SVRider.dk Forum

Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: MMN efter Februar 18, 2014, 04:31:07 pm

Titel: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
Indlæg af: MMN efter Februar 18, 2014, 04:31:07 pm
Hej

Som i kan se på billedet har jeg købt et PiperX clamp-on filter med tilhørende carbon afskærmning.

Nu er jeg så lidt på den, da der ingen instruktioner fulgte med, det var jeg dog klar over inden jeg købte det af en "SVRider"

Nu har jeg de sidste to år, så småt forsøgt at få det monteret, men uden held.

På billedet 1, vises hvordan det ca. skal se ud, dette billede er godt nok en V-Strom

På billedet 2, Vises motorrummet på min SV650S K5.
1+2 er slanger som går i den originale Luftfilterkasse,  hvad de bruges til er ukendt, og hvad jeg skal gøre med det er lige så ukendt??

Stik 3 skal sidde i en dims, som er mont. i den originale luftfilterkasse, hvad den bruges til er ukendt, men kan "Dimsen" skrues ud? og sættes igennem Hul 3 på billede 3

4 går i hul 4.

Stik 5 og slange 6 sættes på et stik, som skrues fast på bolt 5+6.

Carbon pladen skal "modes" lidt for at passe ordenligt ned i mit "motorrum"   
Titel: Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
Indlæg af: Sajmon efter Februar 18, 2014, 06:26:47 pm
Den dims med det grønne stik på, er en temp føler. Den skal bare mærke temperaturen på luften omkring filtrene, så op igennem pladen er fint.

Den ene slange (1+2) går ned til en ventil, hvor slangerne på den anden side af ventilen går ned til dine dine topdæksler - og det er dit PAIR system. Den slange kan du blokere uden problemer.
Den anden af de to går ned til dit krumtaphus - og den bør være en smule fedtet indeni. Det er din krumtapudluftning - og den MÅ IKKE BLOKERES!
Du kan også starte cyklen og se hvilken en af dem der putter lidt varm luft ud - det er den du ikke må blokere. Der kan du evt sætte et filter på eller føre den ned i en lille bøtte...
Titel: Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
Indlæg af: blz efter Februar 18, 2014, 06:32:39 pm
jeg har læst at mange der laver det mod sætte et filter på krumtapudluftning
(http://www.demon-tweeks.co.uk/oncirrus/3/images/product/enlarge/pip_crankcase-filter.jpg)
http://www.demon-tweeks.co.uk/performance/breather-filters/pipercross-crank-case-breather-filter-female-fitting

hvis jeg husket rigtigt så kan den skyde den vej ud?


har selv kigge en del på det :D
Titel: Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
Indlæg af: svfan efter Februar 18, 2014, 07:13:37 pm


Og slange og stik 5 og 6 er til mapcensor.
Titel: Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
Indlæg af: MMN efter Februar 18, 2014, 07:36:15 pm

jeg har læst at mange der laver det mod sætte et filter på krumtapudluftning
(http://www.demon-tweeks.co.uk/oncirrus/3/images/product/enlarge/pip_crankcase-filter.jpg)
http://www.demon-tweeks.co.uk/performance/breather-filters/pipercross-crank-case-breather-filter-female-fitting

hvis jeg husket rigtigt så kan den skyde den vej ud?


har selv kigge en del på det :D
Perfekt.
Kan du pege mig i retningen af nogle steder jeg kan læse lidt mere om det?
Titel: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
Indlæg af: MMN efter Februar 19, 2014, 10:17:45 pm
Den dims med det grønne stik på, er en temp føler. Den skal bare mærke temperaturen på luften omkring filtrene, så op igennem pladen er fint.

