SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: flubber2110 efter April 15, 2008, 08:16:13 pm
-
linker lige til det kære MCG:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=76664
:D :D
-
jeg ville da gerne bytte :D med et kilo svin
-
Som de selv kommer ind på, er forskellen fra 0-100 km/t mellem de to ikke speciel stor. Det er mere på den anden side at 1000'eren rykker igennem. Men på snoede veje og lidt "by'ræs" er 650'eren vel rigelig.
Bare gi den lidt håndtag, så skal den sgu nok flytte sig. :)
Går dog selv og overvejer skifte til 1000'er. Mest fordi den ekstra potte pynter så dejlig :mrgreen:
-
jeg ville da gerne bytte :D med et kilo svin
skal da prøve og høre :lol: :lol:
hvad er det største argument for i valgte kilo frem for gris?? (dem der altså kører kilo)
-
Som de selv kommer ind på, er forskellen fra 0-100 km/t mellem de to ikke speciel stor. Det er mere på den anden side at 1000'eren rykker igennem. Men på snoede veje og lidt "by'ræs" er 650'eren vel rigelig.
Bare gi den lidt håndtag, så skal den sgu nok flytte sig. :)
Går dog selv og overvejer skifte til 1000'er. Mest fordi den ekstra potte pynter så dejlig :mrgreen:
det der med potten er jeg med på :oops:
-
Som de selv kommer ind på, er forskellen fra 0-100 km/t mellem de to ikke speciel stor. Det er mere på den anden side at 1000'eren rykker igennem. Men på snoede veje og lidt "by'ræs" er 650'eren vel rigelig.
Bare gi den lidt håndtag, så skal den sgu nok flytte sig. :)
Går dog selv og overvejer skifte til 1000'er. Mest fordi den ekstra potte pynter så dejlig :mrgreen:
det der med potten er jeg med på :oops:
dyr potte siger jeg bare :afro:
-
ja, og som om det ikke er nok, er forsikring dyrere og den kører kortere pr. liter. Ren galskab! :angel: Den er dybt overvurderet...
-
Jeg prøvede begge cykler inden jeg købte , og man kan sku godt mærke forskellen. Specielt momentet 102 nm mod 62 nm.
Om det er prisen værd ? det er jo op til en selv.
-
1) ekstra moment
2) ekstra potte :mrgreen:
3) har et par køre-kammerater på grisling, de kan i princippet godt hænge på på små snoede veje, men skal kæmpe gevaldigt. På lige stræk, hænger de ikke på.
-
har ikke prøve 1000 men er godt tilfreds med min grisling som ikke er så tung at danse med på små veje og bykørsel. ( som der er mest af, bor i taastrup)
-
jeg synes helt klar der er en fordel at der er lidt vægt i cyklen - og 1000'neren har styrke nok til at køre uændret når der er 2 personer opparkning på - og det at man skal arbejde lidt på at ligge den ned
men jeg har kun 10km erfaring på en Grisling på snoede veje og 12000 km på et kiloSVin
Grislingen er vel nok når man kun køre nogle små tur på landet alene - men ved skift vil der sikkert være et savn hvis man er van til frisk kørsel på et kiloSVin
-
har ikke prøve 1000 men er godt tilfreds med min grisling som ikke er så tung at danse med på små veje og bykørsel. ( som der er mest af, bor i taastrup)
jo kender godt de der veje i Taastrup og omegn...
-
Jeg har lige været ude at køre på en GSX600F,
og hvis i syntes at et k-SVin virker tungt på de små snoede,
såå tro om igen, jeg troede sq der manglede dæktryk i forhjulet
og mht. moment så stod jeg jo nærmest stille :lol:
Den er tung i røven, selfølgelig ikke for at sammenligne en 600F med en SV650.
Der til skal lige siges, jeg aldrig har prøvet en grisling, men det kommer jo nok en dag.
-
Hvis et kilosvin er udenfor din bekendtes "comfort-zone" er det da en god ide at skifte til 650 - rigtig god enda. Det er bedre at kører på en 650 og være "oven på" end på en 1000 og være lidt halv nervøs. MEN han skal da have prøvet en 650 af for at se om der nu er den forventede forskel....
-
Jeg er gået fra en sv650sk1 til sv1000s(k3). Synes ikke den er specielt mere træg ved svingkørsel. Men virker meget mere rolig, hvilket tildels kan skyldes en lidt hårdere affjedring og en styrdæmper. Direkte sammenlignet med en kammerats Gixxer1000 '06 er den dog noget træg. Helt ærligt så har en 650'er rigeligt med kræfter til de danske landeveje og en banedag i ny og næ. Men 1000'erens moment gør, at man bare ALTID føler sig overlegen! Til gengæld mister man lidt af det kick det giver ved frisk kørsel, hvor man føler, at man bruger maskinen lidt hårdt. Gør man det med 1000'eren ligger man pludselig på marken! Har tit taget mig selv i, at køre friskt til på favorit-ruten, og kaste blikket på omdr.tælleren, der svinger nede ved 4.500 - 5.500 o/m. Dèt gavner måske ikke ens racer-ego, men tempoet er der alligevel. Af samme grund har jeg personligt leget med tanken om en Gsxr750. For at få et apparat, der også kræver ens opmærksomhed hvad angår omdr., for det gør kilo-SV'eren ikke! Men momentet.....!? Man kan vel nærmest konkludere, at den perfekte MC findes ikke. Det vil altid være et komprommis. Indtil der laves en cykel der er en klon af en BMW F800ST til at pendle på, og som kan blive en SV 650/1000 når vejen åbner sig i gode sving med jævn asfalt, en KTM 690 Duke til de snævre hullede landeveje og en Harabusa når man er kommet for sent afsted på sin ferie :lmao:
-
har ikke prøve 1000 men er godt tilfreds med min grisling som ikke er så tung at danse med på små veje og bykørsel. ( som der er mest af, bor i taastrup)
jo kender godt de der veje i Taastrup og omegn...
