Forfatter Emne: Hvad skal jeg vælge...  (Læst 1812 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

capstardk

• Roadracer
Hvad skal jeg vælge...
« Dato: Juni 21, 2008, 11:35:11 pm »
Hej
Går og overvejer at skifte min SV ud til en med lidt mere power.
Det bliver endten en Sv1000 N eller en Z750, men er i tvivl da det er to vidt forskellige maskiner.

Hvad synes i???

Grand Danois

• Sandt SVin
Re: Hvad skal jeg vælge...
« Svar #1 Dato: Juni 22, 2008, 12:32:59 am »
Syntes du skal prøve dem begge, og så tage det derfra. Det bedste råd jeg kan give dig

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #2 Dato: Juni 22, 2008, 12:59:31 am »
Min næste cykel bliver uden tvivl en Z750 den nye model 07->.
Har prøvet den to gange og tror den passer mit temperament rigtig godt. Fornuftig bundtræk til cruise og svingkørsel og masser af power ved at give den nogle omdrejninger.
Har prøvert en SV1000 men synes den for tung at håndtere selvom den power er for fed/vild.

Prøv begge som der siges...

I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

capstardk

• Roadracer
« Svar #3 Dato: Juni 22, 2008, 10:58:41 am »
Har prøvet dem begge.
SV`eren trækker jo som satan, rigtig V2 power, men Kawaen er altså lige så vild, skal jo bare have lidt flere snoninger.
Den føles på en måde også mere let kørt og jeg som elsker at køre sving :-)

Det er bare lige det om jeg kan undvære det V2 bundtræk...Hmmmmm, det er der tvivlen ligger.

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Juni 22, 2008, 12:26:26 pm »
Har prøvet dem begge.
SV`eren trækker jo som satan, rigtig V2 power, men Kawaen er altså lige så vild, skal jo bare have lidt flere snoninger.
Den føles på en måde også mere let kørt og jeg som elsker at køre sving :-)

Det er bare lige det om jeg kan undvære det V2 bundtræk...Hmmmmm, det er der tvivlen ligger.

Jeg kørte selv 3 sæsoner på en sv1000s, som var gearet ned den sidste sæson.... skiftede til en CBR600RR  og jeg savner bestemt ikke bundtræk, men havde præcis de samme overvejelser som du. Det med manglende bundtræk på de små R4 hører fortiden til...(Ihvert fald for hondas vedkommende)

« Senest Redigeret: Juni 22, 2008, 12:49:33 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Ulvehaar

• Roadracer
« Svar #5 Dato: Juni 22, 2008, 01:07:00 pm »
Jeg havde for få måneder siden nøjagtig samme tanker som du går og roder med nu. Jeg prøvekørte den nye Kawasaki Z750, og var derefter ikke i tvivl om at jeg skulle have en Naked af den ene eller den anden slags. Var også inde over en SV1000N, men den Kawasaki kører altså bare som en drøm. Det endte med en 2003 Kawasaki Z1000, og jeg savner bestemt ikke noget bundtræk. Det gjorde jeg egentlig heller heller ikke på Z750'eren, dog var det jo en forholdsvis kort prøvetur. Prismæssigt ligger en brugt Z1000 og en ny Z750 ret ens. Jeg valgte Z1000'eren fordi jeg fik den for 95.000. Jeg fik mere power, til gengæld kører den knap så smidigt som de nye. Havde det ikke været fordi jeg var heldig at finde en så billig Z1000, så havde jeg nu kørt rundt på en ny Z750, det er der ingen tvivl om.
Det skal måske med at jeg også skiftede fra en SV650S.
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #6 Dato: Juni 22, 2008, 09:50:55 pm »

Jeg kørte selv 3 sæsoner på en sv1000s, som var gearet ned den sidste sæson.... skiftede til en CBR600RR  og jeg savner bestemt ikke bundtræk, men havde præcis de samme overvejelser som du. Det med manglende bundtræk på de små R4 hører fortiden til...(Ihvert fald for hondas vedkommende)

Jeg har en CBR600RR fra 2006, og en SV1000 K7. Jeg mangler bundtræk på hondaen, den skal helst ligge mellem 12-14K, men så er den hidsig nok.

Ang det oprindelige spørgsmål, prøv dem.....prøv evt noget helt tredie for ikke at stirre dig blind. Evt 750 Shiver fra Aprillia, også en fin maskine.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Juni 22, 2008, 10:04:38 pm »

Jeg har en CBR600RR fra 2006, og en SV1000 K7. Jeg mangler bundtræk på hondaen, den skal helst ligge mellem 12-14K, men så er den hidsig nok.

OT Nu blev den jo også ændret totalt i 07

Capstardk... følte du at du manglede moment på Z750 i forhold til sv ? det er jo dig der kan bedømme hvordan tingene er i forhold til dine ønsker /krav

« Senest Redigeret: Juni 22, 2008, 10:08:58 pm af Grand Danois »

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
« Svar #8 Dato: Juni 22, 2008, 10:58:16 pm »
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"