SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Jesper Jensen efter Januar 12, 2007, 11:34:45 am
-
Hej,
Som lovet kommer der lidt billeder af min kammerats pulverlakerede gaffelben (HM's ex-bike)
Før - de er ikke RET kønne
(http://jesperj.dk/pics/misc/gaffelben/gaffelben1.jpg)
(http://jesperj.dk/pics/misc/gaffelben/gaffelben2.jpg)
Efter - se hvor fine de er nu
(http://jesperj.dk/pics/misc/gaffelben/gaffelben3.jpg)
(http://jesperj.dk/pics/misc/gaffelben/gaffelben4.jpg)
De er lakeret hos www.metacoat.dk
-
Det ser sgu fint ud, men de skulle have været guldfarvet så de ligenede noget gsxr geil :mrgreen:
-
Det ser sgu fint ud, men de skulle have været guldfarvet så de ligenede noget gsxr geil :mrgreen:
Sort ! det er det de unge vil ha !
ellers ser det nydeligt ud..
-
Det ser sgu fint ud, men de skulle have været guldfarvet så de ligenede noget gsxr geil :mrgreen:
Det er rigtigt - men nu skal de sidde på en sort SV650N fra 99 hvor ejeren ikke er så stor en "gejler"
Havde jeg haft tid/råd, så var MANGE af mine ting blevet lakeret guld/bronze.. :)
-
De er godtnok blevet flotte!
8)
-
Det ser fint ud.. Gad vide hvordan mine vil se ud, hvis de blev pulverlakeret sorte? :)
-
Hvad skal sådan en omgang forresten koste?
-
Gerne billeder når de er monteret, ser fornuftigt ud (læs: superoverforfedtogblæret :lol: )
-
Det pynter gevaldigt 8)
Men hvad nu med resten af mc'en :rolleyes:
-
Det ser fint ud.. Gad vide hvordan mine vil se ud, hvis de blev pulverlakeret sorte? :)
Tror at det ville se godt ud
Hvad skal sådan en omgang forresten koste?
450-500kr + moms er vidst den officielle pris ;)
-
Det ser fint ud.. Gad vide hvordan mine vil se ud, hvis de blev pulverlakeret sorte? :)
Det ville spille max hvis du gav stellet en tur i samme omgang ! :thumbsup:
-
Det ser fint ud.. Gad vide hvordan mine vil se ud, hvis de blev pulverlakeret sorte? :)
Det ville spille max hvis du gav stellet en tur i samme omgang ! :thumbsup:
Hvilket ville kunne gøres for yderligere 1200kr mener jeg de plejer at sige.. :)
-
Utroligt hvad maling kan gøre, meeeen skal være en anden farve
-
Utroligt hvad maling kan gøre, meeeen skal være en anden farve
Da ikke når den der farve passer til MC'en :)
-
maler de i alle farver? står nemlig m 2 fælge der skal males
-
Se nu vågner jeg op - mine gaffelben er irrede, og står i en træls kontrast til mit flotte sorte SVin.
Guld-farvede-GSXR-look-gaffelben ville være et hit - så nu er mit spørgsmål: Kan alle autolakerer male med pulver lak - er det ikke noget, som skal "bages" i en ovn??? Fatter aldrig en skid af den slags... :?
-
maler de i alle farver? står nemlig m 2 fælge der skal males
De har omkring 3000 farver - så mon ikke at der er en der falder i din smag
Kan alle autolakerer male med pulver lak - er det ikke noget, som skal "bages" i en ovn??? Fatter aldrig en skid af den slags... :?
Nej, det kan de ikke :)
-
Det er sgu da i orden Morten, tror du din SV er en kage ? Den sgu da ikke i ovnen :innocent:
Mojn Max-Factor! Jeg har undersøgt det lidt... Pulver lak er noget, som påføres et element, som så efterfølgende bages i en ovn - og vupti, så er der serveret total lækker GSXR-gaffelben i guld-lak. 8)
Til I andre: Ret mig, hvis jeg tager fejl.
-
Pulver lak er noget, som påføres et element, som så efterfølgende bages i en ovn - og vupti, så er der serveret total lækker GSXR-gaffelben i guld-lak. 8)
Sakset fra metacoat.dk
Pulverlakering
Pulverprocessen fandt sin plads i industriel overfladebehandling i midten af sidste århundrede med ståsted i termoplastiske bindemidler. Pulverteknologien udviklede sig hurtigt hen imod termohærdende pulvere, som åbner mulighed for at opnå en række forskellige overflademæssige fordele og dermed en langt bredere industriel anvendelse. I dag betragtes overfladebehandling med pulver som enestående i en lang række applikationer og som et konkurrencedygtigt alternativ til emner, hvor der stilles særlige krav til fx. slag- og ridsefasthed eller korrosionsbeskyttelse.