viste jeg godt, har checket din profil :mrgreen:
-
Kørte en oldscool SV 650 fra lanceringen i 99 til 03. Havde så ingen mc fra 03 til 05 (det var hårdt :whatever: ) købte så i 05 efter prøvekørsel af både 650 og kilosvin min nuværende SV 650S. Det endte med mini SV fordi den har (hvis man er ærlig) nok til Danske forhold. Den kører længere på literen. Var noget billigere i forsikring og så kunne jeg ikke stå for farven gul med sort stel som var ny kombination i 05.
Kilosvinet imponerede ved mucho power men også meget grovere motorgang men ellers var jeg ikke vildt imponeret da de jo ellers er fysisk meget identiske.
Jeg tror min favorit SV vil være den jeg har nu med et 750 ccm. bigborekit og et sæt yoshimura udstødningsknaster så vi kommer op på ca. 85 - 90Hk. Så vil man have den lette lækre mini SV med den smule mere power som jeg tror de fleste med SV 650 lige savner lidt (jeg gør ivertfald :rolleyes: ).
Jeg ved godt nogle så siger det er for dyrt og tune så kan du lige så godt skifte til et kilosvin meeen der er nu også charme ved at lave sådan et projekt og derved have noget som ikke andre har og derved overraske lidt :lol:
-
De fleste test jeg har læst har været en sammenligning mellem 650k3 og 1000k3.
650k3 72hk,169kg,akselafst.1435mm.
1000k3 120hk,189kg,akselafst.1435mm.
Hvis vi nu tager:
650k7 72hk,175kg,akselafst.1470mm.
1000k7 123hk,187kg,akselafst.1430mm. Ser ud til at 1000'er er blevet mere sportslige i hvert fald på papiret. Læg så dertil vægtbesparelse på 2-3kg per potte der skiftes. Det kunne være skægt at se en test mellem to k7'er.
-
tror sku bare han bliver på møg SVinet... meget sjovt med alle de meninger....
SA: det var bla´. det med omdrejningerne vi diskuterede lidt.. at man lå på de der 4-5000, når det vel egentlig er ved 9-11 stykker de yder mest... ka selvfølhelig bare hoppe en pind ned...og køre i 1-2 gear :afro:
-
.. ka selvfølhelig bare hoppe en pind ned...og køre i 1-2 gear :afro:
Jo, men det falder bare mange gange naturligt at køre den på momentet. Egentlig betyder det jo intet, men som sagt så mister man måske lidt den dèr følelse af at bruge sin cykel lidt hårdt. Jeg prøvede en GSR600 idag - FUCK den er sjov!! Dèr skal netop arbejdes lidt med gearene. Nu lyder jeg måske som om jeg rakker ned på mit KiloSVin, det gør jeg ikke. Er absolut tilfreds, men engang imellem savner jeg altså bare lidt at skulle vride nogle RPM ud af maskinen. Så jeg kan sagtens følge tankegangen i at "nedgradere" til 650'eren. (Eller en GSR, GSXR, en Honda Hornet, eller.... :wink:)
-
Kent : var din cykel egentlig ikke til salg sidste sæson (fed cykel i de farver)?? syntes at huske jeg havde kig på den inden jeg købte mit blå SVin...
-
.. ka selvfølhelig bare hoppe en pind ned...og køre i 1-2 gear :afro:
Jo, men det falder bare mange gange naturligt at køre den på momentet. Egentlig betyder det jo intet, men som sagt så mister man måske lidt den dèr følelse af at bruge sin cykel lidt hårdt. Jeg prøvede en GSR600 idag - FUCK den er sjov!! Dèr skal netop arbejdes lidt med gearene. Nu lyder jeg måske som om jeg rakker ned på mit KiloSVin, det gør jeg ikke. Er absolut tilfreds, men engang imellem savner jeg altså bare lidt at skulle vride nogle RPM ud af maskinen. Så jeg kan sagtens følge tankegangen i at "nedgradere" til 650'eren. (Eller en GSR, GSXR, en Honda Hornet, eller.... :wink:)
Jeg har så også prøvet en GSR600, dog kun et par hundrede meter, men jeg må indrømme at jeg personligt ville have svært ved at køre på sådan en maskine i dagligdagen når man først er vant til et KiloSvin. Mest fordi man skal arbejde mere med gear hele tiden, men også fordi jeg ville være alt for fristet til at få den til at skrige når forholdet er til det. :twisted: :mrgreen:
Og nu hvor jeg har fået mig en GSX 1400 så er det blevet helt galt. Medmindre jeg skal holde stille behøves jeg ikke at skifte gear. Jeg kan simpelhen sætte den i 6. gear og så ellers tøffe rundt i tomgang i sving og rundkørsler uden at koble ud. :D