SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: reol aben fra reinhardt efter April 10, 2008, 04:20:19 pm
-
jeg har sku ingen anelse hvordan det lige er kommet hertil og hvad jeg lige kan gøre ved det?
men det er nu så slemt at jeg dårlig kan skubbe cyklen fremad når jeg sidder på den, for den der arm på en eller anden måde har bevæget sig længere og længere ind så den nu støder på bremse skiven og slider derpå...
hvordan er det lige sket og nogen ide til hvordan jeg løser problemet?
-
det ser da godt nok helt tosset ud, har du mærket om alt sidder fast, og hvor lang tid har du kørt med wave skiven
-
Af med hjulet. Er du sikker på din aksel er spændt? Sidder de afstandstykker rigtig i fælgen? Der skal godt nok kigges på det der. Lad være at køre på den, du risikerer bare at ødelægge din bremseskive, hvis det ikke allerede er sket.
-
jeg har kørt med de skiver her fra starten, det er vist så bare ikke wave, men et andet mærke..
lagde godt mærke til en let pive lyd sidste år, men troede bare det var noget i foraklsen, men det er da vist nok den der skive, eftersom det bare er blevet værre..
-
Det ser ikke for godt ud. hvordan ser det ud forfra? går skiven skævt gennem kaliberen? sidder baghjulet skævt? er fælgen rykket til siden på akselen? sidder kaliber m.m. som det skal?
Det hele skal pilles fra hinanden, men det er altid rart om man kan finde fejlen/det unormale inden.
-
Kan det være forhjulsleje der er ødelagt ? så det hele bliver presset sammen ?
-
Hvis det er forakslen, er fjederbene så ikke klemt for hårdt mod hinanden?
-
det er ved baghjulet..
men skiverne er også mast helt ind til skiven, det er vel heller ik rigtig det skal være sådan gætter jeg på..
-
Tror sgu ikke det har noget med forhjulslejet at gøre - da det er bagbremsen!! :innocent:
Mener at kunne huske din cykel fra en fællestur sidste sommer. Kører den ikke med 6" bagfælg? (Noget GSXR1000 halløj). Tror jeg ville kigge lidt på baghjulslejerne, evt om der er lavet noget hjemmepusleri med spaceren i højre pakdåse for at få fælgen til at være i svingeren.
-
:mrgreen: forhjul ....
Hvordan flugter dit bag-tandhjul med det foreste ???
Hvis du kører med 6" tror jeg også at det er noget hjemme-bikset spacer-haløj der er skyld i det. Alternativt skulle hele caliperen, med beslag sidde forkert, hvilket den næppe gør.
-
Du mangler da den spacer mellem bagbremsen og lejet... :dead:
-
Enig - det lugter af et spacer problem...
Der er ikke rigtigt andre måder det der kan ske på..
-
Du mangler da den spacer mellem bagbremsen og lejet... :dead:
Hørt :wink:
-
Prøv at skille hele molevitten ad og tjek om alle spacere er korrekte. De har helt sikkert ikke de korrekte længder. Har du ikke kunne mærke at den har været lidt løs i bagenden?
-
Midterste billede: Er det spåner der ligger på din bagsvinger????
-
Midterste billede: Er det spåner der ligger på din bagsvinger????
Avs! :dead:
-
Det ligner pis :dead:
Men du må meget undskylde: Hvordan kan man arbejde hos Reinhardt og så ikke få lidt prof. hjælp af sine kolleger?? :huh:
-
prøv at tage et billeder lige bagfra.. således man kan se begge bremseklodser, og skvien bagfra, samt kaliber bagfra.. (for bedre at kunne se om der er spacer, og om den er sat på den rigtige side :wink: )
-
Det ligner pis :dead:
Men du må meget undskylde: Hvordan kan man arbejde hos Reinhardt og så ikke få lidt prof. hjælp af sine kolleger?? :huh:
det er da vel ikke mekanikere der arbejder der.... eller ????? de skal jo sælge til forhandlere
-
Prøv at skille hele molevitten ad og tjek om alle spacere er korrekte. De har helt sikkert ikke de korrekte længder. Har du ikke kunne mærke at den har været lidt løs i bagenden?
der har aldrig været problemer med den er løs på nogen måde, men har "fornemmet" nogen gange at det hgar virket som om forenden har været lidt skæv.. muligvis pga manglende spacer så?
men så forstår jeg bare ik at den ik har ramt på før nu? hvad er skyld i det? har jo trods alt haft den i snart 3 år.
-
Midterste billede: Er det spåner der ligger på din bagsvinger????
ja det kan du godt gå ud fra det er.. haha
-
Det ligner pis :dead:
Men du må meget undskylde: Hvordan kan man arbejde hos Reinhardt og så ikke få lidt prof. hjælp af sine kolleger?? :huh:
'har ik arbejdet der i over 2 år mester.. men har bare ik skiftet navnet her da det er det folk "kender" mig på.
og så regner jeg nu også mange af de folk her for at være mindst lige så kompentente...
-
Det ligner pis :dead:
Men du må meget undskylde: Hvordan kan man arbejde hos Reinhardt og så ikke få lidt prof. hjælp af sine kolleger?? :huh:
det er da vel ikke mekanikere der arbejder der.... eller ????? de skal jo sælge til forhandlere
lige præcis,det er jo kun videre salg til forhandlere, primært lager arbejde..
