Forfatter Emne: Touring glas?  (Læst 3693 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pumper

• Plastikrocker
Touring glas?
« Dato: August 04, 2008, 12:22:26 pm »
Jeg er ved at sætte styr på min 1000'er S og jeg er lidt i tvivl med kåbeglasset. Der findes mange modeller og jeg gider ikke købe et dårligt et hvis det kan ungåes.
Er der nogen her der har prøver det lange touringglas med flipop eller den med den stilbare spoiler? Nogen med gode ideer?
Jeg sætter ikke styr på fordi jeg sidder dårligt, men jeg tror det er bedre for "pappet" når jeg sidder lidt mere op.
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
Re: Touring glas?
« Svar #1 Dato: August 04, 2008, 01:52:49 pm »
Jeg er ved at sætte styr på min 1000'er S og jeg er lidt i tvivl med kåbeglasset. Der findes mange modeller og jeg gider ikke købe et dårligt et hvis det kan ungåes.
Er der nogen her der har prøver det lange touringglas med flipop eller den med den stilbare spoiler? Nogen med gode ideer?
Jeg sætter ikke styr på fordi jeg sidder dårligt, men jeg tror det er bedre for "pappet" når jeg sidder lidt mere op.

God ide!!!

Jeg kører selv med Fabbri Double Bouble - det er stadigvæk for lavt til at jeg ville kalde det touring-glas. Jeg kender ikke rigtigt nogen touring-glas til SV'eren - men skal holde øjnene åbne! Jeg ville blot dele mine egne erfaringer med Fabbri DB og sige at det ikke er touring-glas hvis du er en høj fyr lige som mig på næsten 2m.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

kim r

• Plastikrocker
« Svar #2 Dato: August 04, 2008, 05:30:52 pm »
Jeg har prøvet tre forskellige før jeg fandt det bedste til min dl 1000, da jeg havde sån en, det eneste der duede var VT vario-touring glasset fra MRA, det fjernede stort set al turbolens, ulempen ved glasset er måske at det ikke ser så smart ud som de andre der er på markedet.
http://www.mra.de/html/gb/gb-catalog.htm

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #3 Dato: August 04, 2008, 06:42:02 pm »

Hvad var spørgsmålet igen??

Du vil sidde op for at få mere vind = mindre lyst til fart, går jeg ud fra.  Hvad er så idéen i at montere kåbeglas der igen vil give dig læ??

Normalt vil jeg anbefale DobbelBubbleBobble, men i dit tilfælde tilfælde vil et flip-up måske være bedre da det giver mere turbolens = mindre lyst til fart.

PS. Du kan også bare pille det eksisterende kåbeglas af og spare det nye styr  :mrgreen:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

pumper

• Plastikrocker
« Svar #4 Dato: August 05, 2008, 06:43:02 am »
Kim r. Det lyder måske mest smart med vt glasset. Det kan jo nok også justeres så luften ikke rammer hjælmkanten.

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #5 Dato: August 11, 2008, 08:01:57 am »
det lyder også som om du har mere brug for en radarjammer end nyt styr. (synd radarjammere ikke virker) :mrgreen:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

pumper

• Plastikrocker
« Svar #6 Dato: August 11, 2008, 09:28:18 pm »
JA grin i bare men nu har jeg været til thy træf og hjem med mit nye styr og det funger bare.Der er bare præsis det problem jeg frygtede at der er turbolens lige under hjelmen. Vinden skal lige flyttes 5-10cm længere op.Så jeg må holde øje med nogle andre cykler og se hvad de har gjort for at løse det.