SVRider.dk Forum

Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: PWEE efter Juli 25, 2006, 09:41:44 am

Titel: Luftfilter til SV1000S
Indlæg af: PWEE efter Juli 25, 2006, 09:41:44 am
Luftfilter ?

Gir det noget på en SV1000S ?
Skal der bores i luftkassen for at det giver mening ?

Hvorfor pipercross ? kontra BMC ?? filter ?
 :whatever: ?

Og til sidst ? er der forskel på en K3/K4 og en K5 SV1000S i filterkassen ?

Pwee :P
Titel: Sv: Luftfilter til SV1000S
Indlæg af: Paw efter Juli 25, 2006, 12:35:24 pm
Mr. Dyno har vist opnået gode resultater med et Pipercross kit.

http://www.dot-e.dk/dot-e.dk/katalog/mc2KNnum
Titel: Sv: Luftfilter til SV1000S
Indlæg af: Grand Danois efter Juli 26, 2006, 01:39:28 am
Luftfilter ?

Gir det noget på en SV1000S ?
Skal der bores i luftkassen for at det giver mening ?

Hvorfor pipercross ? kontra BMC ?? filter ?
 :whatever: ?

Og til sidst ? er der forskel på en K3/K4 og en K5 SV1000S i filterkassen ?

Pwee :P


Jeg har også tidligere spurgt om det, og fandt ud af nada - så vi er to med kilo-SVin der har undersøgt tingene lidt vedr. pipercross vs. K&N

Pipercross og K&N ser ud til at give den samme ekstra ydelse,ca. 2 HK på toppen..(se vedhæftede kurver, og læg godt mærke til forskellen ved ca. 5500 rpm)

Pipercross: Pris i DK ca 1200
Ulempen (syntes jeg det er) er at, der kommer rigtigt meget støj fra indsugningen - som nærmest giver resonans i tanken.. tror godt du kan finde nogen der kører med det, som ikke er SÅ glade for det.

K&N: Pris i DK ca 600
Om man skal modificere luftfilterkassen, fjerne snorklen, hæve tanken er nok et spørgsmål om tro - kan i hvertfald ikke finde nogen der beviseligt har fået mere effekt ud af det... :rolleyes: 

Så på med 2 x K&N... og gass geben...

MvH
GD





 

Titel: Luftfilter til SV1000S
Indlæg af: PWEE efter Juli 26, 2006, 11:11:41 am
Luftfilter ?

Gir det noget på en SV1000S ?
Skal der bores i luftkassen for at det giver mening ?

Hvorfor pipercross ? kontra BMC ?? filter ?
 :whatever: ?

Og til sidst ? er der forskel på en K3/K4 og en K5 SV1000S i filterkassen ?

Pwee :P


Jeg har også tidligere spurgt om det, og fandt ud af nada - så vi er to med kilo-SVin der har undersøgt tingene lidt vedr. pipercross vs. K&N

Pipercross og K&N ser ud til at give den samme ekstra ydelse,ca. 2 HK på toppen..(se vedhæftede kurver, og læg godt mærke til forskellen ved ca. 5500 rpm)

Pipercross: Pris i DK ca 1200
Ulempen (syntes jeg det er) er at, der kommer rigtigt meget støj fra indsugningen - som nærmest giver resonans i tanken.. tror godt du kan finde nogen der kører med det, som ikke er SÅ glade for det.

K&N: Pris i DK ca 600
Om man skal modificere luftfilterkassen, fjerne snorklen, hæve tanken er nok et spørgsmål om tro - kan i hvertfald ikke finde nogen der beviseligt har fået mere effekt ud af det... :rolleyes: 

Så på med 2 x K&N... og gass geben...

MvH
GD


Ok godt input...

Det ser ud somom K&N er en hel del pænere end pipercross ? kører du med den nu ?
Jeg er ikke helt tilfreds med min 1000, i området 4000-5500 - der rykker den stadig, selv og jeg har foretaget TPS..... og det ser også ud til at det er i det område at filteret har sin indvirkning. De 2 HK er total ligegyldige, jeg kunne bare godt tænke mig en SV der trækker stabilt op igennem hele området, og der får den altså ikke ros og anerkendelse lige nu - umiddelbart virker det somom den ikke får luft nok.....

Larmen kan jeg også godt undvære, og især resonans... :lol:

Titel: Sv: Luftfilter til SV1000S
Indlæg af: nyg efter Juli 26, 2006, 11:38:30 am
Jeg læste for et par år siden en del om emnet på SV1000.zyns.com, og konklusionen var vist at BMC er det bedste. Det koster ca. 850,- dkr.  Men forskellen mellem filtrene er størst effektmæssigt når der er tale om et fuldt system.

Min personlige erfaring med KN filteret (som jeg købte hos louis for 350,-kr), var at det ikke gave en skid mere effekt sammen med mine blot-ons, hævet tank, perforeret luftfilterkasse og elimineret PAIR system.

Til gengæld vandt jeg ca. 5-6 HK i mellem området (5000-7000 rpm) ved at montere og indrulle en powercommander.  På toppen gav det ca. 1½-2HK.

Mit råd er at skifte til et KN eller DNA når du alligevel skal skifte, medmindre du overvejer et fuldt system - så er det BMC.

Rune købte da vist i øvrigt BMC til sin 6½'er med fuldt Akrapovic system...?
Titel: Sv: Luftfilter til SV1000S
Indlæg af: Grand Danois efter Juli 26, 2006, 12:01:19 pm
Luftfilter ?

Gir det noget på en SV1000S ?
Skal der bores i luftkassen for at det giver mening ?

Hvorfor pipercross ? kontra BMC ?? filter ?
 :whatever: ?

Og til sidst ? er der forskel på en K3/K4 og en K5 SV1000S i filterkassen ?

Pwee :P


Jeg har også tidligere spurgt om det, og fandt ud af nada - så vi er to med kilo-SVin der har undersøgt tingene lidt vedr. pipercross vs. K&N

Pipercross og K&N ser ud til at give den samme ekstra ydelse,ca. 2 HK på toppen..(se vedhæftede kurver, og læg godt mærke til forskellen ved ca. 5500 rpm)

Pipercross: Pris i DK ca 1200
Ulempen (syntes jeg det er) er at, der kommer rigtigt meget støj fra indsugningen - som nærmest giver resonans i tanken.. tror godt du kan finde nogen der kører med det, som ikke er SÅ glade for det.

K&N: Pris i DK ca 600
Om man skal modificere luftfilterkassen, fjerne snorklen, hæve tanken er nok et spørgsmål om tro - kan i hvertfald ikke finde nogen der beviseligt har fået mere effekt ud af det... :rolleyes: 

Så på med 2 x K&N... og gass geben...

MvH
GD


Ok godt input...

Det ser ud somom K&N er en hel del pænere end pipercross ? kører du med den nu ?
Jeg er ikke helt tilfreds med min 1000, i området 4000-5500 - der rykker den stadig, selv og jeg har foretaget TPS..... og det ser også ud til at det er i det område at filteret har sin indvirkning. De 2 HK er total ligegyldige, jeg kunne bare godt tænke mig en SV der trækker stabilt op igennem hele området, og der får den altså ikke ros og anerkendelse lige nu - umiddelbart virker det somom den ikke får luft nok.....

Larmen kan jeg også godt undvære, og især resonans... :lol:



Jeg kører ikke med K&N endnu, men meget snart. :D :D

Hugger den ved 4000-5500 i alle gear ?  Jeg kan ikke umiddelbart forstå at den gør det ved ca. 5500 Rpm - der burde den altså gå jævnt..

Har du standart potter på ? (Har godt set at der står micronpotter i din profil, men der står også pipercross  :lol: :lol:)

Har du prøvet at give den lidt karburatorsprit ? (bare lige for at udelukke om der er lidt vand i benzinen)


Har du kontrolleret din TPS-justering igen, efter du spændte den fast ? (den kan jo faktisk godt rykke sig lidt når man spænder den fast) Men jeg tror faktisk ikke at det er det.

Min huggede også lidt ved ca 4000 rpm,på trods af TPS justering - men det blev løst med et sæt Leo-potter...

Mvh
GD


Titel: Re: Luftfilter til SV1000S
Indlæg af: LSJ efter Juli 26, 2006, 02:22:04 pm
Kører selv med pipercross. Er selv meget tilfreds med lyden, man skal bare huske høreværnene under fuldgas. Mht til kurven, hvor den dykker ved 5500, så bliver det jo jævnet ud med powercommanderen. og det sjove er at DOT, som laver meget af arbejdet for K&N, anbefalede et pipercross.
Men sikkert som så meget andet mht MC, så er det et spørgsmål om religion, der er jo også ting som dæk osv.
Pipercrossen er nem at montere, det er bare af med det gamle luftfilter og på med det nye, hele kassen skal af, og på med skumgummiet.

