Forfatter Emne: SV rider i ekstrabladet  (Læst 2399 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
SV rider i ekstrabladet
« Dato: Maj 15, 2008, 10:07:07 am »
Nogen herinde fra der har skrevet eller opfordret EB til at skrive den artikel ?

eller er der mon en på redaktionen som kender til svrider.dk ?   :D

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1007534.ece


fin artikkel iøvrigt

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: SV rider i ekstrabladet
« Svar #1 Dato: Maj 15, 2008, 10:33:01 am »
Har lige smidt en kommentar derinde, men ved ikke hvem der startede den
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Bo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 633
  • DFM
Re: SV rider i ekstrabladet
« Svar #3 Dato: Maj 15, 2008, 10:36:10 am »
Er jeg den eneste der er lidt træt af at høre på Rådet for større færdselssikkerhed? Det eneste de kan komme med af input hver evig eneste gang de bliver interviewet er: Fart dræber! De har lige fået fremlagt oversigten over dræbte i år og alligevel insisterer han på at det er mc'ernes skyld  :brok: :brok: Idiot!

/bo
MC-løs :-/

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: SV rider i ekstrabladet
« Svar #4 Dato: Maj 15, 2008, 10:38:11 am »
Godt arbejde KENT!!!  :respekt:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: SV rider i ekstrabladet
« Svar #5 Dato: Maj 15, 2008, 10:42:58 am »
Er jeg den eneste der er lidt træt af at høre på Rådet for større færdselssikkerhed? Det eneste de kan komme med af input hver evig eneste gang de bliver interviewet er: Fart dræber! De har lige fået fremlagt oversigten over dræbte i år og alligevel insisterer han på at det er mc'ernes skyld  :brok: :brok: Idiot!

/bo

NEJ, du er bestemt ikke den eneste...
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: SV rider i ekstrabladet
« Svar #6 Dato: Maj 15, 2008, 11:05:21 am »
Er jeg den eneste der er lidt træt af at høre på Rådet for større færdselssikkerhed? Det eneste de kan komme med af input hver evig eneste gang de bliver interviewet er: Fart dræber! De har lige fået fremlagt oversigten over dræbte i år og alligevel insisterer han på at det er mc'ernes skyld  :brok: :brok: Idiot!

/bo

NEJ, du er bestemt ikke den eneste...

Uden at kende omstændighederne og fakta i de konkrete ulykker, kan man jo diskutere om ulykkerne kunne være undgået hvis MC'erne havde/har overholdt hastighedsgrænsen. Det kan godt være at billigsterne "er skyld" i ulykken, ved at de ikke overholder færdselsreglerne - men hvis MC'isterne har/havde overholdt hastighedsgrænsen kunne de måske nå at bremse/undvige eller evt. komme mindre til skade.

Men som sagt, jeg kender ikke omstændighederne - blot en synspunkt der måske støtter op om at fart dræber
Theis

Ex. SV650S ejer.

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: SV rider i ekstrabladet
« Svar #7 Dato: Maj 15, 2008, 02:16:41 pm »

Der er jo nok 2 sider af det.

Hvis alle motorcykler altid kørte 50 km/t ville der nok ikke være ret mange ulykker - så ja, jo hurtigere vi kører jo større er risikoen for at noget går galt.

Men igen burde mange bilister være MEGET mere opmærksomme.
Dagligt kører jeg bag ved andre enten på mc eller i bil - og folk sidder og koncentrerer sig om alt muligt andet end at køre bil og følge med i trafikken. Men det er der jo ingen der skriver så meget om....

Generelt tror jeg der skal en opstramning til for at folk kører lidt mere hensynsfuldt og tager trafikken lidt mere alvorligt ? 8 ud af 10 kører jo og føler at de bestemmer over det stykke ved de kører på lige nu :)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: SV rider i ekstrabladet
« Svar #8 Dato: Maj 15, 2008, 06:57:20 pm »
Og hvem siger man ikke kan blive hørt hvis man kun er en helt almindelig mand?
her er hvad journalisten skrev tilbage efter vores forarbejde her på siden (under "dokumentation af ulykker")

det er sgu ret fornemt arbejde - og en seriøs debat, selv om EB nok ikke bliver glad for betegnelsen skidne, og jeg lige skal tygge lidt på den med det lave niveau, da jeg faktisk synes det er fair at spørge om dokumentation for en påstand...
men igen - super fedt, du mailede i første omgang, og jeg giver et praj, når artiklen kommer på. vh thomas


Tak for hjælpen, tror vi fik vist at vi også gerne ville høres. :mrgreen:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Blue Thunder

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 137
Re: SV rider i ekstrabladet
« Svar #9 Dato: Maj 15, 2008, 11:00:05 pm »

Der er jo nok 2 sider af det.

