SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Søren F efter Marts 24, 2012, 04:20:35 pm
-
Tror jeg er kommet til at skrue lidt på den her (messingskruen foran blyanten). Den går i små trin, kan jeg mærke.
Hvad gør den ??
-
Konge post Søren.... men hvorfor skruede du på den ? :whipped:
-
Troede først den var raslet løs - jeg blev klogere....
-
kan det være affjedring foran?
-
Nej..... Den sidder til venstre for indsugningen til forreste cylinder. Skruen peger fremad.
-
okay nok en der ved det :) good luck
-
TB= ThrottleBody adjuster ?
-
nej det er det ikke.. det er skruen kl 3 på mit billede, ik ?
-
Ja- ved den anden indsugning, og på den anden side... Du kan præcis se den yderst TH på dit billede - den er guldfarvet, og er "vandret", med et (8mm ?) hoved der peger fremad...
-
At komme til at skrue på den er lige så usandsynligt som at falde og ved et uheld stikke sin pik i naboens 15 årige datter :innocent:
-
Men jeg har gjort det alligevel - altså det med skruen.
Har du et bud ??
-
At komme til at skrue på den er lige så usandsynligt som at falde og ved et uheld stikke sin pik i naboens 15 årige datter :innocent:
Ups ,er hun virkelig KUN 15 ,hun ser ældre ud.
-
Jeg har et bud.. :)
Hvis man kigger på billedet her : http://image.sportrider.com/f/28183273/146_1004_11_o+2003_suzuki_sv650+carburetors.jpg (http://image.sportrider.com/f/28183273/146_1004_11_o+2003_suzuki_sv650+carburetors.jpg) Så kan det godt se ud som at hele "mekanismen" på siden af "valve" hullet er til gashåndtaget. Så elektronikken (det sorte), er sandsynligvis til at aflæse gashåndtags position og spjæld position? ligesom på siden af spjæld nr 2, der sidder der også en positions sensor.
Så for at give mit ukvalificerede gæt, så er det måske justering af håndtags position, dvs. enten en justering af hvad sensoren måler, eller en justering af håndtagets faktuelle indgreb med spjældmekanismen? Som en slags https://en.wikipedia.org/wiki/Worm_drive (https://en.wikipedia.org/wiki/Worm_drive) ? Eller også kan ECU'en giver gas igennem den? Haha, ja i kan tygge lidt på det? :D
Edit: snakkede lige med min elektronikfagtekniker kollega, og han mener også det må være noget justering af spjældsensor/gashåndtagssensor.. :)
-
http://www.sv650.info/download/serwisowki_2003/5_Fuel_System_and_Throttle_Body.pdf (http://www.sv650.info/download/serwisowki_2003/5_Fuel_System_and_Throttle_Body.pdf) !!!! Det er spjæld justering, og håber ikke du har brugt værktøj og spændt den..! Men der står alt hvad der skal til for at få det hele synkroniseret igen.. ;) Måske endda bedre end før :D
Det er STVA afsnittet side 28 og frem! ;)
-
At komme til at skrue på den er lige så usandsynligt som at falde og ved et uheld stikke sin pik i naboens 15 årige datter :innocent:
Right.. Skreg af grin da jeg læste dette..
Godt jeg ikke skruer på noget uden at vide hvafd jeg "skruer" på ...
-
At komme til at skrue på den er lige så usandsynligt som at falde og ved et uheld stikke sin pik i naboens 15 årige datter :innocent:
Right.. Skreg af grin da jeg læste dette..
Godt jeg ikke skruer på noget uden at vide hvafd jeg "skruer" på ...
Tøsedreng..
-
Og jeg sender mine 100 respektpoint til Hollowpoint !! (fanfare).
Pga. der sene tidspunkt spurgte jeg også i US. Fik samme svar på SV-portal - endda med mindre andel Spam.... Men det er OK, vi hygger jo her på forum ;-)
Tak for hjælpen
-
Ser ud som om den du peger på er det der hedder "STV ACTUATOR" Når motoren er kold hjælper den til at hæve tomgangen, ligesom en chooker. Skruen er indstillet fra fabrikken og ikke beregnet til at justere på.
-
Det du peger på er servoen til de sekundære gasspjæld(de øverste).
De skulle gi en roligere gang, og hvis du giver hårdt gas lukker de til for at undgå tryktab i indsugningen.
Forklaret i detaljer her:
http://www.suzukisv1000.com/faq/stv_adjustment.htm (http://www.suzukisv1000.com/faq/stv_adjustment.htm)
-
Det du peger på er servoen til de sekundære gasspjæld(de øverste).
De skulle gi en roligere gang, og hvis du giver hårdt gas lukker de til for at undgå tryktab i indsugningen.
Forklaret i detaljer her:
http://www.suzukisv1000.com/faq/stv_adjustment.htm (http://www.suzukisv1000.com/faq/stv_adjustment.htm)
Måske lidt sent indlæg, men udemærket forklaret..