SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: blz efter November 17, 2007, 09:43:57 pm
-
jeg har kigget meget efter en fuld justerbar bagdæmper
kun fundet fra
öhlins
WP
andre er der ik er så let justerbare:
hyper pro
og GSXR'rens
om der var nogle andre mærker man skulle kigge på
-
Wilbers
Race-Tech
Penske
-
jeg har kigget meget efter en fuld justerbar bagdæmper
kun fundet fra
öhlins
WP
andre er der ik er så let justerbare:
hyper pro
og GSXR'rens
om der var nogle andre mærker man skulle kigge på
hey..
de forskellige mærker, laver flere forskellige modeller, alt efter hvad kunden ønsker og har brug for.
og vil da godt nævne at Hyperpro har flere modeller, med fuldt justérbar compression (high/low) og retur
-
der er også canadiske elka
http://www.elkasuspension.com/
-
Engelske Nitron er nok der hvor du får mest for pengene, mange har meget godt at sige om dem.
Technoflex (tysk/hollandsk)
Og som det er sagt så findes der hos de forskellige mærker, mange forskellige dæmpere. Det afhænger af behov og økonomi. Jeg har selv en fuldt justerbar hyperpro, men ville nok købe nitron en anden gang.
-
Maxton
Matris
Showa (aftermarket, ikke OEM fra f.eks. en GSX-R)
-
tak for at nævne de forskellig mærker :D
har nu kigger de forskellige igemme
angående "fjernjustering" og "fjernreservoir" har det nogen betudning på dæmperens effect - om det gør en forskel at der er en slange imellem
-
angående "fjernjustering" og "fjernreservoir" har det nogen betudning på dæmperens effect - om det gør en forskel at der er en slange imellem
Hvorvidt reservoiret sidder med en slange eller er bygget direkte på dæmperen (ofte kaldet "piggy back") gør ingen forskel.
Typisk er det også bestemt af hvilken mc dæmperen er lavet til (primært aht. pladsen)
-
angående "fjernjustering" og "fjernreservoir" har det nogen betudning på dæmperens effect - om det gør en forskel at der er en slange imellem
Hvorvidt reservoiret sidder med en slange eller er bygget direkte på dæmperen (ofte kaldet "piggy back") gør ingen forskel.
Typisk er det også bestemt af hvilken mc dæmperen er lavet til (primært aht. pladsen)
Arh.. lidt gør det vel.
Især hvis dæmperen er lidt tykkere, så kan reservoiret komme tæt på forrørene, og dermed blive varmt. Det sker ikke med et piggybag reservoir. Det gør det også nemmere at stille på skidtet hvis ikke det sidder alt for godt gemt væk...
-
angående "fjernjustering" og "fjernreservoir" har det nogen betudning på dæmperens effect - om det gør en forskel at der er en slange imellem
Hvorvidt reservoiret sidder med en slange eller er bygget direkte på dæmperen (ofte kaldet "piggy back") gør ingen forskel.
Typisk er det også bestemt af hvilken mc dæmperen er lavet til (primært aht. pladsen)
Arh.. lidt gør det vel.
Især hvis dæmperen er lidt tykkere, så kan reservoiret komme tæt på forrørene, og dermed blive varmt. Det sker ikke med et piggybag reservoir. Det gør det også nemmere at stille på skidtet hvis ikke det sidder alt for godt gemt væk...
HØRT ! ... specielt hvis man som mig er meget høj og ikke gider bukke sig ned .... :lmao:
-
angående "fjernjustering" og "fjernreservoir" har det nogen betudning på dæmperens effect - om det gør en forskel at der er en slange imellem
Hvorvidt reservoiret sidder med en slange eller er bygget direkte på dæmperen (ofte kaldet "piggy back") gør ingen forskel.
Typisk er det også bestemt af hvilken mc dæmperen er lavet til (primært aht. pladsen)
Arh.. lidt gør det vel.
Især hvis dæmperen er lidt tykkere, så kan reservoiret komme tæt på forrørene, og dermed blive varmt. Det sker ikke med et piggybag reservoir. Det gør det også nemmere at stille på skidtet hvis ikke det sidder alt for godt gemt væk...
Du mener det vel omvendt ?
Altså at piggyback modellen (hvor reservoiret sidder fast på dæmperen) kan blive opvarmet af forrøret.
