SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Lars VK efter Januar 23, 2005, 04:04:04 pm
-
Hallo..
Jeg har lige fået et pakke tilbud fra mc-specialisten, på typhoon titanium potte, powercommander, kn-filtre og en tur på rullefelt til 7800.-. En fuld Yoshimura udst. koster ca. 8500.
Er der nogen der har erfaring med begge eller den ene af disse ting...hvor er der mest "Bang for the buck"?
-
Jeg har godt nok ikke haft min på rullefelt endnu, så jeg har ingen tal til at understøtte hvad jeg siger, men jeg vil mene at pakkeløsningen giver mest. Især fordi den inkluderer justering af power commanderen på rullefelt.
En fuld udstødning alene vil næppe give meget mere end ekstra lyd (selvom det også har sin berettigelse :twisted: )
-
Jeg ved ikke med 650´eren, men jeg fik at vide med min at jeg kunne få en "lidt" mere glat kurve end den er nu med fuldt skrald på det originale program. Den står fint, men vil jeg have den helt lige skal jeg til at købe powercommander. Jeg syntes det er mange penge for sådan en, men som tidligere skrevet så ved jeg ikke hvor meget det giver på en 6½´er...
Det giver ikke nok på 1000´eren til at jeg vil til lommerne...
-
Jeg er i og for sig enig med Rune, men har lige et par kommentarer:
Er 7800,- ikke lidt for dyrt når de på deres hjemmeside reklamerer med et pakke tilbud til en GSX-R1000 til 6995,- Det indeholder også PCIII, KN-filter og én typhoon potte.
Hvis du endelig går og drømmer om en fuld udstødning, så bør du nok overveje hvad præcis det vil komme til at give dig i forhold til en slip-on. Du får sikkert en vægt besparelse, men den kan de fleste nok se bort fra. Blærerøvsfaktoren kan have betydning, men hvor meget ved du kun selv.. :wink:
Nogle 'fulde' udstødninger er ikke helt komplette, da de ikke har den sidste bukning ind mod cylindrene med, men om det har nogen betydning for effekten skal jeg ikke kloge i. Ej heller om der er noget besvær forbundet med at omgå lambdasonden (er der sådan en på650'eren?)
Under alle omstændigheder er det en god idé at få kværnen på rulle felt.
- Hvis du vælger at købe en fuld/slip-on udstødning uden at montere PCIII, så kan en omprogrammering af ECU'en rette på brændstoftilførslen
- Hvis du køber en PCIII'er så kan en tur på feltet ligeledes 'specialsy' et styringsprogram til netop den kombination af luftfilter/udstødning du kører med.
- Et high-flow luftfilter vil nok altid være en god investering, da det har længere levetid end de (temmelig dyre) originale filtre.
Det skal dog bemærkes at nogle vælger at montere luftfilter og potter uden justering da ECU i et vist omfang kan kompensere, men så vidt jeg husker fik Jannik at vide at hans kørte meget magert, og justeringen havde været en god investering.
Men fortæl lige hvad for en Yoshimura kombination du er ude efter, jeg er sikker på at vi kan google en bedre pris et eller andet sted i Europa...
:P
-
Jep det er korrekt at min stod meget magert.
Faktisk stod den så magert at jeg ville have brændt ventilerne af hvis jeg havde kørt mormorkørsel for det var i bunden den var helt galt.
Godt man gasser den lidt ik´? :twisted:
-
Og bare fordi man skriver en lang kommentar kupper Jannik én inden om.... :wink: :wink:
Nå, men her er nogle priser i Tyskland fra 895,- € http://www.joachims-motorradhandel.de/shop/new_shop/menu.php?last_counter=543&main=112
-
Og bare fordi man skriver en lang kommentar kupper Jannik én inden om.... :wink: :wink:
Sorry... 8)
-
Jeg har bestilt ovenstående hos mc specialisten :D fik det lidt billigere end det nævnte længere oppe.. 7300 kr.. så i maj skal jeg fortælle jer om det giver noget :D hvis ikke tuder jeg snot hele sæsonen.. så kan i kende mig på tudefjæset til de små træf.. ;)
Ove drengen som justerer PC'en hævede at det sv'eren fortrinsvist fik ud af en PC var en mere behagelig momentkurve og specielt mere træk ved lave rpm.. på toppen giver hele pakken vist ikke mere end 4-5 hk ekstra.. men "problemerne" med at sv'eren er pænt sløv indtil 3000 rpm skulle den vist fikse fuldstændigt.. nu skal vinteren bare lige skride først.. smut så.... :!:
-
Tillykke med det!
Jeg er sikker på at du nok skal få fornøjelse af det!
