SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Henrik Kallehauge efter Januar 29, 2007, 06:53:19 pm
-
svinet har rundet de 24000, så det er på tide med den ventil justering.. jeg har kigger i hayens og derefter overvejet :whatever: at få det gjort på et værksted, her til sommer eller når det bliver lidt varmer..
er der nogle der har en ide om hvad sådan noget kan koste????
-
Hej Henrik, det er ikke sikkert at ventilerne skal justeres men de skal kontroleres ved 24.000 og hvis det så er nødvendigt at justere dem skal du lægge 1 - 1,5 time oven i service tiden som nok vil være på 4 - 5 timer for et 24.000 service. Og så vil prisen jo variere alt efter hvad værkstedets timepris er. :mrgreen:
-
okay takker ... jeg vil nemlig helst ikke selv gå i gang med det hvis de vel og mærket skal justeres :afro:
takker for hjælpen :D
-
okay takker ... jeg vil nemlig helst ikke selv gå i gang med det hvis de vel og mærket skal justeres :afro:
takker for hjælpen :D
Man kan altid selv kontrollere tolerencerne og se om de skal justeres.
men hvis det er en ret ny cykel og der er service bog osv. så er det jo meget rart at få et stempel fra et værksted i sin service bog
-
hej henrik
jeg gav kr. 1.500,- for et stort service incl. ventilkontrol og det hele..
det var omkring 24k km
-
hej henrik
jeg gav kr. 1.500,- for et stort service incl. ventilkontrol og det hele..
det var omkring 24k km
Hvor? - det lyder meget billigt..!
-
hej henrik
jeg gav kr. 1.500,- for et stort service incl. ventilkontrol og det hele..
det var omkring 24k km
Hvor? - det lyder meget billigt..!
'
se mit sidste indlæg i denne tråd: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=636.0
v.h.
-
Må til Kolding og få lavet service :D
-
Justeres ventilerne med skruer eller med skiver?
Sagt på en anden måde kan man selv eller skal man bruge skiver?
-
Justeres ventilerne med skruer eller med skiver?
Sagt på en anden måde kan man selv eller skal man bruge skiver?
Med skiver/shims :D
Man kan godt selv, det er bare lidt omstændigt da knasterne skal ud for at skifte shims :brok: sådan som jeg læser tegningen....
Finder ud af det om en uges tid, når jeg skal tjekke mine....
http://www.svrider.dk/gallery/displayimage.php?album=lastup&cat=10042&pos=2
-
Griner ja det var også der ved knasterne jeg stod af ... men har ladet mig fortælle at det er bedst at vente til sommer, med overhoved at kontrolere om de skal justeres, da der er alt for koldt nu... hmmm ikke så meget varme i garagen !!! bedst ved 20 grader :afro:
-
Der er da 20 grader i min garage :D
-
Der er da 20 grader i min garage :D
Blærerøv :blink:
Men jeg kan da få temperaturen op på 20-25 grader, hvis der er noget der begynder at drille :brok: :club:
-
:lmao: så er det vel bare om og finde værktøjet frem, og få skruet op for varmen :D
-
hej henrik
jeg gav kr. 1.500,- for et stort service incl. ventilkontrol og det hele..
det var omkring 24k km
Her er jeg MEGET sikker på at ventilKONTROL er kodeordet. (dvs intet justeret)
Særligt ved 24.000 km service, de skal jo lige ha cyklen ind på værkstedet også og fyldt noget ny olie osv på....
-
hej henrik
jeg gav kr. 1.500,- for et stort service incl. ventilkontrol og det hele..
det var omkring 24k km
Her er jeg MEGET sikker på at ventilKONTROL er kodeordet. (dvs intet justeret)
Særligt ved 24.000 km service, de skal jo lige ha cyklen ind på værkstedet også og fyldt noget ny olie osv på....
Enig - de skiver/shims kostede da vidst i omegnen af 1000kr (alene).. - Jeg fik skiftet nogle hos Alex og slap vidst nok 2000-2400kr alles inklusive :)
-
Enig - de skiver/shims kostede da vidst i omegnen af 1000kr (alene).. - Jeg fik skiftet nogle hos Alex og slap vidst nok 2000-2400kr alles inklusive :)
WUT :shock: 1000,- :?:
Ku godt være man skulle ha holdt sig til GS'eren. 45.- pr.stk. (ombytning) ikke noget problem med 3 ekstra motorer :D
Jeg fik lige tjekket ventilspillerum i går aftes, de stod heldigvis perfekt :D
Men skal man ha justeret, så er det desværre af med knasterne. Og så tager det altså lidt længere tid....