-
For lige at gøre det klart hvad der er hvad, så vi alle er enige :wink:
Emulsions dæmper:
(http://www.ohlins.com/Portals/0/productlist/types/mc_S46ER1.jpg)
Med Piggyback reservoir:
(http://www.ohlins.com/Portals/0/productlist/types/mc_S46PR1C1L.jpg)
Med remote reservoir (slange):
(http://www.ohlins.com/Portals/0/productlist/types/mc_S46HR1C1L.jpg)
-
hvad med i stil med dem her til et kilosvin
Med Piggyback/remote justering:
(http://www.ohlins.com/Portals/0/productlist/types/mc_S46PR1C2LS.jpg)
Med remote reservoir/remote justering
(http://www.ohlins.com/Portals/0/productlist/types/mc_S46HR1C1LS.jpg)
nu var öhlins lige den første side jeg kom i ktanke om hvor de er
Fin forklaring om reservoiret Rune :thumbsup:
hvad med justering?
-
angående "fjernjustering" og "fjernreservoir" har det nogen betudning på dæmperens effect - om det gør en forskel at der er en slange imellem
Hvorvidt reservoiret sidder med en slange eller er bygget direkte på dæmperen (ofte kaldet "piggy back") gør ingen forskel.
Typisk er det også bestemt af hvilken mc dæmperen er lavet til (primært aht. pladsen)
Arh.. lidt gør det vel.
Især hvis dæmperen er lidt tykkere, så kan reservoiret komme tæt på forrørene, og dermed blive varmt. Det sker ikke med et piggybag reservoir. Det gør det også nemmere at stille på skidtet hvis ikke det sidder alt for godt gemt væk...
Du mener det vel omvendt ?
Altså at piggyback modellen (hvor reservoiret sidder fast på dæmperen) kan blive opvarmet af forrøret.
ja, det var så en 'brain fart'... :innocent:
-
HØRT ! ... specielt hvis man som mig er meget høj og ikke gider bukke sig ned .... :lmao:
meget høj? kom igen bandit - det må være en joke
-
hvad med i stil med dem her til et kilosvin
Med Piggyback/remote justering:
(http://www.ohlins.com/Portals/0/productlist/types/mc_S46PR1C2LS.jpg)
Med remote reservoir/remote justering
(http://www.ohlins.com/Portals/0/productlist/types/mc_S46HR1C1LS.jpg)
nu var öhlins lige den første side jeg kom i ktanke om hvor de er
Fin forklaring om reservoiret Rune :thumbsup:
hvad med justering?
Justering, mere specifikt af fjederforspændingen.
En god ide hvis du ofte (men ikke altid) kører med passager og/eller oppakning.
Også brugbar i andre situationer, hvor man har brug at justere på fjederforspænding.
Men måske mest et temperamentsspørgsmål om man vil det eller bare hiver C-nøglen frem :wink:
-
Engelske Nitron er nok der hvor du får mest for pengene, mange har meget godt at sige om dem.
Technoflex (tysk/hollandsk)
Og som det er sagt så findes der hos de forskellige mærker, mange forskellige dæmpere. Det afhænger af behov og økonomi. Jeg har selv en fuldt justerbar hyperpro, men ville nok købe nitron en anden gang.
Hvorfor ville du købe nitron en anden gang?
-
Jeg har lige fået et sæt Hagon Classic i stereo til Yamaha'en :P
-
Jeg har lige fået et sæt Hagon Classic i stereo til Yamaha'en :P
Jammen dog :shock:
Så er værdien jo fordoblet :twisted: :twisted:
:lmao:
-
Justering, mere specifikt af fjederforspændingen.
En god ide hvis du ofte (men ikke altid) kører med passager og/eller oppakning.
Også brugbar i andre situationer, hvor man har brug at justere på fjederforspænding.
Men måske mest et temperamentsspørgsmål om man vil det eller bare hiver C-nøglen frem :wink:
det lyder som et svar på det jeg søger
men skal bare finde et mærke der har den model - til en fair pris
tænker at bestille fra usa efter at 1$ ligger i 5,-
-
Justering, mere specifikt af fjederforspændingen.
En god ide hvis du ofte (men ikke altid) kører med passager og/eller oppakning.
Også brugbar i andre situationer, hvor man har brug at justere på fjederforspænding.
Men måske mest et temperamentsspørgsmål om man vil det eller bare hiver C-nøglen frem :wink:
det lyder som et svar på det jeg søger
men skal bare finde et mærke der har den model - til en fair pris
tænker at bestille fra usa efter at 1$ ligger i 5,-
Husk at tage højde for told og moms :wink:
-
Engelske Nitron er nok der hvor du får mest for pengene, mange har meget godt at sige om dem.