Processen:
Pulverlakering er en industriel proces til overfladebearbejdning af metaloverflader, som skal farves eller beskyttes mod det omgivende miljø/klima. Pulverlakering er en proces, hvor et emne, efter en passende rengøring eller kemisk forbehandling, belægges med et termohærdende lag af pulver af fx polyester eller epoxy. Emnet med pulver anbringes i en ovn, hvor pulveret flyder sammen og danner en sammenhængende beskyttelse af emnet. Valg af forbehandling og type af pulver(e) vil give emnet forskellige overflademæssige kvaliteter. Blandt de væsentlige skal nævnes:
· Meget høj korrosions-stabilitet
· Ridse- og slagfaste overflader
· Graffiti-resistente overflader
· Frit farvevalg inden for gængse farveskalaer med et bredt udvalg i glans
· Struktur og hammereffekter
· Fremragende vejrbestandighed blandt de lysægte pulvertyper
· Emner er efter afkøling direkte klar til brug.
Fordelene for brugeren er indlysende, når processen skal sammenlignes med konventionelle overfladebehandlinger som varmgalvanisering eller vådmaling med organiske opløsningsmidler og de kendte vanskeligheder med påføring af maling i traditionel forstand. Processen foregår i et kontrolleret miljø på fabrik og resultatet er konsistent af høj kvalitet.
Prisen for pulverbelægning er som hovedregel altid konkurrencedygtig, når alternativerne til pulver sammenlignes under tilsvarende krav til kvalitet, finish og holdbarhed.
Karakteristika:
Overfladebehandling med pulver giver det færdige emne en lang række fordele, som samlet set gør processen til en attraktiv beskyttelse af stål og aluminium:
· Fremragende vejrbestandighed
· Holdbarhedstestet efter Florida-testmetoden
· Mulighed for graffiti-resistens
· Stor belægningselasticitet
· Modstandsdygtig overfor kemiske, mekaniske og korrosive påvirkninger
Disse fordele, som opnås ved belægning af metalemner gør pulverteknologien til et attraktivt valg, hvor der kræves en optimal teknisk, økonomisk og kvalitetsmæssig god løsning for overfladefinish.
Emnerne:
Forudsætningen for en elektrostatisk pulverpålægning er, at emnet er elektrisk ledende og at det kan tåle en tur i hærdeovn, hvor temperaturen holdes på mellem 180° og 200°. Herudover sætter kun fantasien og ovnens størrelse på 7,5 x 2,8 x 2,8 meter grænser for opgaverne. Blandt kundegrupper vi samarbejder med kan nævnes:
· Kabinetter og tyndpladekomponenter
· Bygningskomponenter (altaner, trapper, repos'er bærende stål mm)
· Alu- og zinkstøbte emner (håndtag, drev, kasser og låg mm)
· Cykler, fælge og komponenter til automobilfabrikkerne
· Smede- og maskinopgaver
Søger du råd og vejledning – en samarbejdsaftale eller har du et produkt, som med fordel kunne pulverlakeres: Kontakt os her.
Metacoat A/S Telefon: (+45) 48 39 01 11
Gillelejevej 28 B Telefax: (+45) 48 39 00 31
Esbønderup
3230 Gilleleje
-
Ja, så mangler jeg bare en lokal (sønderjysk) auto/industrilakere, som kan klare 2 gaffelben og måske et sæt fælge...
Nogen ideer rundt omkring/gode kontakter???
Ellers er det jo bare igang med www.degulesider.dk... :wink:
-
Jeg kan kraftigt anbefale http://www.smpulverlakering.dk i Horsens.
Jeg fremsendte min "bremsestang" pr. post og fik den retur ganske få dage efter - noget så nydelig alu-farvet.
-
Jeg kan kraftigt anbefale http://www.smpulverlakering.dk i Horsens.
Jeg fremsendte min "bremsestang" pr. post og fik den retur ganske få dage efter - noget så nydelig alu-farvet.
Pris?
-
Jeg kan kraftigt anbefale http://www.smpulverlakering.dk i Horsens.