-
WUT :shock: 1000,- :?:
Nu er der jo chance for at jeg husker forkert - men jeg mindes at de kostede 200kr stykket og jeg fik skiftet 4 af dem på udstødningsventilerne
-
WUT :shock: 1000,- :?:
Nu er der jo chance for at jeg husker forkert - men jeg mindes at de kostede 200kr stykket og jeg fik skiftet 4 af dem på udstødningsventilerne
Når det ikke er ombytning er det ikke helt i skoven...
PHEEEW..... jeg blev helt svedt der... :tie:
-
WUT :shock: 1000,- :?:
Nu er der jo chance for at jeg husker forkert - men jeg mindes at de kostede 200kr stykket og jeg fik skiftet 4 af dem på udstødningsventilerne
Når det ikke er ombytning er det ikke helt i skoven...
PHEEEW..... jeg blev helt svedt der... :tie:
Normalt ombytter værkstederne.. men det er jo ikke sikkert de fortæller kunderne det, når de påstår at de har sat spritnye i.. hvis man betaler for nye, så bør man også kunne bede dem om at give de gamle med i en lille pose, når man går derfra.. :D
-
Her er jeg MEGET sikker på at ventilKONTROL er kodeordet. (dvs intet justeret)
Særligt ved 24.000 km service, de skal jo lige ha cyklen ind på værkstedet også og fyldt noget ny olie osv på....
jep, du har ret.. ventilerne blev kontrolleret - og alt i orden...
-
Normalt ombytter værkstederne.. men det er jo ikke sikkert de fortæller kunderne det, når de påstår at de har sat spritnye i.. hvis man betaler for nye, så bør man også kunne bede dem om at give de gamle med i en lille pose, når man går derfra.. :D
...... Både ja og nej :undecided: Dem der sender deres mc på værksted for at få stillet ventiler, har ikke en s... at bruge de gamle shims til. De vil ligge og trække støv til de bliver smidt ud ved en hovedrengøring :brok:
Nogen der ved hvad for nogle modeller vi (SV'eren) deler shims med :?:
Grunden til at jeg spørger, er at GS'eren brugte samme shims som de gamle Kawa'er. Meget rart at vide hvis man skulle falde over en håndfuld en dag :D
-
Normalt ombytter værkstederne.. men det er jo ikke sikkert de fortæller kunderne det, når de påstår at de har sat spritnye i.. hvis man betaler for nye, så bør man også kunne bede dem om at give de gamle med i en lille pose, når man går derfra.. :D
...... Både ja og nej :undecided: Dem der sender deres mc på værksted for at få stillet ventiler, har ikke en s... at bruge de gamle shims til. De vil ligge og trække støv til de bliver smidt ud ved en hovedrengøring :brok:
Nogen der ved hvad for nogle modeller vi (SV'eren) deler shims med :?:
Grunden til at jeg spørger, er at GS'eren brugte samme shims som de gamle Kawa'er. Meget rart at vide hvis man skulle falde over en håndfuld en dag :D
Her en forhandler liste.. hvor man kan sammenligne lidt
http://www.procycle.us/hotcams/valve_shims.htm
umiddelbart ser det ud til at sv650 kører med 7,48 mm shims (diameter)
Så den deler shims med
HONDA CRF150R, CRF250R/X, NX250, CB1 400, CBR600F2/F3/F4, CBR600RR, RC30, RC45, 750 Magna 94-03, VFR750, VFR800, CBR900/929/954, CB919, CBR1000RR, CBR1100XX, ST1100, GL1800, Watercraft - ARX1200 AQUATRAX
KAWASAKI KXF250, ZX600, ZX-6R, EX250, KL250, KLX250, KLX300, ZX750 91-03, ZX-9R, W650, Z1000
SUZUKI RMZ250, GSXR600, GSXR750 93-02, SV650, DL650, RF900, GSXR1000, GSXR1100 93-98
YAMAHA YZ250F, WR250F, FZR400, FZR600, YZF600, YZF-R6, YZF750, FZ1, FZR1000 (89 & later), GTS1000, YZF1000, YZF-R1, Watercraft - FX1000, VX110
Det er jo rart at vide, når man bestiller, for det er ikke sikkert ekspedienten ved at de kawasaki zx6r shims han har liggende på hylden, passer på din SV :D
-
Det er jo rart at vide, når man bestiller, for det er ikke sikkert ekspedienten ved at de kawasaki zx6r shims han har liggende på hylden, passer på din SV :D
Nemmerlig, tusind tak Luske :D :D
Også godt at vide, hvis man ser een der er igang med førnævnte hovedrengøring :D