Husk lige at snitte luftfilterkassen op inden MC'en skal rulles... :P
-
Ove drengen som justerer PC'en hævede at det sv'eren fortrinsvist fik ud af en PC var en mere behagelig momentkurve og specielt mere træk ved lave rpm.. på toppen giver hele pakken vist ikke mere end 4-5 hk ekstra.. men "problemerne" med at sv'eren er pænt sløv indtil 3000 rpm skulle den vist fikse fuldstændigt.. nu skal vinteren bare lige skride først.. smut så.... :!:
Det er jeg da glad for at høre :D
-
lige en lille negativ detalje som jeg lige har fået en mail om.. modsat hvad man får indtryk af på mc specialistens hjemmeside så skal man SELV montere potten.. "forklaringen" er noget med at dot-e (dem som justerer PC'en) ikke vil tage ansvaret hvis de skal påmontere potter hvor de skal skære i original rørerne.. det får så en til at overveje hvilke slipon potter der findes hvor dette kan undgås..? troede egentlig at mc specialisten stod for den del uanset.. men åbenbart ikke.. så "monteringsprisen" som de taler om er altså udelukkende for PC'en og luftfilteret samt justering.. regnede lidt på det.. hvis man selv er frisk på at købe alle delene i udlandet og montere det selv (og kan slippe for told osv osv osv) så kan det gøres for ca 5000.. 2300 for en justering af PC? hmmm.. skal vist lige overvejes.. nogen billige mekanikere/PC sagkyndige herinde? :D
-
Tja, monteringen af selve potten er nem nok. Jeg har lige selv monteret min Holeshot potte på den måde. Med en STOR vinkelsliber 8)
-
Luftfilter kræver bare at man løfter tanken og tager låget af luftfilterkassen. Låget sidder med 5-6 skruer.
Så det kan enhver klare.
PC'en kan nemt klares hvis du bare er en lille smule fingernem.
PC'en skal kobles ind i ledningsnettet, hvilket sker med 2 stik. Største udfordring her er at det er et sted der er meget lidt plads, så pølsefingre er et problem :wink:
Desuden skal der monteres en strømtyv (wire tap) som tager signalet fra gasspjældssensoren, hvilket kræver lidt fumlen mellem et par andre ledninger, men det er noget man sagtens kan gøre selv (det lykkedes ihvertfald mig at gøre det) :)
-
Hva rune.. mod passende "betaling" kunne det være du evt kunne overtales til at overvære operationen? :D Jeg bliver efterhånden mere og mere hooked på at gøre det selv.. potten er jeg ikke så bekymret for.. det værste der kan ske er at jeg skal ha et nyt forrør/mellemrør.. har læst instruktionerne til PC'en.. ser ikke overdrevet svært ud men man bliver jo alligevel lidt nervøs når man skal pille i ledningsnettet ;) Hvad har du (rune) ivørigt gjort mht indstilling? bare mappet sv'eren ud fra en eller anden standard map du kunne hente hos PC webben eller?
-
Vi kan sagtens arrangere "en hjælpende hånd" :D
Mht. til PC'en har jeg kørt lidt med standard indstillingen og lidt med et map fra Power Commanders hjemmeside.
Men planen er at få den justeret på rullefelt her i foråret (når sneen er smeltet :evil: )
-
det lyder sg godt :D
en helt anden ting (rune).. din hotbodies undertail.. har jeg haft lidt kig på.. eller.. ikke lige din men en tilsvarende ;) men kan ikke gennemskue om der følger en ordentlig nummerpladeholder med og om man skal ud og købe nye blink? 600 kr for en hamicad vs 1300 for hotbodies gør den temmelig attraktiv..
-
hotbodies har jo indbyggede blinklys :D
der medfølger nogle beslag til montering af nummerpladen, men de er ret små og passer formentlig ikke til de skruehuller der i din nummerplade, så det kan blive nødvendigt at lave et beslag selv.
-
Hmm, der var en lang vinter iår.
Nå men tankevirksomheden er igen på sit højeste.
Hvis der er som i siger at man selv skal monterer potten, var
det måske en bedre idé og bruge en anden potte end typhoon.
leo vince ell. yoshi, og derefter sende den på rullefelt til montering af
powercommander+k&n filter og justering, det bliver nok noget dyrere meeeeen....
Damerne skal jo have det bedste!! :P
-
Du kan se her hvad jeg fik ud af en komplet Yoshimura udstødning http://forum.svrider.dk/album_pic.php?pic_id=659
Der er ikke monteret hverken PCIII eller andet filter. Og så lyder den godt.
-
Du kan se her hvad jeg fik ud af en komplet Yoshimura udstødning http://forum.svrider.dk/album_pic.php?pic_id=659
Der er ikke monteret hverken PCIII eller andet filter. Og så lyder den godt.
Igen kunne det være interessant at vide hvad 'før' effekten var?
