SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Henrik306 efter Maj 19, 2011, 08:39:00 am
-
Hej SV'ere
Jeg er ret ny på sådan et kilosvin, og jeg er meget i tvivl om hvornår benzinlampen begynder at lyse, eller nærmere, hvor langt jeg har bagefter.
På en lang tur hjem fra Jylland, begyndte den at lyse efter ca. 200 km. Efterfølgende har jeg kørt en del bykørsel, og så begynder den at lyse ved ca. 120 km.
Jeg mener at have læst at der er 17 liters tank, men jeg kan kun tanke omkring 11 på når jeg fylder den umiddelbart efter den er begyndt at lyse - Vil det sige at jeg har hele 6 liter tilbage når den lyser?? (Det synes jeg nemlig er relativt meget)
-
Min gør ca det samme, det er dog kun en 650'er, men der går også mellem 11 og 13 liter på når jeg tanker. Så har den lyst og blinket nogle kilometer dog, så tror generelt at måleren er ret følsom, og lyser i meget god tid.
Har dog aldrig prøvet at kører den helt tør hehe.
-
Jeg tanker som regel 12-13 liter efter at den har blinket i et lille stykke tid. Jeg er aldrig nået så langt som at den er begyndt at lyse konstant.
Dog havde jeg det problem på min gamle SV1000S K3 at den aldrig blinkede - men bare startede med at lyse konstant (og så skulle der 12 liter på tanken).
Jeg er en gang prøvet at løbe tør for benz - det skete efter 220 km hvor den havde været på rullefelt hele dagen og klaphatten som havde kørt den ind havde glemt at komme benz på bagefter :|
-
Jeg tanker som regel 12-13 liter efter at den har blinket i et lille stykke tid. Jeg er aldrig nået så langt som at den er begyndt at lyse konstant.
Dog havde jeg det problem på min gamle SV1000S K3 at den aldrig blinkede - men bare startede med at lyse konstant (og så skulle der 12 liter på tanken).
Jeg er en gang prøvet at løbe tør for benz - det skete efter 220 km hvor den havde været på rullefelt hele dagen og klaphatten som havde kørt den ind havde glemt at komme benz på bagefter :|
Ja det var en god historie!
-
Min blinker aldrig. Den begynder også bare at lyse. Det troede jeg lidt var meningen....
Men er der nogen derved om der virkelig ER en 17 liters tank på, for så burde man jo kunne fortsætte et godt stykke tid inden den løber tør (Hvis vi antager at den lyser når der er ca. 6 liter tilbage)
-
Når den blinker er der 3 liter tilbage, og når den lyser er der 1 liter tilbage. [afro|
Mener jeg læste det i noget man kalder en instruktionsbog :innocent:
-
Når den blinker er der 3 liter tilbage, og når den lyser er der 1 liter tilbage. [afro|
Mener jeg læste det i noget man kalder en instruktionsbog :innocent:
:lol:
-
Jeg er lidt i tvivl om der reelt kan være 17L i tanken. Jeg har engang fyldt 15,9L som det højeste. :?
-
Min SV 650 begyndte at blinke igår på vejen hjem. På vej til job idag (ca. 45 km motorvejskørsel efter første blink) begyndte den så, at lyse konstant - så jeg kørte fra og kørte til nærmeste tank.
Fik 12,6 liter på :?
Hmm...
-
Min blinker aldrig. Den begynder også bare at lyse. Det troede jeg lidt var meningen....
Men er der nogen derved om der virkelig ER en 17 liters tank på, for så burde man jo kunne fortsætte et godt stykke tid inden den løber tør (Hvis vi antager at den lyser når der er ca. 6 liter tilbage)
Jeg VED at det er en 17 L tank - det var hvad jeg fyldte på da jeg løb HELT tør og måtte vende bunden i vejret på en venlig bondes Klippo plæneklipper (heldigvis 4-takt) for at trille ind på den nærmeste tank :lol:
Da havde jeg kørt ca. 220 km. og har som regel kørt 160-165 km når den begynder at blinke. Så fylder jeg 12,5 L på ca. hvilket vil sige at der er 60 km tilbage hvis man regner med at den går mellem 12 og 15 km. på literen.
Det lyder da meget rimeligt :)
-
Min SV 650 begyndte at blinke igår på vejen hjem. På vej til job idag (ca. 45 km motorvejskørsel efter første blink) begyndte den så, at lyse konstant - så jeg kørte fra og kørte til nærmeste tank.
Fik 12,6 liter på :?
Hmm...
Jeg tror at konklusionen er, at man skal stole på at der er "RIGELIGT" med benz. på til at nå en tank hvis man bare begynder at kigge efter en når den begynder at blinke eller lyse.
Jeg har hørt om mange af de ældre årgangen der som min K3er aldrig blinkede men kun lyste konstant.
Egentlig syntes jeg at det er pudsigt at de ikke har byttet om så den lyser konstant til at starte med og begynder at blinke når det bliver alvorligt.