Technoflex (tysk/hollandsk)
Og som det er sagt så findes der hos de forskellige mærker, mange forskellige dæmpere. Det afhænger af behov og økonomi. Jeg har selv en fuldt justerbar hyperpro, men ville nok købe nitron en anden gang.
Hvorfor ville du købe nitron en anden gang?
Fordi hyperpros dæmpere vejer et ton, hyperproen vejer 3,4kg og en nitron vejer 2,5kg, de kan det samme, er lige god kvalitet, bliver begge bygget på bestilling efter mål (vægt og kørestil). Og så er nitronen billigere.
-
Engelske Nitron er nok der hvor du får mest for pengene, mange har meget godt at sige om dem.
Technoflex (tysk/hollandsk)
Og som det er sagt så findes der hos de forskellige mærker, mange forskellige dæmpere. Det afhænger af behov og økonomi. Jeg har selv en fuldt justerbar hyperpro, men ville nok købe nitron en anden gang.
Hvorfor ville du købe nitron en anden gang?
Fordi hyperpros dæmpere vejer et ton, hyperproen vejer 3,4kg og en nitron vejer 2,5kg, de kan det samme, er lige god kvalitet, bliver begge bygget på bestilling efter mål (vægt og kørestil). Og så er nitronen billigere.
Lyder fornuftigt :) Skulle lige til at spørge efter et link, men fandt dem her: http://www.nitron.co.uk/shop/index.php?main_page=index&cPath=3_8_194_171 (http://www.nitron.co.uk/shop/index.php?main_page=index&cPath=3_8_194_171)
Det ser dog ikke ud til at de har fjedre til forgaflerne, eller er det mig der er blind?
-
Justering, mere specifikt af fjederforspændingen.
En god ide hvis du ofte (men ikke altid) kører med passager og/eller oppakning.
Også brugbar i andre situationer, hvor man har brug at justere på fjederforspænding.
Men måske mest et temperamentsspørgsmål om man vil det eller bare hiver C-nøglen frem :wink:
det lyder som et svar på det jeg søger
men skal bare finde et mærke der har den model - til en fair pris
tænker at bestille fra usa efter at 1$ ligger i 5,-
Husk at tage højde for told og moms :wink:
svensk leverings addresse, omkring 30,- for en returbillet til helsingborg og ca. 1 time ialt at hente den :wink:
men nok en fordel at jeg bor i helsingør...
-
Justering, mere specifikt af fjederforspændingen.
En god ide hvis du ofte (men ikke altid) kører med passager og/eller oppakning.
Også brugbar i andre situationer, hvor man har brug at justere på fjederforspænding.
Men måske mest et temperamentsspørgsmål om man vil det eller bare hiver C-nøglen frem :wink:
det lyder som et svar på det jeg søger
men skal bare finde et mærke der har den model - til en fair pris
tænker at bestille fra usa efter at 1$ ligger i 5,-
Husk at tage højde for told og moms :wink:
svensk leverings addresse, omkring 30,- for en returbillet til helsingborg og ca. 1 time ialt at hente den :wink:
men nok en fordel at jeg bor i helsingør...
Er svensk moms lavere ?
-
Justering, mere specifikt af fjederforspændingen.
En god ide hvis du ofte (men ikke altid) kører med passager og/eller oppakning.
Også brugbar i andre situationer, hvor man har brug at justere på fjederforspænding.
Men måske mest et temperamentsspørgsmål om man vil det eller bare hiver C-nøglen frem :wink:
det lyder som et svar på det jeg søger
men skal bare finde et mærke der har den model - til en fair pris
tænker at bestille fra usa efter at 1$ ligger i 5,-
Husk at tage højde for told og moms :wink:
svensk leverings addresse, omkring 30,- for en returbillet til helsingborg og ca. 1 time ialt at hente den :wink:
men nok en fordel at jeg bor i helsingør...
Er svensk moms lavere ?
tænkte på told...
-
ok, men det er da momsen der er størstedelen af "mer omkostningen" ved at købe fra USA.
(så vidt jeg har forstået).
Men uanset hvad kan det da sikkert betale sig pga. den lave kurs på svenske kroner.
-
Nitron laver ikke forgaffelfjedre, men racetech og øhlins er gode linære fjedre og hyperpro er de bedste progressive man kan få.
-
Nogen der kender til kvaliteten på Wilbers progressive fjedre http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=330179970207&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=014