Jeg fremsendte min "bremsestang" pr. post og fik den retur ganske få dage efter - noget så nydelig alu-farvet.
Pris?
Jeg skulle blot give kage næste gang, jeg kom forbi Horsens.. Det må siges, at være formidabel service.. Jeg kendte ikke noget til firmaet før jeg fandt dem på google, så jeg har ikke noget privat forhold til dem.. Jeg var natuligvis villig til - og forberedt - på at betale..
Det er selvfølgelig ikke sikkert, det bliver ved med at gå, hvis 200 SVridere sender deres bremsestang ind :D
-
Jeg kan kraftigt anbefale http://www.smpulverlakering.dk i Horsens.
Jeg fremsendte min "bremsestang" pr. post og fik den retur ganske få dage efter - noget så nydelig alu-farvet.
Pris?
Jeg skulle blot give kage næste gang, jeg kom forbi Horsens.. Det må siges, at være formidabel service.. Jeg kendte ikke noget til firmaet før jeg fandt dem på google, så jeg har ikke noget privat forhold til dem.. Jeg var natuligvis villig til - og forberedt - på at betale..
Det er selvfølgelig ikke sikkert, det bliver ved med at gå, hvis 200 SVridere sender deres bremsestang ind :D
Dvs. hvis jeg køber en kanel-stang, 5 stk. rom-kugler og en fransk hotdog til dem - så skulle jeg have både gaffelben og fælge i GSXR-guld-lak? Fedest!!! :mrgreen: :mrgreen:
-
Hej Jesper
Er det en svær proces, at afmontere gaffelbenene.? For en rookie..
-
Hej Jesper
Er det en svær proces, at afmontere gaffelbenene.? For en rookie..
Nej - det kræver dog lidt mere tålmodighed at samle lortet igen - det er meget snævert når man skal have det på igen..
Vil gerne hjælpe hvis du har et sted at rode med det..
-
Hej Jesper
Tak for det generøse tilbud, men jeg bor i Vejle, såååå...
Fandt i øvrigt dette link: http://www.bluepoof.com/motorcycles/howto/svs_fork_oil/ , men tror måske alligevel det er lidt for stor en mundfuld for mig..
-
i stedet for alt den maling og ikke gør noget for køreregenskaberne så spar lidt sammen og køb de rigtige gsxr gafler og få noget ud af det.. har selv primium gafler i guld og kan varmt anbefale dem.. og så ser det jo heller ikke skidt ud, med upside down på svinet i stedet..
-
Hej Jesper
Er det en svær proces, at afmontere gaffelbenene.? For en rookie..
Det er ikke så svært.. anskaf dig service manualen ( den ligger vidst som link under guides, ellers er her nok nogen som kan sende dig et link på den.)
ellers læs denne fulde beskrivelse skrevet af Moolex. http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=4974.0
-
ellers læs denne fulde beskrivelse skrevet af Moolex. http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=4974.0
Den guide kan desværre ikke bruges på en SV650 Oldschool :( - Men køb en Haynes bog (den indeholder en komplet guide..)
-
Tak for svarene.
Jeg kan ikke engang finde ud af, at afmontere min blinklys.
Jeg tror, jeg holder mig langt væk fra gaffelbenene. Det var nok alligevel en tand for ambitiøst :wink:
-
Det ser fint ud.. Gad vide hvordan mine vil se ud, hvis de blev pulverlakeret sorte? :)
Det ville spille max hvis du gav stellet en tur i samme omgang ! :thumbsup:
Hvilket ville kunne gøres for yderligere 1200kr mener jeg de plejer at sige.. :)
Hmm... nu begynder det jo at blive spændende... Gad vide, hvad de vil være bekendt at tage ekstra, hvis man også smider bagsvinger og gaffelbroer oven i hatten... :D :D
(uhh, hvor kunne jeg godt lige se, at det hele blev matsort)
-
Ja for den da, det ville jeg sgu også gerne have fikset på min.... men som nogle af jer andre er jeg heller ikke helt sikker på jeg tør at kaste mig ud i at hive det af og på selv... Det var jo lige ved vi skulle få en af profferne til at komme hjem i vores garage og give et kursus til alle os amatører...;-)
-
Det ser fandeme godt ud med de ben - har lige fået en Honda hjem fra USA med grimme ben - tror den skal have samme omgang.
-
Så fik jeg lige en pris hos SM Pulverlak i Horsens. 2 gaffelben = 200,00 kr. i pulver-alu-farve... Det er da billigt... :D