SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: V2 virgin efter Juli 16, 2011, 09:13:47 pm
-
Hej
Jeg overvejer at hæve gaffelbenene 5mm gennem gaffelbroen på min 650'er. Målet er, at det skal give en lidt skarpere/friskere styring, da jeg synes den en smule lidt bag-tung.
Da jeg har modificeret forgaflen med WP fjedre og olie, er jeg ikke bekymret for at gaflen skal gå i bund, men det store spørgsmål er, om det mon giver den øskede effekt. Gaffelbenene er allerede knap 5 mm højere end broen (det er vist standard), så tanken er at hæve dem yderligere 5 mm op.
Har du nogen erfaring, som du vil dele ud af, så fortæl gerne.
-
Min erfaring med SV650S er at du får en cykel med tendens til at ligge sig mere ind i svingene, men også en cykel med mere liv i ( læs: urolig cykel )
Jeg sænkede også fronten på Z750 og den blev også mere frisk i nedlægningen men blev ved med at glide fram på sædet så den er røget tilbage til standart.
3 trackday arrangementer har lært mig at den samme effekt kan nås ved at trække og skubbe lidt på rorpinden. Så lidt mere aktiv kørsel giver mig samme effekt men en mindre urolig cykel og ikke most nosserne.
-
Gaffelbenene er allerede knap 5 mm højere end broen (det er vist standard),
Er der nogen der kan bekræfte dette?
Jeg har ledt efter billeder og synes det ser ud til at broen og benene flugter.
Grunden til jeg er nysgerrig er, at den forrige ejer har sænket næsen på min og jeg nu vil tilbage til standard for at se om jeg kan mærke forskellen.
-
Gaffelbenene er allerede knap 5 mm højere end broen (det er vist standard),
Er der nogen der kan bekræfte dette?
Jeg har ledt efter billeder og synes det ser ud til at broen og benene flugter.
Grunden til jeg er nysgerrig er, at den forrige ejer har sænket næsen på min og jeg nu vil tilbage til standard for at se om jeg kan mærke forskellen.
Er det ikke kun N-modellen der er "sænket" ab fabrik? Kig i manualen. Enten ejermanualen eller servicemanualen. Den ligger i din skuffe eller på nettet :-)
-
Gaffelbenene er allerede knap 5 mm højere end broen (det er vist standard),
Er der nogen der kan bekræfte dette?
Jeg har ledt efter billeder og synes det ser ud til at broen og benene flugter.
Grunden til jeg er nysgerrig er, at den forrige ejer har sænket næsen på min og jeg nu vil tilbage til standard for at se om jeg kan mærke forskellen.
Nu har jeg læst efter i min Haynes manual, og det er faktisk rigtigt, at det kun er på de gamle N-modeller, at gaffelbenene skal stikke over gaffelbroen. På K3 S-modellen og fremefter specificerer Suzuki, at gaffelbenene skal flugte med gaffelbroen.
-
Jeg har hævet min bagende 40mm. ved at sætte kortere kødben på (lige før det går ud over nødderne :mrgreen:), og sænket forenden 10mm. i gaflen. Jeg synes ikke den virker urolig, men er virkeligt frisk til at skifte retning ved svingkørsel. Den virkede lidt usikker ved langsom kørsel i sving og om hjørner med mit gamle slidte bagdæk, men med et nyt Conti Sport Attack kører den lige som jeg kan lide det.