SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Paparazzi efter Januar 10, 2011, 09:26:05 pm
-
Længslen efter varme, sort asfalt og den lille rappe ( mc'en ikke konen 8) er blevet for meget og jeg hygger mig derfor med det næstbedste: Budgetlægning og gennemgang af pension og økonomi :dead: :dead: :tie: :tie: :thumbsdown: :thumbsdown:.
Men hjælp... Hvor finder jeg et godt program der på bedste PEDAGOK vis kan guide mig nogenlunde igennem processen? Ved der er noget der hedder Excel :mrgreen:, men har har Open Office på pc'en. Er Excel bare "the shit" eller findes der andre alternativer?
Vinterdeprime hilsner
-
Under Open Office hedder det "Calc".
Det kan det samme som Excel - være uoverskueligt.
Der er noget med man kan hente skabeloner til budgetter osv, men det ved jeg ikke så meget om.
Jeg ender altid at gøre det på et stykke papir i sådan en meget simpel version, men det inkluderer ikke sådan noget som pension da jeg ikke indbetaler til andet end den ordning som firmaet har - og de penge bliver jo trukket før jeg ser dem.
-
Din netbank kan sikkert gøre det for dig. Næsten automatisk.
-
Længslen efter varme, sort asfalt og den lille rappe ( mc'en ikke konen 8) er blevet for meget og jeg hygger mig derfor med det næstbedste: Budgetlægning og gennemgang af pension og økonomi :dead: :dead: :tie: :tie: :thumbsdown: :thumbsdown:.
Men hjælp... Hvor finder jeg et godt program der på bedste PEDAGOK vis kan guide mig nogenlunde igennem processen? Ved der er noget der hedder Excel :mrgreen:, men har har Open Office på pc'en. Er Excel bare "the shit" eller findes der andre alternativer?
Vinterdeprime hilsner
Jeg bruger også min netbank, men prøv at se her:
http://www.freedownloadscenter.com/Best/budget-freeware.html (http://www.freedownloadscenter.com/Best/budget-freeware.html)
-
Jeg bruger Excel. Plain and simple :-)
-
Jeg bruger Excel. Plain and simple :-)
hvis det er dit buget der er billed af er det jo til at overkomme :mrgreen:
bruger papirversion da jeg ikke mener min bank skal have alt for meget indsigt i min økonomi :innocent:
-
Regneark er klart det nemmeste og mest overskuelige til budget-planlægning. Så er det lidt ligegyldigt om det er excel, calc eller noget helt 3.
Og så kræver det ikke voldsomt meget øvelse at lære de meget basale funktioner, der skal bruges til budgetter. Hint - autosum er din ven.
-
Bruger også Excel - sig til hvis du vil se mit ark med tal osv.