
Det der specielt interessere mig er ulykker der er sket indefor 100 meter af hvor man bor.

Hvorfor det? Er det den afstand man når at køre før man opdager at man er stærkt beruset?  :wink:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

norton

  • Gæst
Re: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig
« Svar #50 Dato: November 19, 2008, 09:49:54 pm »
Blev kørt ned bagfra med så stor en kraft at jeg røg op i bagenden på en bil foran mig. Svinet blev skadet for et sted mellem 25 og 30Kg

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig
« Svar #51 Dato: November 19, 2008, 09:53:00 pm »
"Tabt den".

Mellem Gevninge og Herslev lige inden man kører ind i sidstnævnte.

Kom kørende med 140km/t hen mod et blindt højresving, efter at have tilbagelagt 550+km den dag sammen med en kammerat. Da jeg ser svinget og vurderer farten, mener jeg af en eller anden sær årsag ikke jeg kan nå at svinge, så jeg klapper forbremsen og retter cyklen op, slipper bremsen henover rabatten, bremser igen hårdt på cykelstien, slipper bremsen og rejser mig op og lægger vægten bagud for at undgå at forhjulet ikke dykkede ned i den bløde jord, men da jeg er nede på ca 15km/t, smutter det og jeg lægger mig på venstre side med en trykket køler og knækket dut på koblingsgrebet til følge. Køleren var til at rette op, men vandet pissede ud af den på midten fordi møtrikken på blæseren havde prikket hul i den. Flot konstrueret, Suzuki...   :brok:
En ny køler koster 3800 + moms, så jeg tog den med på arbejde og loddede hullet - og den har så siden kørt 40.000km og sidder stadig på cyklen.   :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig
« Svar #52 Dato: November 20, 2008, 01:30:25 am »
Jeg stemte "inden for 100 meter af mit hjem", for det var der jeg havde den alvorligste ulykke.. Men jeg har haft 3 ulykker i hele mit mc-liv, tror jeg. Alle på min tidligere GS500'er:

1) 3 dage efter jeg fik den, sjovt nok skær-torsdag, kommer jeg kørende lige så stille og roligt, og så vælter jeg bare ind over en kantsten. Jeg forstår ikke rigtigt hvad der skete, men jeg knækkede et spejl og fik nogle rider på kåben.

2) En gang oppe i sverige, hvor jeg totalt fejlbedømte farten på en afkørsel, og kørte lige ud, i stedet for at tage det hårnålesving der var. Jeg kørte ud på noget markjord eller sådan noget, men der skete ikke noget, andet end at jeg var chokeret.

2½) Jeg skulle starte, men havde glemt at der var skiveberemselås på. Så jeg startede, kørte 20 cm, og så stoppede den jo bare. Jeg har lavet stuntet et par gange før, hvor jeg kunne holde den oppe, men det kunne jeg ikke denne gang, og måtte lægge den ned på vejen, stå af, og løfte den op igen.

3) Grunden til at jeg stemte "inden for 100 meter af mit hjem". Den 24/10 2007 blev jeg, lige uden for mit vindue, påkørt af en gammel volvo, der holdt i modsatte rabat, og lavede et u-sving lige ind i siden på mig. Min støvle greb fat i nummerpladen, og jeg sad fast, mens motorcyklen fortsatte. Den blev totaltskadet, og næste år købte jeg SVinet :)

Så er der alle de gang, hvor jeg har dummet mig, og liige akkurat reddet den.. Men de tæller jo ikke :p
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

jay-jay

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 27
  • nååå jaaaahh!!!!
Re: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig
« Svar #53 Dato: November 20, 2008, 08:49:05 pm »
NEJ!!!

Det er når hjerneblødningen fortæller ens krop om at det er en god ide at stille den et lidt bedre sted for natten - netop fordi man er ukontrolleret pga af alkohol....
men så er det jo lige det med at 67 kg på slatne knæ og minus balancen ikke er så god en ide alligevel. slam og så lå de vi der og trillede rundt. :afro:

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig
« Svar #54 Dato: November 21, 2008, 01:29:31 am »
Har tabt den på Anderstorp...i pitten....da jeg skulle have den ned af baghjulsløfteren.
Knækket dut på bremsegreb.

Det var helt klart IKKE min skyld:
Kl. var 06:45 om morgenen og jeg havde ikke fået min første kop kaffe
 :innocent:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen