SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Super V2en efter April 08, 2012, 04:47:25 pm
-
Hej Drenge og piger...
Jeg har ledt lidt rundt her på forummet og syntes ikke jeg har været heldig at finde det jeg søgte og det er så her at forhåbentligt kommer ind i billedet...
Jeg fik for nyligt målt min Grisling fra 2007 (med PX stage 2 og Viper bagpotte) hos CVP i Horsens tallene der kom ud af dette var 71,00 hk og 43,53 Nm jeg er klar over at det er meget godt klaret hvad angår heste... men kunne godt tænke mig lidt flere Nm er der nogle af jer der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre/have fat i for at opnå dette håber i kan hjælpe mig
på forhånd tak
-
Er den "bare" blevet målt? Altså ingen justering?
-
Vil du have mere moment fordi tallet skal være større, eller fordi du mener den mangler kræfter?
Det er en 650 med 71hk - det er ca hvad de har...
-
Brix den er ikke blevet justeret kun rullet
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Vil du have mere moment fordi tallet skal være større, eller fordi du mener den mangler kræfter?
Det er en 650 med 71hk - det er ca hvad de har...
Man er vel altid på jagt efter et større adrenalin sus i form at acceleration og topfart... Jeg ville gerne have noget der der minder om det spark man får på 1000'eren men uden at skulle sælge 650'eren og købe et rigtig 1000'er
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
kunne andet antal tænder på tandhjulet bruges istedet? Det skulle gøre en mærkbar forskel i acceleration, men til gengæld æde lidt af topfarten (nogen kan lide moderen, andre kan li datteren :shock: )
-
Men måske en PC ville hjælpe?
Men et rigtig godt svar lige over dette indlæg!! Af hr kæjr
-
Sparket fra en 1000 får du ikke, men som Hr Kjær siger, er en nedgearing absolut en mulighed.
-
Er der nogle ved hvilken gearing jeg skal gå efter?? Har ydermere kigget på et billigere alternativ til dynojets powercommander
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Lidt nede i denne tråd (som du selv har deltaget i :D ) er der et enkelt eksempel på hvad du kan vælge. Måske det har været oppe andre gange, men kan ikke lige finde andet:
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=16910.0 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=16910.0)
Jeg går selv og overvejer "andre tænder", så hvis du springer ud i det inden mig, må du gerne komme med lidt info :afro:
Vedr din bemærkning omkring powercommander, så tror jeg du har helt ret. For det første skulle det være begrænset hvad en pc kan gøre ved en grisling. Og så er prisforskellen på 650 og 1000 jo ikke større end at man hurtigt kan putte for mange penge i 650'eren ifht bare at ta springet til en 1000 (med mindre man selvfølgeligt hellere vil have en 650... :innocent: )
-
Grunden til at jeg ikke købte 1000'eren sidste år da jeg købte min grisling, var at jeg havde penge til at købe den kontant og ikke turde låne penge i banken til en 1000'er grundet SU og svingede arbejds mængder på mit fritids job, så hellere en 650'er end ingen... Nu vil jeg bare gerne have så meget ud af dyret som muligt... Er trods alt glad super glad for den ville bare nogle gange ønske den var 350cc større
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Vil du have mere moment fordi tallet skal være større, eller fordi du mener den mangler kræfter?
Det er en 650 med 71hk - det er ca hvad de har...
Men den har ca. 70 heste på papiret og 60 nm. Så hestene, den er målt til er fine, men momentet virker da helt i skoven?
-
Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke er klar over hvad de er oplyst til at yde i Nm... Men at den yder 71 hk på baghjulet syntes jeg er oki klaret...
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Det ville give mere mening, hvis den var målt til 63. Anyway, vejen frem er jo nok en anden gearing. Jeg smed selv et tre tænder større bagtandhjul på i vinters og er rigtig godt tilfreds. Det giver væsentligt mere spark uden egentlige omkostninger. Benzinøkonomien er den samme og det er ærlig talt vigtigere for mig end en topfart jeg kun har været nærheden af en gagn eller to...
-
Benzinøkonomien er den samme fordi dit speedo viser mere forkert... :D
-
Hvor mange tænder kører i med på jeres bagtandhjul??
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Benzinøkonomien er den samme fordi dit speedo viser mere forkert... :D
Det er en old school, så den måler på forhjulet 8)
-
Du kan smide andre knaster i den.
Det gjorde Alex, og det var godt nok effektivt.
