SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: blz efter Februar 01, 2009, 11:08:27 am
-
tja - har haft den på som candyblue - nu er den lige blivet malet matsort :mrgreen:
kommer flere billeder under vejs monteringen
-
ser godt ud..... kan den sættes på uden noget andet skal pilles af ???
-
ser godt ud..... kan den sættes på uden noget andet skal pilles af ???
det kan lade sig gøre - dog har jeg ødelagt en af de plastik nitter... så jeg sætter bolte med malede spændeskiver og rundtoppede møtrikker
-
Hvordan er blinklysene på de der undertrays? Lige så gode som standard, eller hvad?
-
Hvordan er blinklysene på de der undertrays? Lige så gode som standard, eller hvad?
NEJ! der er ikke meget lys i dem og desuden er de heller ikke lovlige, så hvis man møder en :police: i dårlig dagsform, kan man forvente at skulle af med et tilskud til statskassen på 500,-
Ham som have min cykel før mig, have et problem med en betjent som stoppede ham 3 gange på vej hjem fra arbejde, og han fik påtalt afstanden på blinkene , samt det faktum at han ikke havde nummerpladelys på. Så han fjernede blinkene og satte en rizoma nummerplade holder med lys på cyklen, da han fik at vide at nu var det sidste gang , hvis han ikke ville til syn...
Men jeg har faktisk overvejet at sætte blik i undertrayen igen´, skal bare finde nogen der passer rimeligt da han smed de originale ud!
-
kan man ikk bare sætte noget stærkere i så det bliver mere synligt? ville herne ha sådan en på min bike. men jeg har sådan et flip med sikkerhed. og er lidt nervøs for at en klaphat skulle overse mig og køre op i mig. og hvis det er tilfældet vil min forsikring så dække. så gerne så lovligt som muligt.
-
når jeg er færdig med den er ingen i tvivl om at jeg skal dreje ;)
-
JO man kan sikkert godt opgradere styrken lidt! Det vil helt sikkert hjælpe på synligheden, men de er stadig for tæt på hinanden til at være lovlige. Med mindre du kan finde et e-mærke på den, som viser at der er godkendt i et anden EU land, så er det de danske regler som gælder...
-
JO man kan sikkert godt opgradere styrken lidt! Det vil helt sikkert hjælpe på synligheden, men de er stadig for tæt på hinanden til at være lovlige. Med mindre du kan finde et e-mærke på den, som viser at der er godkendt i et anden EU land, så er det de danske regler som gælder...
tja - det kommer an på hvor man målet - for de går lidt ud på hver side af nr-pladen og det er som regl den de måler i forhold til
-
Som skrevet mange steder, her på SVrider.dk skal der vist være 18 cm imellem blinklygterne, den her fra S2-Concept er der 18 cm i mellem.
Har faktisk lige fået den hjem og glæder mig til at få den mont.
-
Som skrevet mange steder, her på SVrider.dk skal der vist være 18 cm imellem blinklygterne, den her fra S2-Concept er der 18 cm i mellem.
Har faktisk lige fået den hjem og glæder mig til at få den mont.
den er identisk med min.....min er dog en Ermax
-
Glæder mig så meget til at få Svinet igen her i starten af marts, så jeg kan få mine "MODS" mont.
Hvordan er den med nr. plade mont?? altså blikene.
-
JO man kan sikkert godt opgradere styrken lidt! Det vil helt sikkert hjælpe på synligheden, men de er stadig for tæt på hinanden til at være lovlige. Med mindre du kan finde et e-mærke på den, som viser at der er godkendt i et anden EU land, så er det de danske regler som gælder...
tja - det kommer an på hvor man målet - for de går lidt ud på hver side af nr-pladen og det er som regl den de måler i forhold til
Desværre ikke Jacob, det er nemlig mindstemål mellem blinkene som gælder, ikke de ydre mål. :whatever: Men jeg har hørt noget om at hvis man kan finde et andet eu land hvor de er godkendt, så skal de også godkende dem her! Så et sted noget om at de var godkendt i Englang, men har ikke selv set det på skrift!
-
Glæder mig så meget til at få Svinet igen her i starten af marts, så jeg kan få mine "MODS" mont.
Hvordan er den med nr. plade mont?? altså blikene.
a h til....derfor skifter jeg dioderne inde i blinkene når jeg får den retur fra opbevaring.
tror jeg køber nogle LED's svarende til disse:
http://www.matronics.dk/Produkter/Biler/Ledpaerer/Positionslys/Ba9s/Produkt/120119.aspx
-
Desværre ikke Jacob, det er nemlig mindstemål mellem blinkene som gælder, ikke de ydre mål.
Har du en kilde til den information? Jeg har selv prøvet at finde ud af det, men er ikke kommet frem til noget. blz har tidligere nævnt en udtalelse fra en betjent her http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=8436.msg87579#msg87579
... men nu er betjente jo ikke nødvendigvis autoriteter på området.
-
Desværre ikke Jacob, det er nemlig mindstemål mellem blinkene som gælder, ikke de ydre mål.
Har du en kilde til den information? Jeg har selv prøvet at finde ud af det, men er ikke kommet frem til noget. blz har tidligere nævnt en udtalelse fra en betjent her http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=8436.msg87579#msg87579
... men nu er betjente jo ikke nødvendigvis autoriteter på området.
tja - men hver betjent tolker love på stedet forskelligt - nogen kan se at det er extra sikker hed ved at signalere mere tydeligt at man drejer andre vil sige at bremselyset bliver mindre og svære at se - så stiller man betjenter det store spørgsmål om det ikke er logisk at når man blinker at man nok også bremser samtidig
jeg har en std bag lygte og sætter nogle super eller ultra brigth led i undertailen - måske lidt sjov med at sætte en kontakt i så jeg slukker for de ennerste dioder så der er lige 18cm mellem de yderste :mrgreen:
-
Desværre ikke Jacob, det er nemlig mindstemål mellem blinkene som gælder, ikke de ydre mål.
Har du en kilde til den information? Jeg har selv prøvet at finde ud af det, men er ikke kommet frem til noget. blz har tidligere nævnt en udtalelse fra en betjent her http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=8436.msg87579#msg87579
... men nu er betjente jo ikke nødvendigvis autoriteter på området.
http://www.faerdselsstyrelsen.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Koeretoejer/Detailforskrifter/DFK2007.pdf
side 83
6.04.002 afsnit (5)
(5) Den lodrette afstand mellem blinklygter, der blinker skiftevis (alternerende), skal
være mindst 0,20 m.
Denne pdf fil giver svar på sådanne spørgsmål, gem den evt på jeres putere
-
side 83
6.04.002 afsnit (5)
(5) Den lodrette afstand mellem blinklygter, der blinker skiftevis (alternerende), skal
være mindst 0,20 m.
Undskyld men hvordan har det punkt noget at gøre med om man måler inderste eller yderste vandrette afstand mellem blinkene?
-
side 83
6.04.002 afsnit (5)
(5) Den lodrette afstand mellem blinklygter, der blinker skiftevis (alternerende), skal
være mindst 0,20 m.
Undskyld men hvordan har det punkt noget at gøre med om man måler inderste eller yderste vandrette afstand mellem blinkene?
20cm? i mener bestemt i teoribogen står der 18cm?
-
side 83
6.04.002 afsnit (5)
(5) Den lodrette afstand mellem blinklygter, der blinker skiftevis (alternerende), skal
være mindst 0,20 m.
Undskyld men hvordan har det punkt noget at gøre med om man måler inderste eller yderste vandrette afstand mellem blinkene?
20cm? i mener bestemt i teoribogen står der 18cm?
Det der er loven, kort og godt. Hvordan den fortolkes skal jeg ikke blande mig i, jeg vil dog til enhver tid hævde at holder du 20cm midt-midt, hverken kan eller vil :police: gøre mere ud af det.
-
Jeg har læst færselsstyrelsens pdf, om regler for lys på mc, og der står 18 cm vandret. (side til side)
Lodret er op og ned!
-
Jeg har læst færselsstyrelsens pdf, om regler for lys på mc, og der står 18 cm vandret. (side til side)
Lodret er op og ned!
haha du siger sgu noget.....my bad :oops:
-
Jeg har læst færselsstyrelsens pdf, om regler for lys på mc, og der står 18 cm vandret. (side til side)
Lodret er op og ned!
Sådan.....side 85 var det i stedet:
(2) To-hjulet motorcykel skal være forsynet med en forblinklygte og en bagblinklygte
i hver side.
For disse blinklygter gælder,
a) at afstanden mellem forblinklygterne skal være mindst 0,24 m,
b) at afstanden mellem bagblinklygterne skal være mindst 0,18 m,
18 cm er korrekt.