SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: ibanezx efter April 14, 2008, 06:33:17 pm
-
Jeg overvejer at slæbe en ny udstødning med hjem fra sommerferien i USA. Jeg har overvejet følgende
http://www.starcycle-usa.com/servlet/Detail?no=16146
Kan nogen fortælle mig hvad Slip-on helt præcist indebærer? Er det blot selve udstødningen 'den store komponent' og ikke rørene ind til motoren? Og hvor nemme er de i så fald at sætte på?
Er der nogle som har erfaringer med Yoshimuras tri-oval (TRS) carbon udstødning ?
-
Jeg har den på min, og jeg nyder lyd og effekten af den hver eneste gang jeg er ude og trille
Det er dog ikke en slipon så dit første spørgsmål kan jeg ikke hjælpe dig med
-
havde den også på det store svin...... lød for vildt...... kørte kun et par hundrede med den,,,, så kan ikke sige så meget om holbarheden...
husk stor kuffert,,, så tag nogle ekstra med
-
Jeg har den også som fuldt system og det er bare for lækkert - KØB DEN KØB DEN!!!!!
-
Er der reel forskel på ydelse/lyd på full system sammenlignet med Slip-On (hvis jeg har forstået konceptet rigtigt)....?
-
Ja det er der...
-
Hvilken og hvor stor forskel kan man forvente?
-
Jeg har osse lige et relevat spm. da jeg osse er ved at se mig om efter et nyt system.
Hvis man smider et fuldt system på, hvor vigtigt er det så at få den rullet ind? og hvilken forskel vil det gøre hvis man ikke får det gjort ??? (nu snakker jeg UDEN power commander)
-
Først vil jeg sige, at det er ca. 50/50 hvem i spørger, om et full system giver ekstra ydelse (HK), fremfor bare en slip on.
Jeg er så en af dem, som siger at det ikke giver ekstra, da rørene er ens, på det nye system og det som allerede sidder på jeres. Der kan dog være en vægt forskel...
Og så slipper i for at skulle save i jeres original udstødning, som ofte kan være rart at have liggende, da den eftersigende skulle være pænt dyr!
Men der er jo så også en prisforkskel, som der ikke er til at tage fejl af...
Og med en PC3 skal man heller ikke regne med, at hive ekstra heste ud af det lille svin, som man ser og høre om de store svin blære sig med, at de kan på deres :P
Men derimod kan man give den en mere jævn motorgang, til den ellers allerede hamoniske motor...
-
Jeg har osse lige et relevat spm. da jeg osse er ved at se mig om efter et nyt system.
Hvis man smider et fuldt system på, hvor vigtigt er det så at få den rullet ind? og hvilken forskel vil det gøre hvis man ikke får det gjort ??? (nu snakker jeg UDEN power commander)
Power commander eller ej, det er klogt at får målt om motoren kører for magert, det kan skade motoren hvis
den gør.
-
Jeg har en Yoshimura TRS Carbon slip-on på min 6½'er. Jeg TROR ( :oops:) nok der også er KN filter på den. Den er aldrig rullet. Om den kører magert, vèd jeg ikke... Jeg har ikke *mærket* nogen forskel efter skiftet.
Der blev savet i forrøret, da udstødningen skulle monteres. Jeg fik "stumpen" med hjem (så kan man ellers gå i gang med hobbylimen, hvis man vil montere den gamle igen :innocent:
-
Jeg har osse lige et relevat spm. da jeg osse er ved at se mig om efter et nyt system.
Hvis man smider et fuldt system på, hvor vigtigt er det så at få den rullet ind? og hvilken forskel vil det gøre hvis man ikke får det gjort ??? (nu snakker jeg UDEN power commander)
Power commander eller ej, det er klogt at får målt om motoren kører for magert, det kan skade motoren hvis
den gør.
X2
Og det kan gøres rimelig hurtigt hos den lokale forhandler... (Kræver selvfølgelig forhandleren har et rullefelt)
-
Jeg har en Yoshimura TRS Carbon slip-on på min 6½'er. Jeg TROR ( :oops:) nok der også er KN filter på den. Den er aldrig rullet. Om den kører magert, vèd jeg ikke... Jeg har ikke *mærket* nogen forskel efter skiftet.
ja ser du,,,,,, hvis motoren brækker sig,,, så var det ikke helt smart.... et andet luftfilter gir jo mere flow,,,, og mere mager blanding,,, som jo kan skade motoren...
-
Jeg har en Yoshimura TRS Carbon slip-on på min 6½'er. Jeg TROR ( :oops:) nok der også er KN filter på den. Den er aldrig rullet. Om den kører magert, vèd jeg ikke... Jeg har ikke *mærket* nogen forskel efter skiftet.
ja ser du,,,,,, hvis motoren brækker sig,,, så var det ikke helt smart.... et andet luftfilter gir jo mere flow,,,, og mere mager blanding,,, som jo kan skade motoren...
Luftfilteret i sig selv gør ikke så meget, det kan ECU'en sagtens justere... Men når der så kommer en åben udstødning på oveni. Så begynder det at blive for meget, til at den selv kan. Og derfor lige skal justeret op eller ned i nogle områder...
-
Jeg har en Yoshimura TRS Carbon slip-on på min 6½'er. Jeg TROR ( :oops:) nok der også er KN filter på den. Den er aldrig rullet. Om den kører magert, vèd jeg ikke... Jeg har ikke *mærket* nogen forskel efter skiftet.
Der blev savet i forrøret, da udstødningen skulle monteres. Jeg fik "stumpen" med hjem (så kan man ellers gå i gang med hobbylimen, hvis man vil montere den gamle igen :innocent:
Det lyder ikke særligt Slip-On agtigt, hvis man skal til at save i originalrørerne. Fik du nogen forklaring på hvorfor det var nødvendigt?
Hvilken årgang er din SV 6½?
Er der nogen som ved om der er forskel i udstødningsrørerne på de forskellige årgange?
-
Det lyder ikke særligt Slip-On agtigt, hvis man skal til at save i originalrørerne. Fik du nogen forklaring på hvorfor det var nødvendigt?
Hvilken årgang er din SV 6½?
Er der nogen som ved om der er forskel i udstødningsrørerne på de forskellige årgange?
Min er en K6. Jeg vèd ikke, hvorfor man fra Yoshimura's side har lavet det sådan, at udstødningen faktisk skal ødelægges. Jeg må indrømme, jeg troede det gjaldt flertallet af after-market slip-ons til SV 650'erne?
Jeg tror ihvertfald ikke, værkstedet har kvajet sig. Nedstrygeren SKULLE i brug.
Originalen er formentlig så tilpas grim og lydløs, at råverørsproducenterne kollektivt mener, den bare skal dø :club: :lmao:
-
En slip on kræver at der er en "glat" kant, inden potten (udstødningen) kommer. Som den nye kan "glide" udover, deraf en slip on udstødning. Og i og med at den originale udstødning er støbt i et stykke, så kræver det at man saver i den, før potten...
1000'erne er boltet med 3-4 bolte, som man bolter den nye udstødning fast på forrøret. Og derfor hedder det en Bolt on...
-
Yep, jeg er den lykkelige ejer af 2 stk Yoshimura TRS Carbon bolt on til
mit kilo-SVin og der skulle ikke ændres på noget!
det var bare at skruge orginalen af, og så montere de nye,
men det er måske kun på et K-SVin og ikke en "grisling"?