Forfatter Emne: Vedrørende garantisag på mc  (Læst 4175 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Vedrørende garantisag på mc
« Dato: Juni 10, 2008, 07:53:38 pm »
Jeg er knapt så heldig pt.. Igår fik jeg et monster stenslag i min forlygte så der gik hul i glasset.. ( har et andet på hånden nu... ) og også igår begyndte min mc at sige en lyd som lyder identisk med en snor på en flagstang.. når den basker ind på flagstangen i vind... Det kommer inde fra motoren og 2 som har forstand på tingene og som jeg stoler meget på har sagt at det kan være knastkæden/strammer eller koblingen.. og nu tør jeg ikke kører på den.. vil jo ikke skade den .... og jeg mener bestemt at det er en garantisag.. har 6 mdr 100 % garanti... Så nu skal den laves... MEN... jeg købte motorcyklen i jylland ( Ølgod )... har haft den 1½ mdr... Hvem skal betale for transporten frem og tilbage... skal jeg selv det... ????? Har ladet mig fortælle at iflg købeloven skal de... Det jeg håber mest på er at jeg må få Alex til at lave den og Xpedit betaler... Alex er bedst.. og han må godt pille ved min Naked.....  :lmao: :lmao:

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Vedrørende garantisag på mc
« Svar #1 Dato: Juni 10, 2008, 08:09:35 pm »
Du har ret mht. købeloven.(sårn som jeg husker den)
Du kontakter forhandleren og fremlægger din garantiklage for dem. De skal så tage stilling til om de vil betale fragten af cyklen over til dem eller fortælle dig hvor i din nærhed du skal køre hen med den.
Du kan ikke kræve at det bliver Alex, hvis nu han eks. kender MASI Motor og siger du skal bruge dem i stedet for.
Det er bare vigtigt at ALLE rep. bliver godkendt af Xpedit så du ikke eventuelt kommer i klemme økonomisk fordi værkstedet har lavet rep. på noget som Xpedit ikke vil/skal betale.

Men tag nu først kontakt til dem inden vi ryger ud i en heftig debat om hvem hvad hvor hvorfor og hvornår og hvorfor ikke....?

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

sv1000sk4

• Plastikrocker
  • stay loud - stay proud
« Svar #2 Dato: Juni 10, 2008, 08:15:23 pm »
Hej Majse

Hvis motorcyklen er købt og leveret i det mørke Jylland - og jeg mindes du selv var ovre for at hente den - så tror jeg bestemt, at du selv må sørge for fragten.
Når dit TV går i stykker, så skal du også selv indlevere det, med mindre du har betalt dyre domme for en tillægsforsikring.
Men Xpedit plejer at være forstående, så mon ikke I finder ud af noget.

Held og lykke med rep.
SV1000SK4 sølvgrå, hugger, seat cowl,  fuldkåbe, stålarmerede bremseslanger, db kåbeglas, PCIII usb, Yoshimura TRS titanium bolt on.
NY KÆRLIGHED: Ducati 999

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #3 Dato: Juni 11, 2008, 12:08:19 am »
Majse, så kan du lære ikke at køre så meget på baghjul  :club:
Kan du ikke bare stramme snoren på flagstangen  :mrgreen: eller kæden  :huh:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

lks

• Plastikrocker
    • http://www.kaos-mc.dk
« Svar #4 Dato: Juni 11, 2008, 06:27:26 am »
Er det en garantisag og der BEVISELIGT er en fejl SKAL SÆLGER SØRGE FOR FRAGT FREM OG TILBAGE, har selv været på den med en bil købt i Jylland og FDM har rådgivet i sagen.
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

Kenny

• Roadracer
« Svar #5 Dato: Juni 11, 2008, 07:42:31 am »
Du står klart selv for leveringen af MC`en til værkstedet..... desværre, og pokkers æv for dig  :cry:

