Hejsa
Nu har jeg også gået og luret lidt på de andre topics om potter, og er lidt lun på en selv. MEN:
1) Hvordan hænger det sammen med påmontering? Jeg har læst mig til at der findes 3 slags? En slip-on, der glider ned over udstødningen, en bolt-on, der passer på de eksisterende huller, og et fuldt system, der går helt op og udskifter hele udstødningen. Hvad er forskellen på dem, andet end de fysiske monteringsmuligheder? Hvorfor vil man skære sin udstødning af, eller skifte alle rørerne? man kan vel ændre dem til en større diameter, for at slippe det ud hurtigere, men stadig.. Det er da mest logisk bare at skrue nogle skruer ud?
2) Hvordan ved man hvilken potte man vil have? Gælder det bare om at lytte til en masse forskellige?
3) Når jeg sidder og kigger på fx Yoshimuras hjemmeside, og går ind og vælger sv1000k3, får jeg præsenteret en række potter, men gælder prisen for 1 eller 2? 819 dollars for fx RS-3 Carbon Bolt-on er jo små 4000 kr, så kommer 2 til at koste det dobbelte?
4) Lovligheden af diverse potter.. Når man kigger i manualen til ovenstående RS-3 potte, står der med store bogstaver at den ikke er ment til brug på motorvejen.. Ligeledes får man jo til forskellige potter en dB-killer med, som vel bare fjerner noget af larmen.. Jeg synes min MC trænger til en lidt dybere lyd, men dermed ikke sagt at jeg skal blive upopulær blandt naboerne når jeg starter mc'en en lørdag morgen. Så spørgsmålet er om en dB-killer vil tage nok af lyden af til at gøre potten lovlig, og om den vil ændre på lyden(andet end styrken)?
Bonus-spørgsmål: Hvad er det med uld i potter der nogle gange skal skiftes?