SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Smølfen efter Juni 28, 2007, 10:53:22 pm
-
40 km/l, 50 L tank som ekstraudstyr, 2-hjulstræk som ekstraudstyr... sweet :-D Det er ikke en sportscykel nej... men meget funky alligevel
http://www.dieselmotorcycles.eu/
EDIT: oh ja, og hvis der er langt til nærmeste tank, så find en købmand og hæld lidt rapsolie på den
-
Jeg pendler på min cykel og kunne godt bruge brændstof økonomien, men til 17500 euro? Nej tak.
-
Jeg pendler på min cykel og kunne godt bruge brændstof økonomien, men til 17500 euro? Nej tak.
Jep, prisen er desperat, specielt når vi lægger de danske afgifter oveni, den er oppe i Ducati-territorie. Men sådan er det jo, udviklingsomkostningerne skal ind i starten. Men det er fedt at se et rimelig seriøst bud på en diesel-cykel der også kører på bio-brændsel, måske en lille forsmag på fremtiden.
-
Nei takk!!!
Det finnes da MANGE mcer som bruker lite bensin....(ikke min da..)
-
Jeg har set i et eller andet blad at der i Frankrig laves en motorcykel med sidevogn med en Peugeot HDI (og den motor virker bare, har nemlig en i bilen). Den var med fuldkåbe og lignede en almindelig mc. Man kunne ikke se det var en klodset motor som den på linket i starten af tråden.
MVH Sømanden
-
Fænomenet er ikke helt ukendt, selv om det endnu er sjældent, at det finder vej til kommercielle cykler.
De amerikanske marinesoldater har en Kawasaki KLR650, som er konverteret til at kunne køre på diesel. Den kan køre knapt 130 km/t, og 120 MPG (lidt over 50 km/l).
(http://www.peace65.freeserve.co.uk/Pictures/m1030m1jp8.jpg)
-
Hvad med vægten? Diesel motorer har det med at være ret tunge.
-
Droog gewicht kg 214 = Tør vægt 214 kg
Tyvstjålet direkte fra deres side...