Forfatter Emne: Hvilken Alarmer til SVinet??  (Læst 7542 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Hvilken Alarmer til SVinet??
« Svar #15 Dato: Juni 23, 2008, 10:47:24 am »
Man kan iøvrigt også få perimeter sikring, chock sensor osv. til Legos, det kobles på som ekstra udstyr. Jeg har prøvet perimeter sikringen på min gamle cykel og det virkede fint, men gav en del alarmer når folk kom for tæt på.
SV1000S K6 - blå.

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Hvilken Alarmer til SVinet??
« Svar #16 Dato: Juni 23, 2008, 12:03:02 pm »
Er lige blevet tilbudt en falco alarm med chock sensor og justerbar følsomhed, ???? nógle der ved hvordan sådan en er  god / dårlig???
« Senest Redigeret: Juni 24, 2008, 07:24:50 am af skyggen »
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Damage

  • Gæst
Re: Hvilken Alarmer til SVinet??
« Svar #17 Dato: Juni 24, 2008, 08:13:14 am »
Jeg har også Legos 3 (Metasystems) på min, jeg har ingen fejl alarmer og er meget tilfreds med den.

En original suzuki alarm er i øvrigt en Metasystems og er præcis den samme alarm som Legos, og så kan du
købe et monterings kit lige til at montere på SVinet´s ledningsnet..  :thumbsup:

Kan den just i følsomhed???

Nej...det er heller ikke nødvendigt. Motorcyklen skal ændres 5 grader fra udgangsposition før den aktiveres.

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Hvilken Alarmer til SVinet??
« Svar #18 Dato: Juli 04, 2008, 09:22:14 am »
Er der nogle der selv har mont. spyball alarm på deres SVin??
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Hudson_W

  • Gæst
Re: Hvilken Alarmer til SVinet??
« Svar #19 Dato: Juli 12, 2008, 02:25:08 am »
Jeg må indrømme jeg faktisk er lidt i tvivl om en alarm gør nogen forskel når det rigtigt gælder:

1. Jeg har selv boet i stuen med min cykel stående ovre på den anden side af gaden. Der var en klaphat der bakkede ind i den om natten så den væltede, men jeg hørte ikke noget og det gjorde mine naboer heller ikke
2. Jeg kender en der næsten fik stjålet sin spritnye CBR. Han hørte alarmen, men inden han nåede ud på vejen var tyven nede for enden af vejen. Ergo må det være ret nemt at kortslutte alarmerne.
3. Jeg havde problemer med at slå alarmen fra på min gamle cykel når batteriet var ved at være lidt fladt. Mekanikeren viste mig hvordan man nemt kunne kortslutte alarmen med en enkelt lus, hvis jeg en dag skulle stå på lars tyndskids marker og ikke kunne slå alarmen fra. Hvis han ved det og gladeligt fortæller det til mig, så ved alle det.

Bare mit indspark inden du kaster mesterslanten efter en alarm.

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Re: Hvilken Alarmer til SVinet??
« Svar #20 Dato: Juli 12, 2008, 10:15:57 am »
Hvad med GPS tracking http://www.easy-track.dk/ så kan du måske finde den hvis den bliver strålet
Blå SV650S 00

Damage

  • Gæst
Re: Hvilken Alarmer til SVinet??
« Svar #21 Dato: Juli 12, 2008, 01:43:27 pm »
Jeg må indrømme jeg faktisk er lidt i tvivl om en alarm gør nogen forskel når det rigtigt gælder:

1. Jeg har selv boet i stuen med min cykel stående ovre på den anden side af gaden. Der var en klaphat der bakkede ind i den om natten så den væltede, men jeg hørte ikke noget og det gjorde mine naboer heller ikke
2. Jeg kender en der næsten fik stjålet sin spritnye CBR. Han hørte alarmen, men inden han nåede ud på vejen var tyven nede for enden af vejen. Ergo må det være ret nemt at kortslutte alarmerne.
3. Jeg havde problemer med at slå alarmen fra på min gamle cykel når batteriet var ved at være lidt fladt. Mekanikeren viste mig hvordan man nemt kunne kortslutte alarmen med en enkelt lus, hvis jeg en dag skulle stå på lars tyndskids marker og ikke kunne slå alarmen fra. Hvis han ved det og gladeligt fortæller det til mig, så ved alle det.

Bare mit indspark inden du kaster mesterslanten efter en alarm.

Det har meget stor betydning hvordan man montere alarmen!

Alarmen skal jo monteres så tyven ikke kan se farvekoder på ledningerne og så skal der monteres kontakter på motorcyklen så tyven IKKE kan
komme til alarmen uden at den bliver aktiveret.

Hudson_W

  • Gæst
Re: Hvilken Alarmer til SVinet??
« Svar #22 Dato: Juli 14, 2008, 05:31:35 pm »
Jeg må indrømme jeg faktisk er lidt i tvivl om en alarm gør nogen forskel når det rigtigt gælder:

1. Jeg har selv boet i stuen med min cykel stående ovre på den anden side af gaden. Der var en klaphat der bakkede ind i den om natten så den væltede, men jeg hørte ikke noget og det gjorde mine naboer heller ikke
2. Jeg kender en der næsten fik stjålet sin spritnye CBR. Han hørte alarmen, men inden han nåede ud på vejen var tyven nede for enden af vejen. Ergo må det være ret nemt at kortslutte alarmerne.
3. Jeg havde problemer med at slå alarmen fra på min gamle cykel når batteriet var ved at være lidt fladt. Mekanikeren viste mig hvordan man nemt kunne kortslutte alarmen med en enkelt lus, hvis jeg en dag skulle stå på lars tyndskids marker og ikke kunne slå alarmen fra. Hvis han ved det og gladeligt fortæller det til mig, så ved alle det.

Bare mit indspark inden du kaster mesterslanten efter en alarm.

Det har meget stor betydning hvordan man montere alarmen!

Alarmen skal jo monteres så tyven ikke kan se farvekoder på ledningerne og så skal der monteres kontakter på motorcyklen så tyven IKKE kan
komme til alarmen uden at den bliver aktiveret.

Jeg er helt enig. Jeg har nu ikke hørt om nogen alarmer med farvekoder på ledningerne, men hvis man brækker selve alarmboksen op, kan man se hvor ledningerne går ind i stikket og så er det bare at tælle sig frem. Desuden er de fleste alarmer til at montere under sædet, så du skal brække sædet af for at komme ind til den. Men det var tilsyneladende lige meget for ovennævnte CBR.