Hvad det kostede ved jeg ikke, men hør ham hvis du er interesseret.
I længden, så ville jeg nok vælge en 1000 i stedet...
-
Benzinøkonomien er den samme fordi dit speedo viser mere forkert... :D
Det er en old school, så den måler på forhjulet 8)
Gør de nye grislinger ikke også det?
Jeg mener bestemt kun at det er kilo svinene der måler på gearkassen...
-
Benzinøkonomien er den samme fordi dit speedo viser mere forkert... :D
:lmao:
-
Det ville give mere mening, hvis den var målt til 63. Anyway, vejen frem er jo nok en anden gearing. Jeg smed selv et tre tænder større bagtandhjul på i vinters og er rigtig godt tilfreds. Det giver væsentligt mere spark uden egentlige omkostninger. Benzinøkonomien er den samme og det er ærlig talt vigtigere for mig end en topfart jeg kun har været nærheden af en gagn eller to...
Hvilket fabrikat skal man vælge? Er det et nemt indgreb? Pris?
-
Benzinøkonomien er den samme fordi dit speedo viser mere forkert... :D
Det er en old school, så den måler på forhjulet 8)
Fair nok papa. :D
-
Det er bare at skifte kædekit :D Tip fra en, som fuckede det op: Skaf dig en luft- eller elnøgle til at tage forreste tandhjul af med FØR du kapper kæden. En venlig mand herinde (han ved, hvem han er :) ) tilbød mig at låne en elslagnøgle, måske er han også flink ved dig...
-
Det er bare at skifte kædekit :D Tip fra en, som fuckede det op: Skaf dig en luft- eller elnøgle til at tage forreste tandhjul af med FØR du kapper kæden. En venlig mand herinde (han ved, hvem han er :) ) tilbød mig at låne en elslagnøgle, måske er han også flink ved dig...
kæden er bare ikke særlig gammel, så det var måske overkill at skifte den allerede. Kan man ikke nøjes med tandhjulet?
-
Benzinøkonomien er den samme fordi dit speedo viser mere forkert... :D
Det er en old school, så den måler på forhjulet 8)
Fair nok papa. :D
Papa henviser ikke til mit morfarsæde, vel? :club: :mrgreen:
-
Benzinøkonomien er den samme fordi dit speedo viser mere forkert... :D
Det er en old school, så den måler på forhjulet 8)
Fair nok papa. :D
Papa henviser ikke til mit morfarsæde, vel? :club: :mrgreen:
Nej for fanden da - jeg har selv et på. :D
-
Det er bare at skifte kædekit :D Tip fra en, som fuckede det op: Skaf dig en luft- eller elnøgle til at tage forreste tandhjul af med FØR du kapper kæden. En venlig mand herinde (han ved, hvem han er :) ) tilbød mig at låne en elslagnøgle, måske er han også flink ved dig...
kæden er bare ikke særlig gammel, så det var måske overkill at skifte den allerede. Kan man ikke nøjes med tandhjulet?
Man kan alt :D Det anbefales godt nok, at man skifter som et sæt, men det er, så vidt jeg har forstået, fordi kæde og hjul "slider hinanden til". Hvis kæden ikke har kørt så langt, ville jeg bare skifte tandhjulet, det kan vel højest betyde forøget slid = kortere levetid = hurtigere behov for nyt kædekit. Kan andre bekræfte dette er er det helt i skoven?
-
Vedr. nedgearing af grislingen og tophastighed:
Jeg har svært ved at tro at nogen har ramt omdrejningsbegrænseren i 6. gear ved standard gearing.
"Risikerer" man ikke at få højere tophastighed ved nedgearing fordi toppen af hestekraftkurven ligger nærmere ved den mulige topfart?
Det er vel lidt ligesom i gamle dage da 5. gear i en bil var et rent overgear og tophastigheden blev nået i 4. gear.
Jeg har ikke selv nogen erfaringer, rent teori.
-
Vedr. nedgearing af grislingen og tophastighed:
Jeg har svært ved at tro at nogen har ramt omdrejningsbegrænseren i 6. gear ved standard gearing.
"Risikerer" man ikke at få højere tophastighed ved nedgearing fordi toppen af hestekraftkurven ligger nærmere ved den mulige topfart?
Det er vel lidt ligesom i gamle dage da 5. gear i en bil var et rent overgear og tophastigheden blev nået i 4. gear.