Den ene slange (1+2) går ned til en ventil, hvor slangerne på den anden side af ventilen går ned til dine dine topdæksler - og det er dit PAIR system. Den slange kan du blokere uden problemer.
Den anden af de to går ned til dit krumtaphus - og den bør være en smule fedtet indeni. Det er din krumtapudluftning - og den MÅ IKKE BLOKERES!
Du kan også starte cyklen og se hvilken en af dem der putter lidt varm luft ud - det er den du ikke må blokere. Der kan du evt sætte et filter på eller føre den ned i en lille bøtte...
Både slange 1 og 2 går ind til et lille filter som sidder i bunden af luftfilter kassen.
Så den ene kommer der varm luft ud af, og det må ikke blokkeres, men et lille filter er en god ide? Og den skulle komme fra krumtaps huset, hvad kunne den "skyde" med?
Den anden(ved ikke hvilken en af de to endnu) er til "pair" systemet, som gør hvad? Og hvordan kan det være jeg godt må lukke det hul?
Titel: Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
Indlæg af: Thomas-R efter Februar 20, 2014, 07:49:51 am
Pair tilsætter luft i udstødningen for at opfylde en euro norm, en stump bolt i slangen og en strips og så bare glem alt om den. Slangen fra krumtapshuset kan skyde med lidt olie eller bare savle lidt.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Titel: Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
Indlæg af: MMN efter Februar 20, 2014, 09:04:55 pm
nogen som kender diameter på slange 1 og 2? evt. både indv. og udv.
Titel: Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
Indlæg af: MMN efter Februar 21, 2014, 09:40:59 pm
Slangen er 12mm indv. Og 16mm udv. Men mange er 12-15-18mm kan 18 bruges? En slange går ned og en hen bagtil og ned, hvilken kan blokkes? Hvis pladen skal sættes fast til noget, kan jeg så sætte den fast til både motor og stel?
Titel: Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
Indlæg af: MMN efter Marts 12, 2014, 04:46:06 pm
Slange 1 går lige ned og slange 2 går mod sædet og ned, hvilken er til Pair og hvilken er til Crankcase?

Hvis man skulle fiksere carbon pladen lidt, ville det så være ok både at sætte den fast til både stellet og motoren? Sidder motoren fast i stellet, eller er den monteret som i en bil, så den kan give sig?
Titel: Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
Indlæg af: Sajmon efter Marts 12, 2014, 05:50:47 pm
Den ene slange går ned til en ventil - det er PAIR.

Den anden går til motorblokken - det er breather.

Motoren er boltet solidt fast i stellet og er en indbygget stressmember, så du kan sætte den fast hvor du vil.
Titel: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
Indlæg af: MMN efter Marts 12, 2014, 06:30:54 pm
Den ene slange går ned til en ventil - det er PAIR.

Den anden går til motorblokken - det er breather.

Motoren er boltet solidt fast i stellet og er en indbygget stressmember, så du kan sætte den fast hvor du vil.
Ved du hvilken en slange som gør hvad?
Titel: Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
Indlæg af: Sajmon efter Marts 12, 2014, 07:54:28 pm
PAIR slangen kan du blænde af som du vil - så stopper den med at ploppe i udstødningen ved gas slip.

Breather (krumtapsudluftning) må IKKE blokeres. Den skal have en lille bøtte som den kan prutte lidt ned i...
Titel: Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
Indlæg af: MMN efter Marts 12, 2014, 08:53:45 pm

PAIR slangen kan du blænde af som du vil - så stopper den med at ploppe i udstødningen ved gas slip.

Breather (krumtapsudluftning) må IKKE blokeres. Den skal have en lille bøtte som den kan prutte lidt ned i...
Tror vi misforstår hinanden.
Er slange "1" pair eller krumtap?
Slange "2" er jo så den anden.

Der følger faktisk et stykke slange med, så krumtaps slange kan føres ned og prutte på vejen.
Titel: Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
Indlæg af: Thomas-R efter Marts 12, 2014, 09:30:34 pm
, pair slangen er den der går ned til en ventil med er stik på som igen går ud til de de små låg der sidder på dine topstykker. Google det hvis du stadigvæk er i tvivl.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Titel: Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
Indlæg af: MMN efter Marts 13, 2014, 09:11:33 am
Ok både slange "1" og "2" går direkte i bunden af hver sin motordel, så jeg vil sige de begge er Crankcase breather? Se billede, for de sidder begge to sådan. "2" sidder bare i bagerste motordel.

Men "4" deler sig i to og går til et sort låg på hver sin cylinder, er det så min "Pair"?
Titel: Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
Indlæg af: MMN efter Marts 13, 2014, 09:13:45 am
Sætter lige billedet ind igen.
Titel: Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
Indlæg af: Sajmon efter Marts 13, 2014, 07:21:45 pm
Korrekt. 4 er din PAIR.

De to andre kan godt være breather så...

Når man kigger på www.ronayers.com så hedder de begge breather - den ene er bare cylinder breather hvor den anden er crankcase.

De skal begge i en lille beholder og have mulighed for at ventilere videre ud i det fri.