Forfatter Emne: køre magert  (Læst 4758 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

dennis82

• Plastikrocker
køre magert
« Dato: August 06, 2008, 12:58:22 pm »
Hej mc venner. Jeg har lagt mærke til at min bike køre lidt magert,, synes ikk det er noget jeg kan mærke på mit optræk eller noget, men kan fornemme at når jeg vil holde farten på f.eks. 50 så er det som om motoren køre ujævnt, som om den ikk ved om den skal gi gas eller ej. Det er ikk voldsomt, men man kan høre det på motoren, hva kan problemet være? det er en sv1000s k4 med akrapovic carbon udstødninger, jeg har ikk powercommander i. Hva mener i om det?
hilsen
Dennis
Dennis

Wings

• Søndagskører
  • **
Re: køre magert
« Svar #1 Dato: August 06, 2008, 01:08:31 pm »
Jeg har det samme problem og kører med samme setup som dig. Bortset fra at jeg kan mærke det ved vedvarende hastigheder i hele området under 120. Hvis jeg holder f.eks 60 på en længere tur bævre den også. Det skulle kunne hjernes med en power commander. Ifølge fv motor så står svérne i - for at overholde de milijø krav der er når de skal her til landet. Men jeg er ikke den største kender på teknikken så jeg fortæller blot hvad jeg har fået at vide.

Wings

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #2 Dato: August 06, 2008, 01:16:35 pm »
omdrejninger og gear?  den køre ik specielt godt under 3500...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #3 Dato: August 06, 2008, 01:22:38 pm »
Det er 1000'ernes problem... De er ikke så fine i motoren som de mindre 650'ere. Derfor mange de får PC III på deres, det hjælper på problemet
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Damage

• Gæst
« Svar #4 Dato: August 06, 2008, 01:43:26 pm »
Juster din TPS det hjælper en hel del, der er en guide her på forum.   :thumbsup:

Hvis den kører for magert er det altså ikke nødvendigt med en Power Commander, den originale ECU kan justeres ganske
fornuftigt så den køre rigtigt, og så er det billigere.

steen

• Roadracer
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
« Svar #5 Dato: August 06, 2008, 02:06:29 pm »
Jeg havde min på rulle felt i sidste uge og her er et fif. Hvis man piller stikket fra lambda sonden eller sætter en modstand (O2 eliminator) på stikket vil den fodre væsentlig mere i det lave område end normalt.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: August 07, 2008, 12:21:47 am »
Jeg havde min på rulle felt i sidste uge og her er et fif. Hvis man piller stikket fra lambda sonden eller sætter en modstand (O2 eliminator) på stikket vil den fodre væsentlig mere i det lave område end normalt.

Rigtigt, men husk at hvis man bruger metoden med at pille stikket fra lambda sonden så skal man have et stik ud af ECUén også - kan ikke huske hvilket nr - ellers får man en F1 fejlvisning. Det hjælper da noget på huggeriet, MEN Stadig mener jeg at den rigtige måde at gøre det på er PCIII, og en indrulning af en der ved hvad det drejer sig om.
« Senest Redigeret: August 07, 2008, 12:25:46 am af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #7 Dato: August 07, 2008, 01:18:05 am »

Rigtigt, men husk at hvis man bruger metoden med at pille stikket fra lambda sonden så skal man have et stik ud af ECUén også - kan ikke huske hvilket nr - ellers får man en F1 fejlvisning. Det hjælper da noget på huggeriet, MEN Stadig mener jeg at den rigtige måde at gøre det på er PCIII, og en indrulning af en der ved hvad det drejer sig om.

Ben 23 på styreboksen.  :)

03 og 04 modellen får ikke F1 fejl når man piller lambda sonden, hvis man erstatter den med en modstand.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Damage

• Gæst
« Svar #8 Dato: August 07, 2008, 10:13:51 am »

03 og 04 modellen får ikke F1 fejl når man piller lambda sonden, hvis man erstatter den med en modstand.

ECU´en på K3-4 og K5-6-7 er forskellige, det kan ikke være ben 23 på K5-6-7...

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #9 Dato: August 07, 2008, 07:32:03 pm »

nej, det er heller ikke det jeg skriver....
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

billie_joe

• Plastikrocker
    • http://www.sjukkerne-mc.dk
« Svar #10 Dato: August 28, 2008, 08:15:30 pm »

Er det mærkbart?

steen

• Roadracer
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
« Svar #11 Dato: August 29, 2008, 02:29:29 pm »

Er det mærkbart?

Ja, jeg lod mærke til det med det samme da jeg kørte hjem efter justeringen. Den er blevet mere frisk i mellemområdet så jeg skulle lige lære at køre stærkt i rundkørselerne igen  :wink:
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359