Jeg har ikke selv nogen erfaringer, rent teori.
Den forstår jeg ikke helt ??
I alle de biler jeg har haft igennem tiden (20+) har det altid været i sidste gear topfarten kunne nåes (4, 5 el. 6 ja sågar i en gammel automatgearslæde med hele !! 3 gear :-) ) det har bare været spm. om tålmodighed...
Er det bare mig ?
-
Evt. et Big-bore kit her fra http://www.jhsracing.co.uk/index.htm (http://www.jhsracing.co.uk/index.htm) op til 800cc :thumbsup:
-
Den forstår jeg ikke helt ??
I alle de biler jeg har haft igennem tiden (20+) har det altid været i sidste gear topfarten kunne nåes (4, 5 el. 6 ja sågar i en gammel automatgearslæde med hele !! 3 gear ) det har bare været spm. om tålmodighed...
Er det bare mig ?
Er der ingen voksne der kan hjælpe når en knægt årgang 1970 pludselig begynder at snakke med om gamle dage?
Jeg kan jo desværre ikke linke til prøvekørsler, da de i gamle dage blev skrevet med runer.
-
Meget morsomt :lmao:
Husk at det var topfart der var nævnt, og ikke maksimalt moment..
Tror måske bare det er de biler jeg har haft der har været specielle så..
-
Hej!
Jeg har smidt større kædehjul på, 3 tænder mere end standard. Hvis du skifter tandhjulet slides kæden betydeligt hurtigere (siges det) og i og med at du har større kædehjul på, tager den lidt flere omdrejninger og du får derved et bedre optræk. Min grisling kører ca. 15 km/t mindre på toppen, men som andre også skriver, så er det yderst sjældent man er deroppe :)
Jeg har dog en kammerat, som også har en grisling og han kunne mærke stor forskel på hans med og uden Powercommander, så det med at folk ikke mener det giver det helt vilde ved en 650'er skal man måske lige undersøge nærmere, inden det afvises helt.
Hilsen Mads
-
Hej!
Jeg har smidt større kædehjul på, 3 tænder mere end standard. Hvis du skifter tandhjulet slides kæden betydeligt hurtigere (siges det) og i og med at du har større kædehjul på, tager den lidt flere omdrejninger og du får derved et bedre optræk. Min grisling kører ca. 15 km/t mindre på toppen, men som andre også skriver, så er det yderst sjældent man er deroppe :)
Jeg har dog en kammerat, som også har en grisling og han kunne mærke stor forskel på hans med og uden Powercommander, så det med at folk ikke mener det giver det helt vilde ved en 650'er skal man måske lige undersøge nærmere, inden det afvises helt.
Hilsen Mads
Motoren tager vel også flere omdrejninger end med org tandhjul? Ved du ca hvor mange omdrejninger mere? Det er vel teoretisk set det samme som altid at køre sin mc en smule "hårdere" (fordi den altid kører med lidt flere omdrejninger) eller er det så lidt at det ikke er en betydelig faktor?
-
Hej!
Jeg har smidt større kædehjul på, 3 tænder mere end standard. Hvis du skifter tandhjulet slides kæden betydeligt hurtigere (siges det) og i og med at du har større kædehjul på, tager den lidt flere omdrejninger og du får derved et bedre optræk. Min grisling kører ca. 15 km/t mindre på toppen, men som andre også skriver, så er det yderst sjældent man er deroppe :)
Jeg har dog en kammerat, som også har en grisling og han kunne mærke stor forskel på hans med og uden Powercommander, så det med at folk ikke mener det giver det helt vilde ved en 650'er skal man måske lige undersøge nærmere, inden det afvises helt.
Hilsen Mads
Det kan du regne ud her http://www.gearingcommander.com/ (http://www.gearingcommander.com/)
Motoren tager vel også flere omdrejninger end med org tandhjul? Ved du ca hvor mange omdrejninger mere? Det er vel teoretisk set det samme som altid at køre sin mc en smule "hårdere" (fordi den altid kører med lidt flere omdrejninger) eller er det så lidt at det ikke er en betydelig faktor?
-
Jeg må være dig svar skyldig på, hvor mange flere omdrejninger den tager, men vil tro det er i omegnen af 800-1000 rpm mere sammenlignet med standard kædehjul.
-
Så prøver jeg uden quotes:
Det kan du regne ud her http://www.gearingcommander.com/ (http://www.gearingcommander.com/)