Hvis alle motorcykler altid kørte 50 km/t ville der nok ikke være ret mange ulykker - så ja, jo hurtigere vi kører jo større er risikoen for at noget går galt.

Men igen burde mange bilister være MEGET mere opmærksomme.
Dagligt kører jeg bag ved andre enten på mc eller i bil - og folk sidder og koncentrerer sig om alt muligt andet end at køre bil og følge med i trafikken. Men det er der jo ingen der skriver så meget om....

Generelt tror jeg der skal en opstramning til for at folk kører lidt mere hensynsfuldt og tager trafikken lidt mere alvorligt ? 8 ud af 10 kører jo og føler at de bestemmer over det stykke ved de kører på lige nu :)


En engelsk motor jounalist, fra en kendt tv serie om biler, på tv3+ ,fortalte i et indslag om kørsel på motorvej, om
en undersøgelse, der påviste at 90 % af bilisterne, brugte 30% af tiden bag rattet til andre ting end at
køre bil og var direkte uopmærksomme på andre trafikanter.

Skræmmende ik´, men da jeg til daglig selv køre meget i bil, ser jeg mange medtrafikanter der bruger noget af deres 30% på andet end at køre bilen og dermed udgør en risiko for alle andre.


Blue Thunder
 

   
Man bliver aldrig for gammel til rigtige motorcykler

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: SV rider i ekstrabladet
« Svar #10 Dato: Maj 15, 2008, 11:49:10 pm »
Og hvem siger man ikke kan blive hørt hvis man kun er en helt almindelig mand?
her er hvad journalisten skrev tilbage efter vores forarbejde her på siden (under "dokumentation af ulykker")

det er sgu ret fornemt arbejde - og en seriøs debat, selv om EB nok ikke bliver glad for betegnelsen skidne, og jeg lige skal tygge lidt på den med det lave niveau, da jeg faktisk synes det er fair at spørge om dokumentation for en påstand...
men igen - super fedt, du mailede i første omgang, og jeg giver et praj, når artiklen kommer på. vh thomas


Tak for hjælpen, tror vi fik vist at vi også gerne ville høres. :mrgreen:

Kent, du har fuldstændig ret i din påstand om ulykkesårsagerne, men vi kører altså osse gerne en kende for stærkt i dagligdagen.
Lidt ligesom de der piller næse/snakker i mobiltel.
Jeg har osse ramt en mandlig bilist "med blød hat", som ikke overholdt sin vigepligt - det kostede et par ømme nosser og en forgaffel + lakering af dyret.
Men jo flere bilister/MCkørere, jo flere ulykker - desværre  :cry:
Måske må vi bare sande at vi er blevet flere brugere om den tilgængelige asfalt  :huh:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: SV rider i ekstrabladet
« Svar #11 Dato: Maj 16, 2008, 06:52:08 am »
husk hvad monrad og rislund siger
kør så stærkt du kan for jo kortere tid du er på vejen jo mere sikkert er det. :mrgreen:
der er bare nogen der kører "for " sikkert :lmao: :lmao:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: SV rider i ekstrabladet
« Svar #12 Dato: Maj 16, 2008, 07:05:19 am »
Når vi taler om bilisternes manglende evne til at se en MC eller evnen til at forveksle den med en 45 scooter, så lad os høre om det er det reelle problem eller det er jantelov der bestemmer om man får øje på den bløde trafikant
LAD OS SPØRGE HVOR MANGE MOTORCYKELBETJENTE DER KOMMER UD FOR DET SAMME
Mit gæt er ingen
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: SV rider i ekstrabladet
« Svar #13 Dato: Maj 16, 2008, 08:41:58 am »
Når vi taler om bilisternes manglende evne til at se en MC eller evnen til at forveksle den med en 45 scooter, så lad os høre om det er det reelle problem eller det er jantelov der bestemmer om man får øje på den bløde trafikant
LAD OS SPØRGE HVOR MANGE MOTORCYKELBETJENTE DER KOMMER UD FOR DET SAMME
Mit gæt er ingen
ENIG-ENIG-ENIG
En hvid hjelm og lidt reflexer på tøjet, og der er ingen traffikanter der kører ud foran dig (incl. mig selv :oops:)
Der er jo ingen der gider ha snupperjensen lige bag sig.....
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta