SVRider.dk Forum

Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: jeppe efter Juni 18, 2006, 02:04:35 pm

Titel: power commander
Indlæg af: jeppe efter Juni 18, 2006, 02:04:35 pm
jeg vil lige høre om det er nødvendig at koble lamda sonden fra når man montere en pc og hvis ja hvilken ben  i stikket man skal pille for ikke at få en fejl melding

mvh
jeppe
Titel: Re: power commander
Indlæg af: jeppe efter Juni 19, 2006, 08:58:56 pm
fair nok


 :lol:
Titel: Sv: power commander
Indlæg af: Grand Danois efter Juni 19, 2006, 10:22:33 pm
* If you disconnect the Oxygen Sensor, unplug
Pin 23 on the ECU Plug to disable the F.I. light

taget fra : www.powercommander.com/314-411.shtml

Hvis det var det du mente....

Mvh
GD

Titel: Re: power commander
Indlæg af: jeppe efter Juni 19, 2006, 11:09:18 pm
det var det tak for det

mvh
jeppe
Titel: Re: power commander
Indlæg af: KingGlostrup efter Juni 20, 2006, 07:57:12 am
Hej !

Hvad er erfaringen med Power commander ????

Jeg tænker på generelt, hvad giver det på en standard maskine ? hvis det giver noget ?

skal der rodes med dyser ? eller monteres den bare, og derefter lægges et tuningskema ind også ruller man ?

Nysgerrig.

Kan man udlæse data fra boksen for at se hvordan maskinen kører ?

og sådan noget.


Ps. jeg ved godt at der ligger en masse dokumentation hos Power commander som jeg ku læse, men meget rart at høre lidt fra nogle som har skidtet :-)

Mvh Thomas
Titel: Sv: Re: power commander
Indlæg af: nyg efter Juni 20, 2006, 10:18:00 am
Hej !

Hvad er erfaringen med Power commander ????

Jeg tænker på generelt, hvad giver det på en standard maskine ? hvis det giver noget ?

skal der rodes med dyser ? eller monteres den bare, og derefter lægges et tuningskema ind også ruller man ?

Nysgerrig.

Kan man udlæse data fra boksen for at se hvordan maskinen kører ?

og sådan noget.


Ps. jeg ved godt at der ligger en masse dokumentation hos Power commander som jeg ku læse, men meget rart at høre lidt fra nogle som har skidtet :-)

Mvh Thomas
På en 650'er er motogangen i forvejen rimelig optimal, så det er ikke så meget der er at hente der.  Hvis der ændres på indsugning/udblæsnig, så kan det være en god idé med en PC.

På 1000'eren derimod, er der selv på en standard maskine noget at hente.

Der skal ikke rodes med dyser på modeller efter 2003, da de har indsprøjtning.

Du kan ikke aflæse hvordan maskinen kører fra PC'en sådan uden videre.  Du kan aflæse hvilken luft/benzin blanding den får ved forskellige kombinationer af gasspjældsposition/omdrejningstal. 
På et dynamometer (rullefelt) vil der blive tilsluttet en måler til udstødningsgassen der fortæller noget om hvordan man skal indstille de ovenstående kombinationer.