-
prøv at tage et billeder lige bagfra.. således man kan se begge bremseklodser, og skvien bagfra, samt kaliber bagfra.. (for bedre at kunne se om der er spacer, og om den er sat på den rigtige side :wink: )
hjalp det?
-
jeg har tænkt lidt på at prøve at se på det på lørdag, og prøve nogle af de ting af i har skrevet, men ved sku ik rigtig om jeg har helt styr på det?
er der evt en eller flere der gider komme og kigge mig over skuldren og giv lidt fifs?
jeg har et værksted jeg kan låne her i herlev hvor jeg bor.
-
tak for de nye billeder, det er svært at se, men umiddelbart mangler der en afstandsring. Virker bare underligt at du kan køre tre år uden???
-
tak for de nye billeder, det er svært at se, men umiddelbart mangler der en afstandsring. Virker bare underligt at du kan køre tre år uden???
ja ik, for der har jo aldrig været problemer før nu?
fatter det sku heller ik???
-
efter hvad jeg kan se så er caliber gået løs...... det vil jo gøre at caliberen presser beslaget fra sig,,,,,, ville presse stemplerne tilbage og se om der ikke caliberen sidder løs....
-
Du mangler afstandsskiven mellem skiven og holderen til calibren :shock:
-
Du mangler afstandsskiven mellem skiven og holderen til calibren :shock:
Var lige nede og kigge på min egen, (godt nok med abs) men der er noget mere afstand mellem Caliperbeslaget og skiven. Så jeg vil også hælde til den forklaring :? Fatter sku heller ikke lige du kan køre 3 år uden :shock: Kan være de få mikrometer har været nok, men beslaget over 3 år er blevet hevet nok i til at den er blevet trukket ind. :thumbsdown:
-
Har du haft baghjulet af for nyligt, mester??
Måske er der et afstandsstykke monteret, men måske har du bare byttet om på den højre og venstre. Ellers må du undersøger området hvor du sidst havde baghjulet af for afstandsstykker. Jeg fandt engang mit under en busk (dog inden jeg nåede at tage modellen ned fra baghjulsløfteren).
-
Har du haft baghjulet af for nyligt, mester??
Måske er der et afstandsstykke monteret, men måske har du bare byttet om på den højre og venstre. Ellers må du undersøger området hvor du sidst havde baghjulet af for afstandsstykker. Jeg fandt engang mit under en busk (dog inden jeg nåede at tage modellen ned fra baghjulsløfteren).
lige min tanke, startede det pludseligt eller er det gradvist blevet værre. (du har dårligt kunne overse slidet på skiverne når du vasker svinet.)
hvis det startede efter afmont af baghjul var det nemmere at sætte fingeren på at noget mangler end hvis det har kørt som den står gennem 3 år.
-
Afstandsstykket mellem hjul og bremseanker mgl, garanteret!
Der er et på akslen på begge sider af fælgen!
8)
-
umiddelbart er problemet fundet nu.
jeg har haft byttet om på højre og venstre sidst jeg skiftede dæk, og det har så gjort den har gnavet parkningen væk i den ene side og derved gjort at den gradvist er blevet manst tættere på skiven og givet slid.
løsningen er 2 nye parkninger og et nye kuglelejer.. forhåblig.. haha..
tak for hjælpen gutter..
-
umiddelbart er problemet fundet nu.
jeg har haft byttet om på højre og venstre sidst jeg skiftede dæk, og det har så gjort den har gnavet parkningen væk i den ene side og derved gjort at den gradvist er blevet manst tættere på skiven og givet slid.
løsningen er 2 nye parkninger og et nye kuglelejer.. forhåblig.. haha..
tak for hjælpen gutter..
Dyre lærepenge, og så måske alligevel ikke. Tænk hvis du havde fået vendt hjulet forkert. Så havde kæden slidt skiven ned uden du var kommet ud af flækken, og tanhjulet ville ha flosset bremsekaliberen :mrgreen:
Du kan evt ridse H og V i afstandsstykkerne for fremtidig sikring af korrekt placering. :thumbsup:
-
Dyre lærepenge, og så måske alligevel ikke. Tænk hvis du havde fået vendt hjulet forkert. Så havde kæden slidt skiven ned uden du var kommet ud af flækken, og tanhjulet ville ha flosset bremsekaliberen :mrgreen:
Du kan evt ridse H og V i afstandsstykkerne for fremtidig sikring af korrekt placering. :thumbsup:
:lmao: :lmao: :lmao:
-
umiddelbart er problemet fundet nu.
jeg har haft byttet om på højre og venstre sidst jeg skiftede dæk, og det har så gjort den har gnavet parkningen væk i den ene side og derved gjort at den gradvist er blevet manst tættere på skiven og givet slid.
løsningen er 2 nye parkninger og et nye kuglelejer.. forhåblig.. haha..
tak for hjælpen gutter..
Dyre lærepenge, og så måske alligevel ikke. Tænk hvis du havde fået vendt hjulet forkert. Så havde kæden slidt skiven ned uden du var kommet ud af flækken, og tanhjulet ville ha flosset bremsekaliberen :mrgreen:
Du kan evt ridse H og V i afstandsstykkerne for fremtidig sikring af korrekt placering. :thumbsup:
haha ja man laver vel alle sine fejl. men DEN her tror jeg nu ik hjeg begår igen.. :D