SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Esben efter Marts 18, 2008, 05:38:52 pm
-
Har lidt problemer med min nye (brugte 99'er svin)..... Jeg haft det problem at den i perioder går ud når jeg trækker koblingen da omdrejningerne smutter ned omkring 1000 rpm, (tomgang sat til ca. 1400 rpm), har haft den forbi mek, den har fået nyt luftfilter da der åbenbart var boret huller i det gamle. Den fik en db killer og så sagde mek at potten var brændt ud, men at jeg kunne selv mulighed for bore nitterne ud og komme nyt uld i, istedet for en ny potte. og så blev karburatoren vist indstillet.
Det afhjalp desværre ikke problemet, troede det ellers lige, men den var så helt gal her til morgen.... der skulle ikke blive rødt for jeg så blev nød til at dreje gassen på ca. 3000 rmp for ikke at gå i stå og den hakkede og pruttede så da jeg endelig nåede på arbejde skulle jeg også lige tjekke om db-killeren stadig var der, det var den! ..... så efter arbejde blev den igen afleveret. Det viser sig så at den har et jet kit hvilket sælger ikke lige har oplyst noget om......så der er åbenbart boret nogle små huller...... men mek ville prøve at se hvad han kunne gøre.
Vil jo gerne have den tilbage til standart, men det lød ikke til at det lige var noget der rigtig kunne lade sig gøre...... kan det passe???
Ville en ny/brugt karburator ordne problemet (nogen her som har en liggende??)
-
Ja der er vist så 2 af dem på sårn en fætter der. :)
Ebay.de er din ven.
-
Jeg havde lignende problemer med min tidligere old-school, der var købt fra ny. Men det var ganske enkelt karburator-is. Det forekommer oftest ved et par plusgrader og særligt ved lidt fugtighed i luften. Var der lidt morgendis var den helt sikker. Prøv lige at stikke den lidt karburatorsprit til at starte med.
Søren
-
Jeg havde lignende problemer med min tidligere old-school, der var købt fra ny. Men det var ganske enkelt karburator-is. Det forekommer oftest ved et par plusgrader og særligt ved lidt fugtighed i luften. Var der lidt morgendis var den helt sikker. Prøv lige at stikke den lidt karburatorsprit til at starte med.
JA! Min skal også ha lidt sprit først og sidst på sæsonen. Prøv det, Esben. Prøv det, prøv det :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
-
Det var det samme med min ´00 og det var bare sprit i tanken der skulle til...
-
Det var det samme med min ´00 og det var bare sprit i tanken der skulle til...
Just det samme gør sig gældende med mit gamle 00-SVin
-
Det lyder krattemmer godt hvis det bare er det der gør tricket. :D
Var på vej ind for at skrive om nøjagtigt de samme problemer med min 99'er. Sidst jeg var ude at køre skulle den ha' over 4000o/min inden den trak ordentligt og gik konsekvent ud hver gang jeg trak koblingen for at bremse. Og for satan hvor den harkede og spruttede også selvom den var kørt varm.
-
Det hjalp også på min 00'er - og har samme effekt på min SR500 - nu er den holdt op med at skyde i udstødningen, når man tager gassen af :-) Fik plade på den i går - nøj den er vild med sine 33HK :)
-
Det hjalp også på min 00'er - og har samme effekt på min SR500 - nu er den holdt op med at skyde i udstødningen, når man tager gassen af :-) Fik plade på den i går - nøj den er vild med sine 33HK :)
Tillykke :D :D
Pas nu på den ikke smider dig af :mrgreen:
-
Det hjalp også på min 00'er - og har samme effekt på min SR500 - nu er den holdt op med at skyde i udstødningen, når man tager gassen af :-) Fik plade på den i går - nøj den er vild med sine 33HK :)
Tillykke :D :D
Pas nu på den ikke smider dig af :mrgreen:
Det gør den sikkert !
Ole har jo alle dage haft svært ved at holde sig selv og cyklen på ret køl :mrgreen:
Men ikke mere om det :innocent:
-
Det hjalp også på min 00'er - og har samme effekt på min SR500 - nu er den holdt op med at skyde i udstødningen, når man tager gassen af :-) Fik plade på den i går - nøj den er vild med sine 33HK :)
Tillykke :D :D
Pas nu på den ikke smider dig af :mrgreen:
Det var sgu lige før.. Jeg havde købt et brugt sæde, og tidligere ejer har vist været lige rigelig gavmild med vinyl-rens, så det var pisseglat.. :-)
-
Der er kun en ting der hjælper - total rensning af kaburatorerne samt, som det er nævnt brug af kaburatorvæske. Har selv haft det samme problem. Der var en masse skidt i kaburatorerne.
-
Det med de huller i luftfiltert var sikkert for at faa en bedre blanding. fordi der er efter monteret en anden udstoedning, naalene er sikkert ogsaa haevet et hak... min gik lidt bedre da der blev boret to 14.5 mm huller i luftfiltert... men motorstoppet er sikkert sprit der skal til.. :orkester:
-
Tak for svarene
Så får den noget karburatorsprit...... hvor meget drejer det sig egentlig om??
Den har så fået nyt uld i potten den var åbenbart helt tom så den lyder bedre og går bedre.... så venter jeg bare på der kommer nogle standard nåle så jeg kan få benzin forbruget lidt ned......
-
Så får den noget karburatorsprit...... hvor meget drejer det sig egentlig om??
En halv liter sprit til 30 liter benzin, vist nok. Det står på dunken. Mindre kan også gøre det. Jeg plejer at dele en halv liter over 3 tankfulde.
-
Jeg har lige prøvet det her i weekenden. Jeg hældte ca. 1/3 flaske i en fuld tank. Der står vist nok 1 flaske til 50 liter benzin på flasken. Der kom lige et par brag og lidt stikflammer :twisted: og så kørte jeg en tur rundt om blokken. Det blev endnu værre mens jeg kørte, så jeg blev lidt nervøs for om det bare var det. Den trak helt af helvedes til og gik i stå hver gang jeg trak koblingen, men da jeg kom tilbage kunne den holde tomgangen. Så prøvede jeg en tur mere og pludselig begyndte den at trække og hoste lidt. Og så kørte den som en drøm. Det måtte naturligvis lige verificeres en times tid ude omkring værløse og der var ingen problemer. :D
-
fed beskrivelse, minder om min første bil (fiat 127, org 84, malet lilla)