SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: SValle efter November 06, 2008, 09:01:26 pm
-
Hejsa allesammen
Jeg har et problem med min SV650s fra 02. Når jeg kører afsted med friske omdrejningstal og slipper gassen helt, så motorbremser cyklen som den skal, men så er det ligesom den motorbremser mere og slipper igen og kan gøre dette flere gange i træk lige efter hinanden eller med små intervaller. Cyklen gør det ikke når man gør det i frigear. Det føles meget ubehageligt og er begyndt at gribe koblingen hver gang jeg skal ned i fart. Hostene eller hakkene som kommer er ganske korte, men kan komme mange gange.
Jeg har tjekket olien på motoren og den er helt fin. Min kæde er ved at være lidt stiv i ledene selvom jeg smører den jævnligt og har god frigang (læs: godt løs). Jeg har planer om at skifte kæde her i vinterperioden. Jeg kan ikke rigtigt komme på hvad det kan være. Den accelerer som en drøm og ved faste hastigheder er der heller ikke det mindste. Jeg har overvejet at køre den til doktormanden, men føler mig ganske enkelt ikke særlig tryg på den, så hvis det er noget jeg kan udbedre inden jeg triller afsted næste gang ville det være dejligt.
Håber i kan hjælpe mig.
Mvh. SValle
-
regner ikke med at du mener skyder, da de dejlige v2'er jo gør sådan. Men jeg vil gætte på at det er din kæde, som du selv skriver er ved at være stiv. Det kan evt også være du kan prøve at skifte tændrør, men det mest sandsynlige er vidst et kædeskift.
Håber du får løst problemet.
-
Jeg har snakket lidt med en autoriseret suzuki forhandler og han er næsten sikker på at det er kæden som er godt slidt ned og det forreste tandhjul simpelthen takker over ved kraftig motor nedbremsning. Kæden bliver strammet godt op og bliver kørt til doktor manden first thing på mandag. Det er den originale kæde som har holdt 25000 km så den har fortjent at komme på efterløn! Håber virkelig det løser problemet da man jo gerne vil have sin cykel i top stand.
Mange tak for hjælpen!
/SValle
-
Det er den originale kæde som har holdt 25000 km så
Damn!!! Mine kæde-kits holder kun halvt så langt :| Jeg har flere gange overvejet om de måske er lavet af ost? Vil i hvert fald prøve at købe et andet denne gang og se om det holder bedre and Suzukis.
Det er forresten på trods af at jeg smører kæden for hver 300 km og hver gang der er kommet vand på den...
-
Jeg skiftede først mit kædekit ved 28.000 kørte km... Og der var stadig Km tilbage i det dengang
-
Km på 1000 og 650ccm kan ikke sammenlignes. :undecided:
-
Min har kørt 18.000 og kæden er stadigvæk ok uden løse led, jeg tænker at hvis kæden bliver strammet for meget op så slides den hurtiger, og det slider også på lejerne i motoren. Derfor er det vigtigt at tænke på at din kæde bliver stram hvergang cyklen dykker i din bagdæmper.
-
Min har kørt 18.000 og kæden er stadigvæk ok uden løse led, jeg tænker at hvis kæden bliver strammet for meget op så slides den hurtiger, og det slider også på lejerne i motoren. Derfor er det vigtigt at tænke på at din kæde bliver stram hvergang cyklen dykker i din bagdæmper.
Sandt nok - det har sikkert en betydning at op imod 50% af mine kilometer er kørt med passager!
-
Min har kørt 18.000 og kæden er stadigvæk ok uden løse led, jeg tænker at hvis kæden bliver strammet for meget op så slides den hurtiger, og det slider også på lejerne i motoren. Derfor er det vigtigt at tænke på at din kæde bliver stram hvergang cyklen dykker i din bagdæmper.
Sandt nok - det har sikkert en betydning at op imod 50% af mine kilometer er kørt med passager!
