SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Per efter Februar 03, 2010, 10:50:43 am
-
Hej med jer
Har SVinet til service og har haft lidt problemer med at den "går ud" / "dør lidt" ved langsom kørsel i eksempelvis rundkørsler.
Har idag fået at vide at jeg har et KN filter i maskiner :shock: Det vidste jeg ikke... nå men nu ringer service manden så og tilbyder mig PWRCMD for 2800 kr + rulning/map/indstilling for 3000
Det er så oven i mit 12.000 km eftersyn som allerede er oppe i 4200 (dog inkl vask/1 x løfter+vinteropbevaring+bobbins). :?
Nå men mit spørgsmål går på om det er dyrt for PWRCMD+indkørign af denne kr 5.800,00 ?
Ser frem til at høre fra jer specialister på området ... og gerne i dag - da de står og roder med hende dernede ....
Hilsen "den fattige"
-
TPS justering? skur lidt op for tomgangen
den skal ikke ligge under 1200 rpm når du slipper gassen
-
TPS justering? skur lidt op for tomgangen
den skal ikke ligge under 1200 rpm når du slipper gassen
Så jeg skal bare glemme den PWRCMD og bruge pengene på mine Blueflame potter ?
-
Ja! Vent med powercommander til du har dine potter også, men få den rullet så du ved at den ikke står alt for magert nu. (Det kan du få gjort hos Alex til en rimelig pris) :innocent:
-
nu i kulden er auto chokeren meget aktiv de første minuter.
men start cyklen og vent til den daler i rpm.
hvis den dør der skal den har lidt mere i tomgang - den kan køre 1000rpm i tomgang med motor lyder som om den køre lidt ujævnt.
-
Havde samme problem med min SV1000S - det hjalp at skrue op for tomgangen...
-
Min løber 1300+ omdr/min i tomgang. :rolleyes:
-
jeg har betalt 6000 kr hos Dyno der blev stillet gas spjæld så der kører synkront . Den kører bare fint med det.
-
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=68276 (http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=68276)
så spare du da en tusse! :wink:
-Men som de andre siger, vent med at få den kørt ind til at du har fået åbne potter på.
-
Har SVinet til service og har haft lidt problemer med at den "går ud" / "dør lidt" ved langsom kørsel i eksempelvis rundkørsler.
MERE GAZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ, som altid er det svaret på alting........!!!!!!! :whipped:
Og så det lidt mere seriøse, når du får åbne potter på og dit hidtil ukendte åbne KN-filter så siger rygtet at du skal have fjernet/elimineret din Lambda sonde som elektronisk styrer din blanding idag, og så have den rullet ind med en PowerCommander som kan stilles i mange flere step op gennem hele området.......
Så herfra skal det også lyde, VEEEEEEENT og brug pengene på at betale din tur til Poznan........ :club:
-
Hej med jer
Tak for alle input... :respekt:
Jeg har åbne potter + kn filter
Og jeg kan se hvor det bærer henad...PWRCMD'er + rulning / indstilling
Ja Højvang - har set at jeg kan spare en tusse på Galleriet.... men tak alligevel for tipset.. :thumbsup:
Batman...du giver bare ikke op .... :thumbsup: :respekt: men der bliver ikke ræs for mig i år på bane...MEDMINDRE jeg vinder en del i Lotto....så sådan er det.
Når jeg får hende hjem til august når sneen og saltet er væk ja så bliver tomgangen stillet og så må vi se hvad det hjælper....
Ha' en forrygende aften alle sving hungrende MC'ister :wink: :mrgreen:
Hilsen Per
-
Når jeg får hende hjem til august når sneen og saltet er væk ja så bliver tomgangen stillet og så må vi se hvad det hjælper....
Rolig nu, mon ikke vi ``allerede`` kan lufte svinene i slutningen af april, senest helst!:)
-
Hej med jer
Har SVinet til service og har haft lidt problemer med at den "går ud" / "dør lidt" ved langsom kørsel i eksempelvis rundkørsler.
Har idag fået at vide at jeg har et KN filter i maskiner :shock: Det vidste jeg ikke... nå men nu ringer service manden så og tilbyder mig PWRCMD for 2800 kr + rulning/map/indstilling for 3000
Det er så oven i mit 12.000 km eftersyn som allerede er oppe i 4200 (dog inkl vask/1 x løfter+vinteropbevaring+bobbins). :?
Nå men mit spørgsmål går på om det er dyrt for PWRCMD+indkørign af denne kr 5.800,00 ?
Ser frem til at høre fra jer specialister på området ... og gerne i dag - da de står og roder med hende dernede ....
Hilsen "den fattige"
Er 5800,00- dyrt...ja/nej, hvad vil du opnå?
Hvis du synes at din mc kører godt og dit problem "kun" er, at den gå ud, så vil jeg mene at 5800,- er spild at penge. Det kan klares med et par justeringer som en del af os herinde kan hjælpe dig med. Inden du kaster penge efter en Power Commander ville jeg få justeret følgende:
TPS justering, synkronisering af gasspjæld og justering af tomgang.
Men jeg vil også lige sige at hvis du kører med åbne potter+KN filter så ville jeg som Jannik skriver lige få kørt den på et rullefelt og få en måling på den så du ved om den kører for magert. Det koster ca. 350,-.
Hvis du beslutter dig for at kaste en Power Commander på den + justering, så ville jeg først få det gjort når SVinet er præcis som jeg vil ha´den.
dvs. nye potter, filter, TPS justering, synkronisering af gasspjæld osv...
Du behøver ikke at sætte en PC på, du kan også få justeret den originale ECU så den kører som den skal med de nye potter+filter, det har jeg fået gjort og den kører fint.
-
Jeg fik også kørt mit SVin ind hos Ove aka. Mr Dyno i Haslev. Han er en flink fætter - men der er pokkers svært at komme til/fra den lille flække han holder til i udenfor Haslev. Jeg mener også at jeg betale i omegnen af de beløb der nævnes for at få mappet maskinen og smidt et PiperX stage 2 filter på.
Husk at checke om der er benzin på efter arbejdet er udført. Mr Dyno havde fame drænet mit SVin fuldstændigt. Jeg kom derfor ca 1½ km. mod Haslev (nærmeste by jeg kunne tanke i) før jeg løb tør for benz midt mellem lars tyndskids marker og der hvor kragerne vender *SUUUUK*
Så jeg måtte trække hen til nærmeste bondemand der selvf. KUN havde diesel-køretøjer... Og dog! Det lykkedes os at afmontere tanken på hans 4-takts plæneklipper og hælde den halve liter benzin han ejede over i min tank. Det hold akkurat ind til tanken i Haslev. TAK bondemand og *grrrrrrrrrr* Mr Dyno.
-
Tak Rene ..... jeg får den rullet og justeret når de nye potter engang er indkøbt...og så starter jeg med en tomgangsskrue
I er for fede med alle de gode input og svar ...det hjælper lidt på "sne drepressionen" :mrgreen:
Mr. Dyno.... :brok: :brok: det er en ommer :whipped:
Tror at jeg var gået op i det røde felt.....
-
Mr. Dyno.... :brok: :brok: det er en ommer :whipped:
Tror at jeg var gået op i det røde felt.....
Ja, det var lige en tand for nærrigt... DOG var jeg MEGET tilfreds med resultatet og havde været lidt af en besværlig kunde. Kædekittet var for slidt til at ryge på dynoen - så han arrangerede for mig at BikX kom og fiksede det. Så jeg brokkede mig i sidste ende ikke over det med benzinen. Solen skinnede og det var en dejlig dag - så jeg overlevede ;-)