Ellers siger det mere om bænken end om din MC....!
-
jannik er det ikke dig der har lavet nogle huller i dit luftfilter?var det kun for lyden skyld eller er der lidt at hente på det og krøver det nogl justeringer
med brændstof,har du bare boret nogle huller?? :roll: :?: :?:
-
jannik er det ikke dig der har lavet nogle huller i dit luftfilter?var det kun for lyden skyld eller er der lidt at hente på det og krøver det nogl justeringer
med brændstof,har du bare boret nogle huller?? :roll: :?: :?:
Jo det er mig...
Det var for at den fik luft nok, og samtidigt med hullerne har jeg hævet tanken nogle cm.
Du kan eks. høre hod om det ændrede noget på hans maskine at vi lavede det på hans til skruedagen... :wink:
Nyg har skrevet at det ikke gav noget på hans, men sådan er det åbenbart så forskelligt... :roll:
-
... både TRE-mod, TPS justering og boret huller hos Jannik. Så kan ikke specifikt udlede hvad hullerne har gjort. Men tidligere erfaring (fra SV 6 ½) siger mig at det hjælper.
Skal have sat KN-filter, Yoshimura bolt ons og http://www.techlusion.com på.
Hans Ove
-
Nyg har skrevet at det ikke gav noget på hans, men sådan er det åbenbart så forskelligt... :roll:
Næsten rigtigt - Det gav 5-6 HK i mellemområdet, men fcukede benz./luft blandingen rimeligt meget op - sikkert på grund af turbulens i luftfilterkassen. Det kan angiveligt forvirre den temperatursensor der sidder bagest i den.
Den mistede så et par HK på toppen, men med en god injustering af PCIII'eren så håber jeg på at få det hele igen...
-
Næsten rigtigt - Det gav 5-6 HK i mellemområdet, men fcukede benz./luft blandingen rimeligt meget op - sikkert på grund af turbulens i luftfilterkassen. Det kan angiveligt forvirre den temperatursensor der sidder bagest i den.
Nå ok tror du at det var temperatursensoren der bliver generet?
Måske man kan afskærme den??? :roll:
-
... både TRE-mod, TPS justering og boret huller hos Jannik. Så kan ikke specifikt udlede hvad hullerne har gjort. Men tidligere erfaring (fra SV 6 ½) siger mig at det hjælper.
Skal have sat KN-filter, Yoshimura bolt ons og http://www.techlusion.com på.
Hans Ove
Hej Hod ,
Lyder spændende med den styring af indsprøjtningstiden. La' høre om det virker. Huske kun at ændre en ting af gangen :D Så ved du hvad der giver hvad :P
/Koster
-
.. holde jer orienteret når der sker noget.
Først skal jeg have stumperne hjem fra US. Det tager også tid.
Koster, flot kåbe iøvrigt. Måske skulle jeg også male min. Var det 100 øl det kostede ???
Hans Ove
-
Næsten rigtigt - Det gav 5-6 HK i mellemområdet, men fcukede benz./luft blandingen rimeligt meget op - sikkert på grund af turbulens i luftfilterkassen. Det kan angiveligt forvirre den temperatursensor der sidder bagest i den.
Nå ok tror du at det var temperatursensoren der bliver generet?
Måske man kan afskærme den??? :roll:
Tja.. det var Heinrich's (LydMuren) forklaring...?! Han mente ikke der var noget at hente ved at bore huller i luftfilterkassen da den så ville få varmere luft op end den fra snorkelen...
Jeg er nu lidt skeptisk overfor den forklaring - hvis man har løftet tanken bare lidt, så må der blive presset rigelig med kold luft lige ned i filteret
Jeg tror mere forklaringen var for at retfærdiggøre at han ikke kunne justere mere på ECU'en...
Så om det ville hjælpe at afskærme temperatur sensoren, ved jeg ikke, men det bliver spændende at se hvad Mr. Dyno kan gøre for mig efter Lambda sonden bliver sat ude af funtion. Så er der i hvertfald én sensor mindre til at forvirre ECU'en med...
-
.. holde jer orienteret når der sker noget.
Først skal jeg have stumperne hjem fra US. Det tager også tid.
Koster, flot kåbe iøvrigt. Måske skulle jeg også male min. Var det 100 øl det kostede ???
Hans Ove
Tak :D
Pris : Mener du Harbo eller de dyre belgiske :?:
Prisen var 1000 dkr. Men kan måske klare billigere af andre , jeg var utålmodig og havde ikke lige tid til at ringe rundt osv.
Vil du vide hvor jeg fik den malet ?
-
Sig mig capone, hvor købte du din yoshi fra?
-
Sig mig capone, hvor købte du din yoshi fra?
F.A. Moto Sport.