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #6 Dato: Juni 11, 2008, 10:22:51 am »
Så har jeg vist fået styr på det hele… Snakkede med min kontaktperson i Xpedit, og de står selvfølgelig for sagen.. det ville de ikke løbe fra sagde de.. Ekstrem god service og jeg følte mig rolig og slap ligesom tankerne om prisen  … Jeg spurgte om jeg måtte sende den til Alex MC  hvilket de ikke var helt afvisende over for… ( de havde hørt om ham, og det var POSITIVT ) men han ville lige snakke med sin chef… Som så siger at de gerne vil have den over til dem da de jo ikke har samme udgift med arbejdstimerpris… Forstår jeg også godt… Vi snakker så lidt med transport og de vil gerne hente den når de alligevel er herover.. Men hvornår det så bliver er jo uvist… Så jeg har meldt mig ind i Falck i dag… Og ringer så i næste uge og ber dem kører den over til Xpedit… Så laver de den mens jeg ligger og daser i Spanien i næste uge,… og når jeg kommer hjem, må jeg tage den lange vej med toget igen og hente den…
Lidt træls at skulle bruge hjernekræfter på dette irriterede problem.. Men det skal jo ordnes hvis jeg vil ud og kører i det dejlige vejr som jeg slæber med hjem fra Gran Canarie ( Puerto Rico ) 
Nå, opdatering vil følge når de har kigget på den…. 

Torben S

• Wannabe
  • Frihed Oplevelser Fart K1200S
« Svar #7 Dato: Juni 11, 2008, 11:21:03 am »
Først og fremmest - god ferie på GC
Vedr. garanti - nu har du jo valgt at købe den hos - nok 1 af DK`s mest prof og servecevenlige mc forhandlere ( forøvrigt aut BMW mc forhandler ) så det finder I sikkert ud af, til begges tilfredshed. De henter overalt i DK.
- og tak for infoen om dette forum -

- og SørenG - hvornår får jeg min xenon pære til pos.lyset, den skulle gerne kunne tåle at stå ved siden af din.

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #8 Dato: Juni 11, 2008, 11:28:08 am »
Alex er bedst.. og han må godt pille ved min/mig Naked.....  :lmao: :lmao:

:lmao: :lmao: :lmao:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #9 Dato: Juni 11, 2008, 12:31:23 pm »
Alex er bedst.. og han må godt pille ved min/mig Naked.....  :lmao: :lmao:

:lmao: :lmao: :lmao:

Ihhhh hvor du morer dig hva søde.....  :lmao: :whipped: :lmao:

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #10 Dato: Juni 11, 2008, 03:07:12 pm »
jep, røvkedelig dag på kontoret :afro:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #11 Dato: Juni 12, 2008, 05:47:26 am »
Først og fremmest - god ferie på GC
Vedr. garanti - nu har du jo valgt at købe den hos - nok 1 af DK`s mest prof og servecevenlige mc forhandlere ( forøvrigt aut BMW mc forhandler ) så det finder I sikkert ud af, til begges tilfredshed. De henter overalt i DK.
- og tak for infoen om dette forum -Det var så lidt.... . :D

- og SørenG - hvornår får jeg min xenon pære til pos.lyset, den skulle gerne kunne tåle at stå ved siden af din.

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #12 Dato: Juli 01, 2008, 09:15:24 pm »
Så er min cykel færdig... super nice service du har derover... Fik også skiftet min omdrejningstæller fordi bagskiven gik mere og mere i stykker... så det er fedt...
de mener at cylinderene ikke gik ens... den gik heller ikke rigtig i tændingen.. så nu har de rodet og raget ved den og tilmed haft den hos Suzuki i Skjern som har sagt at den lyder som den skal.. så det stoler jeg på.. de ville gerne bringe den over til mig.. men så er det tidligst om 3 uger... og jeg vil jo gerne have den nu.. så jeg skal derover lørdag..... Er der nogen som skal derover som vil have mig med på slæb... måske bare noget af vejen.?????

Vil sige at Xpedit virkelig har været super gode...  :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

steen

• Roadracer
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
« Svar #13 Dato: Juli 02, 2008, 12:01:52 am »
Så er min cykel færdig... super nice service du har derover... Fik også skiftet min omdrejningstæller fordi bagskiven gik mere og mere i stykker... så det er fedt...
de mener at cylinderene ikke gik ens... den gik heller ikke rigtig i tændingen.. så nu har de rodet og raget ved den og tilmed haft den hos Suzuki i Skjern som har sagt at den lyder som den skal.. så det stoler jeg på.. de ville gerne bringe den over til mig.. men så er det tidligst om 3 uger... og jeg vil jo gerne have den nu.. så jeg skal derover lørdag..... Er der nogen som skal derover som vil have mig med på slæb... måske bare noget af vejen.?????

Vil sige at Xpedit virkelig har været super gode...  :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Det glæder mig at høre du er tilfreds med servicen, xpedit har et godt ry herovre og hvis Skjern MC har sagt ok til den kan du regne med at den spiller - Gunner og Niels kan deres kram.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #14 Dato: Juli 02, 2008, 01:13:55 pm »
Har fundet transport... smiler stort