SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: MMN efter Maj 13, 2013, 02:01:14 pm
-
Jeg følger med på flere forum om sv650, men der er nogle mods som jeg undre mig over.
TPS justering
Balancering af trottle body's
Afmont. af Pair system
Hvorfor skulle man gøre det?
Er det arbejdet værd?
Håber nogle kan forklare mig mig hvorfor man burde gøre det, og om det er lige til at gøre.
-
Tps er så cyklen ved hvor dit spjæld står, ganske fornuftigt at justere, kan det passe at Janik har lavet en guide der ligger her inde et sted.
Nr2: pass.
PAIR forhindre knalden i usdtødningen hvis der monters anden potte, hvorfor??, afmontage hja, prop den lille stump slange fra filterkassen ned til ventilen med en stump 10mm bolt. Ja der skal måske nok skiftes uld i potterne lidt før med PAIR til, og hvad så... ;D
Jeg kører ikke mc fordi det er praktisk men fordi det er sjovt
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
-
Balancering af trottle body's
Aka synkronisering. Hver cylinder skulle gerne have lige meget foder, så ikke den ene trækker den anden ned.
Jo mere gas du giver, jo mindre hjælper det, men det hjælper GEVALDIGT på f.eks. ujævn tomgang og kørsel ved lave omdrejninger.
-
Ja der skal måske nok skiftes uld i potterne lidt før med PAIR til, og hvad så... ;D
Hov - vil det sige at den skyder mere når PAIR er proppet til med en bolt ?!?! Troede da det var omvendt?
-
Ja der skal måske nok skiftes uld i potterne lidt før med PAIR til, og hvad så... ;D
Hov - vil det sige at den skyder mere når PAIR er proppet til med en bolt ?!?! Troede da det var omvendt?
Den skyder i hvert fald ikke op i luftfilterkassen når den er proppet til.
-
Ja der skal måske nok skiftes uld i potterne lidt før med PAIR til, og hvad så... ;D
Hov - vil det sige at den skyder mere når PAIR er proppet til med en bolt ?!?! Troede da det var omvendt?
Undskyld jeg sov, hvis der er lukket for PAIR knalder den ikke med åbne potter.
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2