SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: ThySen efter Juli 13, 2010, 01:33:00 pm
-
Nu fik jeg set min benzinlampe i aktion, og den fungerer slet ikke som manualen fortæller.
Manualen siger den skal blinke med 4 liter tilbage og lyse konstant ved 1,5 liter.
Min lyste i ca. 1 minut - slukkede indtil næste nedbremsning - gentog denne cyklus 1 gang og lyste herefter konstant.
Ca. 10 km efter første lys tankede jeg helt op. Der kunne være 10,8 liter, d.v.s. der må have været ca. 6 liter tilbage da den begyndte at lyse.
Fungerer jeres som det står i bibelen? Er der noget der kan justeres?
På min gamle MC kunne jeg åbne benzindækslet og se benzinens overflade helt til den bitre ende og dermed temmeligt nøjagtigt vurdere hvor meget der var tilbage. På SV'en kigger man bare ned på en metalplade.
Har i nogle trix til at finde ud af beholdningen når der er mellem 4 og 15 liter tilbage?
-
venter til den lyser konstant og kører ca 50 km længere inden jeg tanker ca 13 l
-
venter til den lyser konstant og kører ca 50 km længere inden jeg tanker ca 13 l
Så må du jo også have 6-7 liter tilbage når den lyser konstant.
-
det skal nok passe
-
Af ren nysgerrighed...
Hvor meget kører i ca. km på en tank? :)
Eventuelt hvis nogen har målt blandet kørsel/prygl/morfar-stil, kunne det være cool at se hvordan andres SV'er gør det.
-
Af ren nysgerrighed...
Hvor meget kører i ca. km på en tank? :)
Eventuelt hvis nogen har målt blandet kørsel/prygl/morfar-stil, kunne det være cool at se hvordan andres SV'er gør det.
På meget blandet kørsel (by, hyggeture, motorvej med 110+) plejer jeg at køre 210-230 km og så tanke op. Det kræver så der fyldes 13-15 liter på tanken efterfølgende. Kører jeg ægte morfar - så kommer de første blink efter ca. 250-260 km. Jeg er ikke vildt god til at tjekke dæktryk (skal have købt mig en ordentlig måler) - men min kæde holdes smurt.
-
Jeg kører omkring 22,5 km på literen på min SV650S K8 - uanset om det er en hel dag på Jyllands-Ringen eller hyggetøffe rundt på landeveje (det kom til at lyde som om jeg kører enormt langsomt på bane, eller rasende hurtigt på landevejen, ikke :mrgreen:). Faktisk er det kun langvarig motorvejskørsel, der kan få forbruget en smule ned (til ca 21 km/l).
Advarselslampen fungerer iøvrigt som beskrevet i manualen, så der er ingen kvaler.
-
kan kun sige at jeg heller ikke har set min blinke! Den begynder med at lyse konstant med det samme. Den begyder at lyse når der er ca 5-6 liter tilbage i tanken. Har haft kørt den tør (eller næsten , idet jeg hostede den ind på en tank) -så var der plads til 16.3 liter!!
-
Jeg kører 150 km (Ægte) før den lyser, og der kan jeg tanke 12 liter.
Det skal siges at det er med 5 tænder lavere gearing, og med speedohealer monteret, samt frisk kørsel. :hand:
Det er kun oldschool modellerne som blinker først.
-
Der kan ofte også være en hel liter, hvis ikke mere i tanken hvis man holder den lodret når man tanker. Kan hjælpe lidt til at regne forbrug og tankstørrelse ud. 8)
-
Det er kun oldschool modellerne som blinker først.
Når du nu skriver oldschool, hvor gammel er den model så? :)
Min er en 03ér og den blinker heller ikke, har kørt den helt tør og lampen bestilte ikke andet end at lyse konstant...lidt surt når man regner med et blink når den er ved at være tom og derfor begynder at køre på motorvejen...for der er jo benzin nok på..... :(
-
Det er kun oldschool modellerne som blinker først.
Når du nu skriver oldschool, hvor gammel er den model så? :)
Min er en 03ér og den blinker heller ikke, har kørt den helt tør og lampen bestilte ikke andet end at lyse konstant...lidt surt når man regner med et blink når den er ved at være tom og derfor begynder at køre på motorvejen...for der er jo benzin nok på..... :(
OBS den skal blinke først, derefter lyse konstant.... det er nok derfor du er løbet tør ;)
-
Oldschool er den originale SV´er som kun findes som 6½ og har det runde design.
I 2003 kom så K3 modellerne som er den kantede model, og den lyser konstant når den når "reserven" :wink:
-
Oldschool er den originale SV´er som kun findes som 6½ og har det runde design.
I 2003 kom så K3 modellerne som er den kantede model, og den lyser konstant når den når "reserven" :wink:
Hmm... min den blinker da nogen gange... Det er en K8...
-
Oldschool er den originale SV´er som kun findes som 6½ og har det runde design.
I 2003 kom så K3 modellerne som er den kantede model, og den lyser konstant når den når "reserven" :wink:
Hmm... min den blinker da nogen gange... Det er en K8...
Min K3 blinker også lidt lige når den når reserven, men ikke en konstant blinken.
Gør din det???
-
På min k9 begynder den at blinke når jeg når ned på 4 liter, og begynder at lyse konstant når jeg når ned på 1,5 liter i følge instruktionsbogen
-
På min k9 begynder den at blinke når jeg når ned på 4 liter, og begynder at lyse konstant når jeg når ned på 1,5 liter i følge instruktionsbogen
min k5 gør det samme. Blinker i fast interval indtil jeg har brugt så meget den lyser med det samme. Jeg kører som jannik også omkring 150km ægte (speedohealer) før den trænger og så tager den 13-15 liter ca. Kører med +2 bagpå
-
Hmm :? .. Min K3'er går ca. 15-16 på literen ? Og den lyser bare i et kort stykke tid og efter noget tid igen , tændes lampen og er konstant ?
-
Min Sv1000 K7
Blinker ved 120-150 km - så tager den 11-12 liter.
Den går i snit 10-13 km/l. Jeg kører aldrig afslappet. Er sikker på den kan kører 16-17+ stykker uden de store problemer hvis man holder gassen konstant <120 ...
-
Nu kunne jeg jo også bare have spurgt Mr. Haynes fra starten og undgået at skrive noget vrøvl øverst i tråden.
Haynes siger: 650 K3 og K4 har kun 1 sensor der får lampen til at lyse konstant.
K5 og fremad har derimod 2 sensorer hvor den øverste får lampen til at blinke og den nederste giver konstant lys.
-
Min sv 650 - 08 kører mellem 19-28km/l alt efter hvordan jeg køre. (målt med gps) så skulle være det rigtige antal km. for mit speedometer går sådan ca 10% forkert. Har lige været på en morfar tur til Nordkapp, der kørte vi 28km/l i snit over de 6500 km som vi kørte. og min lampe er helt gal på den. da den kan lyse konstant på 300km men kan godt køre 370 og stadig kun få plads til 14 liter. (Mc trip tæller)