Så giver det pludseligt mening at du gerne vil have en bus i stedet for sv´eren. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Så kan du også begynde at tage penge for en tur. :lmao: :lmao: :lmao:
-
Min har kørt 18.000 og kæden er stadigvæk ok uden løse led, jeg tænker at hvis kæden bliver strammet for meget op så slides den hurtiger, og det slider også på lejerne i motoren. Derfor er det vigtigt at tænke på at din kæde bliver stram hvergang cyklen dykker i din bagdæmper.
Sandt nok - det har sikkert en betydning at op imod 50% af mine kilometer er kørt med passager!
Så giver det pludseligt mening at du gerne vil have en bus i stedet for sv´eren. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Så kan du også begynde at tage penge for en tur. :lmao: :lmao: :lmao:
Mjjjaeh - jeg begynder at lugte en forretning her! Måske jeg kan hjælpe gamle bingo-damer ud af deres lidelser. Er det aktiv dødshjælp hvis man skræmmer folk ihjel?
Skurkens Rutebilsforretning - Er du gammel, rynket og træt af at leve? Kør en tur med skurkens bus til bingo i greve! (Kun 10.000kr - bedemand ikke inkluderet)
-
Har altid hørt at kæden ikke må være for stram da det slider voldsomt på den, men jeg har desværre haft den lidt for løs så det forreste tandhjul er kaput. Bliver spændende når jeg skal køre den til doktormanden på mandag!
/SValle
-
Har altid hørt at kæden ikke må være for stram da det slider voldsomt på den, men jeg har desværre haft den lidt for løs så det forreste tandhjul er kaput. Bliver spændende når jeg skal køre den til doktormanden på mandag!
/SValle
Tandhjulsskift - sådan noget laver du vel forhåbentlig selv?
-
Det er den originale kæde som har holdt 25000 km så
Damn!!! Mine kæde-kits holder kun halvt så langt :| Jeg har flere gange overvejet om de måske er lavet af ost? Vil i hvert fald prøve at købe et andet denne gang og se om det holder bedre and Suzukis.
Det er forresten på trods af at jeg smører kæden for hver 300 km og hver gang der er kommet vand på den...
har du hørt om kædespray? det hjælper gerne på problemet. jeg mener jeg nåede 22000 på min inden den blev skiftet... men så skulle den også skiftes! måtte stramme den 1 gang om ugen til sidst..
-
Det er den originale kæde som har holdt 25000 km så
Damn!!! Mine kæde-kits holder kun halvt så langt :| Jeg har flere gange overvejet om de måske er lavet af ost? Vil i hvert fald prøve at købe et andet denne gang og se om det holder bedre and Suzukis.
Det er forresten på trods af at jeg smører kæden for hver 300 km og hver gang der er kommet vand på den...
har du hørt om kædespray? det hjælper gerne på problemet. jeg mener jeg nåede 22000 på min inden den blev skiftet... men så skulle den også skiftes! måtte stramme den 1 gang om ugen til sidst..
Som skrevet... Jeg smører faktisk gerne for hver 300 km ca. Jeg talte med Jannik om det og det kan have noget at gøre med at jeg meget ofte kører med passager - gerne lange ture...
Du mener måske at man skal smøre hyppigere end hver 300 km? Dertil skal det lige siges at jeg kun kører i regnvejr hvis jeg fejlbedømmer vejrudsigten og altid smører efter at køden har været våd eller er blevet vasket...
-
Det er den originale kæde som har holdt 25000 km så
Damn!!! Mine kæde-kits holder kun halvt så langt :| Jeg har flere gange overvejet om de måske er lavet af ost? Vil i hvert fald prøve at købe et andet denne gang og se om det holder bedre and Suzukis.
Det er forresten på trods af at jeg smører kæden for hver 300 km og hver gang der er kommet vand på den...
har du hørt om kædespray? det hjælper gerne på problemet. jeg mener jeg nåede 22000 på min inden den blev skiftet... men så skulle den også skiftes! måtte stramme den 1 gang om ugen til sidst..
Som skrevet... Jeg smører faktisk gerne for hver 300 km ca. Jeg talte med Jannik om det og det kan have noget at gøre med at jeg meget ofte kører med passager - gerne lange ture...
Du mener måske at man skal smøre hyppigere end hver 300 km? Dertil skal det lige siges at jeg kun kører i regnvejr hvis jeg fejlbedømmer vejrudsigten og altid smører efter at køden har været våd eller er blevet vasket...
det lyder da vildt at du så ikk køre længere inden den skal skiftes så.. er det en orginal suzuki kæde? ,, eller strammer du den for meget eller lidt,.. der skal jo være 2-3 cm .. jeg synes bare det lyder som om der er noget galt.
-
Det er den originale kæde som har holdt 25000 km så
Damn!!! Mine kæde-kits holder kun halvt så langt :| Jeg har flere gange overvejet om de måske er lavet af ost? Vil i hvert fald prøve at købe et andet denne gang og se om det holder bedre and Suzukis.
Det er forresten på trods af at jeg smører kæden for hver 300 km og hver gang der er kommet vand på den...
har du hørt om kædespray? det hjælper gerne på problemet. jeg mener jeg nåede 22000 på min inden den blev skiftet... men så skulle den også skiftes! måtte stramme den 1 gang om ugen til sidst..
Som skrevet... Jeg smører faktisk gerne for hver 300 km ca. Jeg talte med Jannik om det og det kan have noget at gøre med at jeg meget ofte kører med passager - gerne lange ture...
Du mener måske at man skal smøre hyppigere end hver 300 km? Dertil skal det lige siges at jeg kun kører i regnvejr hvis jeg fejlbedømmer vejrudsigten og altid smører efter at køden har været våd eller er blevet vasket...
det lyder da vildt at du så ikk køre længere inden den skal skiftes så.. er det en orginal suzuki kæde? ,, eller strammer du den for meget eller lidt,.. der skal jo være 2-3 cm .. jeg synes bare det lyder som om der er noget galt.
Jeg strammer den aldrig selv da jeg ikke har værktøjet til det. Så jeg tager altid forbi Enghave Motor og fpr det gjort der. Det tager de ikke penge for hvis man spørger pænt...
Det er den originale suzuki-kæde og jeg er også selv ganske forundret. Kan det have noget at gøre med at jeg ofte motorbremser for at regulere hastigheden?
-
Det er den originale kæde som har holdt 25000 km så
Damn!!! Mine kæde-kits holder kun halvt så langt :| Jeg har flere gange overvejet om de måske er lavet af ost? Vil i hvert fald prøve at købe et andet denne gang og se om det holder bedre and Suzukis.
Det er forresten på trods af at jeg smører kæden for hver 300 km og hver gang der er kommet vand på den...
har du hørt om kædespray? det hjælper gerne på problemet. jeg mener jeg nåede 22000 på min inden den blev skiftet... men så skulle den også skiftes! måtte stramme den 1 gang om ugen til sidst..
Som skrevet... Jeg smører faktisk gerne for hver 300 km ca. Jeg talte med Jannik om det og det kan have noget at gøre med at jeg meget ofte kører med passager - gerne lange ture...
Du mener måske at man skal smøre hyppigere end hver 300 km? Dertil skal det lige siges at jeg kun kører i regnvejr hvis jeg fejlbedømmer vejrudsigten og altid smører efter at køden har været våd eller er blevet vasket...
det lyder da vildt at du så ikk køre længere inden den skal skiftes så.. er det en orginal suzuki kæde? ,, eller strammer du den for meget eller lidt,.. der skal jo være 2-3 cm .. jeg synes bare det lyder som om der er noget galt.
Jeg strammer den aldrig selv da jeg ikke har værktøjet til det. Så jeg tager altid forbi Enghave Motor og fpr det gjort der. Det tager de ikke penge for hvis man spørger pænt...
