SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Ulvehaar efter April 19, 2009, 10:38:55 pm
-
(http://www.motorcykelgalleri.dk/uploads_xl_wm/255959.jpg?19-04-2009%2022:30:07)
Det er noget lim-halløj der sidder tilbage efter at jeg har brækket kulfiberskjoldet af, der sad der tidligere. Det ligner noget skum af en art, og det er ikke lige til at gnubbe af. Kan nok fjernes mekanisk, men vil gerne undgå at ridse i lakken.
Hvem fanden ødelægger en fin mc med sådan noget djævelskav :club:
-
Jeg ville nok prøve med acetone, det kan opløse meget lim og også en hel del typer isolerings skum! Men du skal nok være opmærksom på at den ikke tager malingen indeunder også...
-
det tror jeg sgu nok bliver svært uden ridser, vent med acetonen, prøv med rensebenzin først.... acetone er noget kradst skidt
-
...du skal have strammet din kæde! :)
-
...du skal have strammet din kæde! :)
:lmao:
Tak for svarene Lasse og Gud. Jeg prøver med rensebenzin, og ellers acetone.
Er der flere forslag?
-
masser af lim bliver blødt hvis man varmer det med varmepistol/hårtørrer. så kan man pille det af rimeligt nemt og derefter tage den smule der er tilbage med rense benz eller acetone.
-
jeg ville nok sætte et nyt carbon dæksel på, tvivler på at det kan blive pænt og rent uden at beskadige malingen..
-
Øhhh vinkelsliber? :lol:
Nej forsigtighed :loser:
8)
-
jeg ville nok sætte et nyt carbon dæksel på, tvivler på at det kan blive pænt og rent uden at beskadige malingen..
Den slags carbondæksler er noget fanden har skabt. Jeg kan forstå fidusen hvis de erstatter en anden del, men det er sgu da noget hat at sætte det udenpå noget???
Carbondæksel kommer der ALDRIG på igen, så hellere en stor gul :D
-
jeg ville nok sætte et nyt carbon dæksel på, tvivler på at det kan blive pænt og rent uden at beskadige malingen..
Den slags carbondæksler er noget fanden har skabt. Jeg kan forstå fidusen hvis de erstatter en anden del, men det er sgu da noget hat at sætte det udenpå noget???
Carbondæksel kommer der ALDRIG på igen, så hellere en stor gul :D
Den slags carbon beskyttelse er ikke noget fanden har skabt.. fidusen med dem er at de sørger af og til for at olien bliver inde i din motor når du styrter på racerbanen .. og det sørger dermed også for at der er større chancer for at du kan køre igen når du har fået rettet diverse greb ud etc. :D
-
Ligesom med huller på bukserne da man var en bette knægt, er jeg sikker på, at et fodbold-klistermærke vil gøre underværker ...
8)
-
Måske dette var en løsning:
http://cgi.ebay.co.uk/SUZUKI-SV-1000-S-CLUTCH-ENGINE-COVER-NEW-11340-06G20_W0QQitemZ260391007172QQihZ016QQcategoryZ10534QQtcZphotoQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1713.m153.l1262#ebayphotohosting (http://cgi.ebay.co.uk/SUZUKI-SV-1000-S-CLUTCH-ENGINE-COVER-NEW-11340-06G20_W0QQitemZ260391007172QQihZ016QQcategoryZ10534QQtcZphotoQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1713.m153.l1262#ebayphotohosting)
-
Jeg ville tage det værste med en skarp kniv eller lign. genstand, rensebenzin først og så acetone. Skulle det tage noget af org. lakken så en lille byge klarlak og i vinterpausen af med dækslet, glasblæst og sort pulverlak.
-
Måske dette var en løsning:
http://cgi.ebay.co.uk/SUZUKI-SV-1000-S-CLUTCH-ENGINE-COVER-NEW-11340-06G20_W0QQitemZ260391007172QQihZ016QQcategoryZ10534QQtcZphotoQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1713.m153.l1262#ebayphotohosting (http://cgi.ebay.co.uk/SUZUKI-SV-1000-S-CLUTCH-ENGINE-COVER-NEW-11340-06G20_W0QQitemZ260391007172QQihZ016QQcategoryZ10534QQtcZphotoQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1713.m153.l1262#ebayphotohosting)
Den er jo ridset! ;-)
-
Den slags carbon beskyttelse er ikke noget fanden har skabt.. fidusen med dem er at de sørger af og til for at olien bliver inde i din motor når du styrter på racerbanen .. og det sørger dermed også for at der er større chancer for at du kan køre igen når du har fået rettet diverse greb ud etc. :D
Nemlig ja. Et carbon dæksel kunne ha sparet mig for 2 liter olie og 1 sæt slicks :brok:
-
masser af lim bliver blødt hvis man varmer det med varmepistol/hårtørrer. så kan man pille det af rimeligt nemt og derefter tage den smule der er tilbage med rense benz eller acetone.
Hvis det er noget skum som der beskrives, er det nok noget PU eller Epoxy. Jeg ville også prøve at varme det godt op... Selvom det nok ofte har været rimeligt varmt fra motoren.
Jeg fandt lige hurtigt et link til at fjerne disse materialer med! Noget med noget Methylene Chloride, men det er vist ikke særlig sundt så vidt jeg kan forstå, og derfor sikkert også ulovligt!
http://www.crosslinktech.com/Articles/100%20How%20to%20remove%20cured%20materials.pdf (http://www.crosslinktech.com/Articles/100%20How%20to%20remove%20cured%20materials.pdf)
-
Hader at måtte æde mine ord, men der er sgu købt og monteret et nyt carbon dæksel :oops:
Jeg prøvede ALT, men intet kunne fjerne det lort, det sad bare godt fast. Så den stod på sandpapir og deltasliber, og en masse ridser i dækslet. Men af kom det.
Bød ellers på et nyt dæksel på ebay, men fik det ikke. Så jeg har købt et nyt carbonadi dæksel og limet det på med silikone. Så nu ser den ud som før, men jeg er et par hundrede spir fattigere og en erfaring rigere :lol:
-
aaaaa det bliver mahoni med tiden ......
sorry kunne ikke lade være