SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Gud efter Juni 04, 2005, 05:29:49 pm
-
Hej Alle Efter mit første service, hvor jeg blandt andet fik stillet motoren fordi den gik ujævnt, er den begyndt at "tikke" gør jeres osse det ELLER skal jeg drøne ned til værkstedet og brokke mig.
mvh ----- Tikkeren :evil:
-
Jeg giver af princip aldrig noget til tikkere, så det kan du glemme!!! :wink: :lol: :lol:
Tikker hvordan??
I tomgang, følger det omdrejningerne eller hvordan tikker???
-
Hey det lyder ikke godt!
prøv at se om de har fyldt nok olie på, dette kan være årsagen...
Men uanset hva så kør ikke længere :!: :!: :!:
Ring til din forhandler og brok dig :twisted: :twisted: :twisted:
-
det følger omdrejningerne og det ser ud til at der muligvis er lidt mindre olie på end der bør være, det er dog lidt svært at se det 100% må lige få konen til at holde den når hun kommer hjem, Hvis det er problemet kan jeg så nøjes med at købe en fuldsynt. olie på tanken og hælde på eller...
-
Du skal købe en god mc-olie, men om de har sådan en på tanken ved jeg ikke...
-
den må vel være god nok som en "her og nu løsning" indtil jeg får besøgt Louis.de
-
Jeg ved ikke om der sker noget, men du skal vælge en der er godkendt som mc-olie.
Kør forbi dit mc-værksted og be dem fylde den op til max... Bruger du Allan´s mc???
-
Jeg ved ikke om der sker noget, men du skal vælge en der er godkendt som mc-olie.
Kør forbi dit mc-værksted og be dem fylde den op til max... Bruger du Allan´s mc???
Bare lige for at præcisere det Jannik siger om olie godkendt til MC, så er det fordi de ellers kvalitetsmæssigt ligeværdige automobil olier tit har et additiv tilsat som kan få MC koblinger til at slippe/glide. Det er der ikke i MC olierne.
Mobil 1 er så vidt jeg ved en undtagelse, og tilmed en god olie der tit er på tilbud. MEN specifikationerne ændres jo løbende så man skal passe på...
-
Ok!
efter at jeg fik bakset fruen op på dyret og hun fik balanceret den, kunne jeg se at der ikke manglede olie, og efter at have nærlyttet til Rubins som lyder helt ligesådan, er jeg blevet enig med mig selv(det var ikke nemt) at den ikke fejler noget som helst den skal åbenbart lyde sådan, eller som en anden på malerklemmen sagde "der skal bare nogle larmepotter på, for så kan man ikke høre motorstøjen".
Takker for de hurtige svar
ham med motoren som åbenbart lyde som alle andres
-
Hey Moolex! Du skal da bare være glad for tikkeriet, det indikere jo at motoren er startet.... :D
Du kan jo prøve med et par papstykker på bagsvingeren...... et billigt alternetiv (virker dog først under kørsel) :idea: :lol:
-
UUUhh din røde djævel grrr
men jeg har da allerede fundet et glimrende alternativ...... måske det også var noget for Tim Alex mens han holder stille
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=92725
:D :D :D
-
UUUhh din røde djævel grrr
men jeg har da allerede fundet et glimrende alternativ...... måske det også var noget for Tim Alex mens han holder stille
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=92725
:D :D :D
Den er alt for fed :shock: :shock: jeg er med på at splitte portoen - hvis nogen skla have en med :D :lol: :D
-
og jeg mener det samme som nyg og jannik.. :lol:
-
Lige en tilføjelse/spørgsmål! :?
Da jeg hentede min SV'er hos forhandleren, gjorde han mig opmærksom på at jeg ikke skulle hælde en alt for god syntetisk olie på hvis jeg selv ville skifte den. Hans begrundelse var, at den godt kunne begynde at skride i koblingen, da den jo slår/trækker i nogle rimelige ryk. :D
Er der nogle på forum'et der har erfaring med dette.... :?:
-
Min SV1000S tikker også. Det er mest typisk omkring 3.000 rpm. Det er der aldrig når den er helt kold; men kommer efter få minutters kørsel.
Jeg kan ikke forestille mig at det er meningen! Det er noget der kommer og går. Bevæger jeg gashåndtaget en lille bitte smule kan jeg få det til at forsvinde - men så kommer det igen få øjeblikke efter.
Jeg har været hos både FA Motor og Enghave med lyden. De ville henholdvis checke det hos andre forhandlere / rådede mig til at se tiden an. De mente det måtte være en knastkædestrammer der ikke trak helt til?
Jeg synes det er for irriterende til at jeg kan se bort fra dette!!
-
Min SV1000S tikker også. Det er mest typisk omkring 3.000 rpm. Det er der aldrig når den er helt kold; men kommer efter få minutters kørsel.
Det samme er min begyndt med ( Godt nok 650 modellen ) Forhandleren mente også at vi skulle se tiden lidt an. Så hvis du finder ud af noget, vil jeg meget gerne høre om det.
-
Min SV1000S tikker også. Det er mest typisk omkring 3.000 rpm. Det er der aldrig når den er helt kold; men kommer efter få minutters kørsel.
Jeg kan ikke forestille mig at det er meningen! Det er noget der kommer og går. Bevæger jeg gashåndtaget en lille bitte smule kan jeg få det til at forsvinde - men så kommer det igen få øjeblikke efter.
Jeg har været hos både FA Motor og Enghave med lyden. De ville henholdvis checke det hos andre forhandlere / rådede mig til at se tiden an. De mente det måtte være en knastkædestrammer der ikke trak helt til?
Jeg synes det er for irriterende til at jeg kan se bort fra dette!!
Har du kontrolleret TPS justerringen?? Min havde samme tendens intil jeg fik justeret TPS sensoren, Min teori er at motoren ved lave omdrejninger får for lidt benzin og derfor tændingsbanker en smule son kan høres ved den karaktaristiske mettaliske tikkelyd.
-
Har du kontrolleret TPS justerringen?? Min havde samme tendens intil jeg fik justeret TPS sensoren, Min teori er at motoren ved lave omdrejninger får for lidt benzin og derfor tændingsbanker en smule son kan høres ved den karaktaristiske mettaliske tikkelyd.
Min SV650S K5'er tikker stadig selvom jeg har lavet TPS justeringen. Men det er kun periodisk. Men kan forstå på andre indlæg, at når man køber en Suzuki så skal den bare tikke :!: