Luft er jo 78% nitrogen til at starte med. De sidste 12% gør nok ikke den helt store forskel, ved så lavt et tryk som der er tale om i MC dæk.
Dækket vil måske holde trykket en smule bedre, men ellers kan jeg ikke se nogen større idé med det.
Find lige lomeregneren igen
78% nitrogen, 21% ilt, 1% prut m.m. ifølge artiklen.
Den største fordel er jo nok det mindre lufttab i dækket, for os almindelige mc'ister.
at det ikke udvider sig så meget når dækkene bliver varme, kan jeg også godt se en fordel i da....
Uden at være ekspert overhovedet, tror jeg dog ikke der menes den begrænsede varme der kan køres i dækket på vores breddegrader, men mere den varme der køres i dækket på en i forvejen 80 grader varm asfalt i sydeuropa el. lign.
Værme dæk i Danmark, har stadig 50% "kold" fælg til den ene side.
Effekt jo, men minimal. Den (efter min mening) begrænsede affekt, skal man nok være prof for at udnytte.