-
Min er en K4 og lampen blinker ikke - lyser kun konstant....
Har aldrig tjekket hvor langt der er tilbage når den lyser...kunne være fint at tjekke - så man har det inde på computeren
-
Jeg undredes også og spurgte herinde med en masse modstridende svar som resultat.
Svaret fandt jeg sådan:
Nu kunne jeg jo også bare have spurgt Mr. Haynes fra starten og undgået at skrive noget vrøvl øverst i tråden.
Haynes siger: 650 K3 og K4 har kun 1 sensor der får lampen til at lyse konstant.
K5 og fremad har derimod 2 sensorer hvor den øverste får lampen til at blinke og den nederste giver konstant lys.
Det lyder som noget lignende gælder kilosvinet.
-
Om den begynder at blinke og senere lyse konstant, eller den bare pludselig lyser konstant, er mig bekendt en årgangs-ting. 2004-2005?
Anyways, det vigtige at vide er, at når den lyser konstant (på dem der kun gør det), så svarer det til når den starter med at blinke på dem der kan det.
Der er omkring 4 liter tilbage når min lyser konstant (den blinker ikke). Hvis jeg fylder lige efter, fylder jeg omkring 11,5, og den ene gang hvor jeg hostede mig ind på tanken (mind mig om at 4l max er ca. 40 km. ved MEGET frisk kørsel), kunne jeg tanke ca. 15,5 liter.
Derfor kører jeg heller aldrig på tanken så snart den lyser. Den får altid 30 km ekstra, hvis ikke mere.
-
SV1K7... begynder at blinke når der er ca 5 liter tilbage - oftest omkring 180-190 km ved blandet kørsel. Lyser konstant ved 1-2 liter. Bruger som tommelfingerregel, at når den blinker har jeg 30-40 km til at finde en tankstation.
-
SV1K7... begynder at blinke når der er ca 5 liter tilbage - oftest omkring 180-190 km ved blandet kørsel. Lyser konstant ved 1-2 liter. Bruger som tommelfingerregel, at når den blinker har jeg 30-40 km til at finde en tankstation.
180-190 km?! Har du været på økonomi kørsel kursus? ;-) jeg plejer at skulle tanke noget før det, men min ruller selvfølgelig også meget i byen. Måske derfor ;-)
-
Min begyndte i går at blinke ved 170 KM... Bare lige for at dele en lille update ;-)
-
Min SV650 begynder at lyse ved 230-240 km, og så kan der være ca. 11-12 liter på... er 650'erne bare mindre tørstige end 1k'erne, eller har jeg en pinligt økonomisk kørestil? :oops:
-
Min SV650 begynder at lyse ved 230-240 km, og så kan der være ca. 11-12 liter på... er 650'erne bare mindre tørstige end 1k'erne, eller har jeg en pinligt økonomisk kørestil? :oops:
Jeg kørte også over 220 km på min Grisling, men SVinet bruger noget mere :-)
-
Same. Jeg kunne også få nogen flere kilometer ud af grislingen end jeg kan med SVinet.. Med varieret kørsel kunne SVinet godt finde på at lyse ved 140 km. men det er slut nu... Efter et klip i kortet kører den nu omkring 180-200 km. inden den lyser :?
Det skal lige siges at min begynder at lyse konstant og ikke har det blinke halløj inden.
-
Jeg vil også bare bekræfte at min SV1000SK3 begynder at lyse efter 140-160km, og derfra kun lyser og ikke blinker(Jeg har også hørt at det kun er på nyere modeller at den blinker) Og når jeg fylder på, fylder jeg 12.5-13L på :)
-
Hæ... det er da godt man kører en cute gammel sv6½ fra 99 der både kan blinke, lyse og køre længere på literen :twisted:
.oO( Selvom det er en fin maskine langemand har fundet i den blå http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=16270.0;topicseen#msg160857 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=16270.0;topicseen#msg160857))
meeen pyt, der er er alligevel for længe til at jeg kan ønske mig den i fødselsdagsgave :mrgreen:
-
Har fulgt denne tråd en smule, og i dag skete det, nåede kun 150 m på vej mod tanken fra skole, trak motorcyklen til tanken. Kunne fylde 15.29 liter i, den stod på sidrstøttefoden, så kan ikke sige om den kunne tage en halv liter mere hvis den stod lige. Men ikke de 17 l i har snakket om tidligere :) BTW en sv 650 s fra 03 det var på
-
Har fulgt denne tråd en smule, og i dag skete det, nåede kun 150 m på vej mod tanken fra skole, trak motorcyklen til tanken. Kunne fylde 15.29 liter i, den stod på sidrstøttefoden, så kan ikke sige om den kunne tage en halv liter mere hvis den stod lige. Men ikke de 17 l i har snakket om tidligere :) BTW en sv 650 s fra 03 det var på
Der er stor forskel på om du tanker når den står på sidestyttefoden eller hvis du sidder på den oprejst. Så det er nok ikke helt ved siden af at der kan være en liter mere i tanken...