Lars
Titel: Re: Luftfilter til SV1000S
Indlæg af: PWEE efter Juli 26, 2006, 02:31:07 pm
micronpotter og IKKE pipercross...(sælgers lidt for optimistiske gener  :cry: :-)) så den er hermed slettet  :lol:

Men JA micronpotter...

TPS står som den skal - og den hugger kun i de lave gear ?

Den hugger typisk mellem 4000 - 5000rpm, men sjovt nok ikke i dag? hvor jeg har kørt små 80km.

Men konklusionen er vel at powercommander er det eneste rigtige, hvis den skal være 100% i skabet, ellers lever man med org filter - og undgår K&N, med mindre det alligevel skal skiftes - fordi K&N stort set koster det samme hos Loius (den blev vist lidt lang).

Fuldt system på BMC ?? hvad er det ud over filter ? race hvor hele kassen rykkes af ? og smides væk ?

og mon ikke DOT sælger det er der i slutningen af dagen er flest penge i (uden at hævde spekulation).
Titel: Re: Luftfilter til SV1000S
Indlæg af: LSJ efter Juli 26, 2006, 02:36:09 pm
Jo Ole sælger se4lvfølgelig det der er flest penge i, men manden udvikler jo også for K&N, og må derfor også være interesseret i at det han udvikler sælger. Lægger lige linket til min graf da den var blevet rullet ind, og der er dykket ikke så markant som på den anden graf.

http://oldforum.svrider.dk/album_pic.php?pic_id=811&sid=c16378de7e65334bae0a3597f501e495
Titel: Sv: Re: Luftfilter til SV1000S
Indlæg af: nyg efter Juli 26, 2006, 06:10:20 pm
Fuldt system på BMC ?? hvad er det ud over filter ? race hvor hele kassen rykkes af ? og smides væk ?
Jeg mente fuldt udstødningssystem.  Altså ikke bare bolt-ons.

Det svageste punkt på SV1000'erens udstødning er det stykke forrør under kæden som ser ud som det er blevet kørt over af et bæltekøretøj. Så med en udskiftning af det, er der rigtig noget at hente effektmæsigt.

Filter og bolt-ons giver ikke rigtig nogen forøgelse i sig selv.
Titel: Re: Luftfilter til SV1000S
Indlæg af: MS efter Juli 26, 2006, 06:15:27 pm
Nogen der ved hvor man kan købe sig forrøret alene i enten Titanium eller alternativt i rustfrit?
og måske nogen der har erfaringer med hvad det kunne tænkes at give af hypper ?

Sikker på den stive japaner der har designet det må have været på stoffer .... :dead:
Titel: Sv: Re: Luftfilter til SV1000S
Indlæg af: nyg efter Juli 26, 2006, 06:19:12 pm
Nogen der ved hvor man kan købe sig forrøret alene i enten Titanium eller alternativt i rustfrit?
og måske nogen der har erfaringer med hvad det kunne tænkes at give af hypper ?

Sikker på den stive japaner der har designet det må have været på stoffer .... :dead:
Renegade laver forrør i rustfrit stål. Det er dog high level.
Titel: Re: Luftfilter til SV1000S
Indlæg af: MS efter Juli 26, 2006, 06:33:21 pm
er det ikke til clamp on's ..... 1000'eren er da bolt on ? .....eller er der en hemmelighed  :?
Titel: Sv: Re: Luftfilter til SV1000S
Indlæg af: nyg efter Juli 26, 2006, 06:35:53 pm
er det ikke til clamp on's ..... 1000'eren er da bolt on ? .....eller er der en hemmelighed  :?
Tja... måske et kig på Renegades hjemmeside kunne løse gåden?  Måske fordi deres egne potter var clamp-on ???
Titel: Re: Luftfilter til SV1000S
Indlæg af: Jannik efter Juli 26, 2006, 07:07:20 pm
Nogen der ved hvor man kan købe sig forrøret alene i enten Titanium eller alternativt i rustfrit?
og måske nogen der har erfaringer med hvad det kunne tænkes at give af hypper ?

Sikker på den stive japaner der har designet det må have været på stoffer .... :dead:

Kig her:
http://www.tlzone.net/forums/showthread.php?t=58760
Titel: Re: Luftfilter til SV1000S
Indlæg af: MS efter Juli 27, 2006, 07:50:10 am
Takker  :D
Titel: Re: Sv: Re: Luftfilter til SV1000S
Indlæg af: PWEE efter Juli 27, 2006, 09:40:48 am

Det svageste punkt på SV1000'erens udstødning er det stykke forrør under kæden som ser ud som det er blevet kørt over af et bæltekøretøj.


 :D produktudvikling på et højt plan