Det er den originale suzuki-kæde og jeg er også selv ganske forundret. Kan det have noget at gøre med at jeg ofte motorbremser for at regulere hastigheden?
ved det ikk helt, tror det ikk, jeg motorbremser da også en hel del.. det jo der den prutter :blink: hvor tit strammer du kæden? ved ikk om det kan være hvis du ikk får den strammet tit nok,, men kan jo ikk helt samligne med mig selv, jeg køre jo heletiden så jeg kontrollere jo det hele en gang om ugen.... men det er da værd lige at holde lidt øje med det..
-
Det er den originale kæde som har holdt 25000 km så
Damn!!! Mine kæde-kits holder kun halvt så langt :| Jeg har flere gange overvejet om de måske er lavet af ost? Vil i hvert fald prøve at købe et andet denne gang og se om det holder bedre and Suzukis.
Det er forresten på trods af at jeg smører kæden for hver 300 km og hver gang der er kommet vand på den...
har du hørt om kædespray? det hjælper gerne på problemet. jeg mener jeg nåede 22000 på min inden den blev skiftet... men så skulle den også skiftes! måtte stramme den 1 gang om ugen til sidst..
Som skrevet... Jeg smører faktisk gerne for hver 300 km ca. Jeg talte med Jannik om det og det kan have noget at gøre med at jeg meget ofte kører med passager - gerne lange ture...
Du mener måske at man skal smøre hyppigere end hver 300 km? Dertil skal det lige siges at jeg kun kører i regnvejr hvis jeg fejlbedømmer vejrudsigten og altid smører efter at køden har været våd eller er blevet vasket...
det lyder da vildt at du så ikk køre længere inden den skal skiftes så.. er det en orginal suzuki kæde? ,, eller strammer du den for meget eller lidt,.. der skal jo være 2-3 cm .. jeg synes bare det lyder som om der er noget galt.
Jeg strammer den aldrig selv da jeg ikke har værktøjet til det. Så jeg tager altid forbi Enghave Motor og fpr det gjort der. Det tager de ikke penge for hvis man spørger pænt...
Det er den originale suzuki-kæde og jeg er også selv ganske forundret. Kan det have noget at gøre med at jeg ofte motorbremser for at regulere hastigheden?
ved det ikk helt, tror det ikk, jeg motorbremser da også en hel del.. det jo der den prutter :blink: hvor tit strammer du kæden? ved ikk om det kan være hvis du ikk får den strammet tit nok,, men kan jo ikk helt samligne med mig selv, jeg køre jo heletiden så jeg kontrollere jo det hele en gang om ugen.... men det er da værd lige at holde lidt øje med det..
Jeg kan mærke og høre når kæden er for slap... Så jeg har måske kun checket den en gang hver anden måned. Men godt spørgsmål - holder kæden ikke lige så langt tid hvis man ikke strammer den særligt hyppigt?
De kæder jeg har haft har jeg kun fået strammet 3-4 gange i deres levetid... Det er som om at de holder i langt tid og så efter første stramning begynder det at gå stærkt.
-
altså.. hvis man strammer kæden for meget sliber den jo på tænderne, især på det foreste tandhjul. men ved faktisk ikk om den også slider på den anden måde,, kan ikk forestille mig andet. og bliver kæden for slap er der jo bare større chance for at den kan springe af og lave skade på biken.. eller værre.. på dig! så skal den altså også være slap! men der er jo ikk det store i selv at stramme kæden på biken, man kan købe billigt udstyr til det ved t hansen.
-
Du siger du ikke selv har værktøj til det. ?
I min værktøjs pose som sidder på cyklen originalt, der er da værktøj til det...
Mht til smøring, jeg giver min et spray kæde dims når den får blanke ruller, og den har da rullet 22000km nu og er ikke smadret endnu... så tror ikke du gør det for for lidt med de der 300km pr gang
-
Ha ha ha ha.... SUK!!!!! Hvis ikke jeg køber ny kværn her i forbindelse med sæsonstart så skifter jeg kittet. Så må vi se hvordan det går :D