SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: blz efter September 26, 2008, 09:17:18 am
-
kit fra nic-tec er nævnt mange gange om med gode oplevelser montering/brug
http://www.nic-tec.com/group.asp?group=23
999,- for bi-Xenon h4 - det lyder fair nok
1499,- for samme sæt med slim balastere
er der en fordel ved at vælge slim? for 500,- mer?
-
Jeg har et almindelig Xenon sæt på med de "store" ballaster og det er der plads til. Slim ballaster er nok mere til S'erne da de skal bruge to.
-
Hvad er bøden for at køre rundt med sådan jnoget?
-
Hvad er bøden for at køre rundt med sådan jnoget?
500 vel ? Og måske et syn hvis du møder en der er rigtig irriterene ...
-
de her er 6000k - det skulle være hvid hvor lavere er gult og højre et blåligt - og lilla er helt i den højeste ende
-
Hvad er bøden for at køre rundt med sådan jnoget?
Det giver INGEN bøde for at køre med xenon. Det er fuld ud lovligt at efter montere på en motorcykel. Ved det, fordi vi var til noget biltræf i silkeborg hvor alle skulle tjekkes og der troede jeg nemlig at jeg ville få bøde, men den indsatsleder samt en syns mand sagde at det var lovligt på motorcykler.
Så det montere du bare. Rigtig lækkert om natten og så ser det jo skide godt ud.!
-
Hvad er bøden for at køre rundt med sådan jnoget?
Det giver INGEN bøde for at køre med xenon. Det er fuld ud lovligt at efter montere på en motorcykel. Ved det, fordi vi var til noget biltræf i silkeborg hvor alle skulle tjekkes og der troede jeg nemlig at jeg ville få bøde, men den indsatsleder samt en syns mand sagde at det var lovligt på motorcykler.
Så det montere du bare. Rigtig lækkert om natten og så ser det jo skide godt ud.!
Wooot? Har aldrig hørt det omtalt som lovligt før :huh: :D
-
Hvad er bøden for at køre rundt med sådan jnoget?
Det giver INGEN bøde for at køre med xenon. Det er fuld ud lovligt at efter montere på en motorcykel. Ved det, fordi vi var til noget biltræf i silkeborg hvor alle skulle tjekkes og der troede jeg nemlig at jeg ville få bøde, men den indsatsleder samt en syns mand sagde at det var lovligt på motorcykler.
Så det montere du bare. Rigtig lækkert om natten og så ser det jo skide godt ud.!
Finder du ikke lige en paragraf på det?
Normalt skal der være DE-linser, højdejustering, lygtespulere for at skidtet kan godkendes..
-
Det er 100% ulovligt at eftermonterer Xenon.
Jeg kan linke lidt til den officielle information der findes om emnet.
Første link er til Retsinformation og de giver en mere overordnet men dog gældende beskrivelse.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=49848#K5 (https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=49848#K5)
Hernæst er det Færdselsstyrelsen:
http://www.fstyr.dk/sw22273.asp (http://www.fstyr.dk/sw22273.asp)
Færdselsstyrelsen har et PDF dokument (1.4mb) der beskriver i detaljer alt hvad hjertet begærer. Der er 192 sider og det er desværre ikke så logisk bygget op. Feks står krav til de forskellige typer udstyr til motorcykel flere steder.
http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Koeretoejer/Detailforskrifter/DFK2007.pdf (http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Koeretoejer/Detailforskrifter/DFK2007.pdf)
Håber det hjalp lidt :)
-
Who gives a shit - mit liv er mere end 500 kr værd...
-
Who gives a shit - mit liv er mere end 500 kr værd...
Synes det er noget pis at lukke ud !
Du blænder ad helvede til når du krudter den af, og når (hvis) der er vægt bagpå.
Iøvrigt er der ganske fint lys på alle moderne cykler, og kan man ikke se med dét, så er der sgu noget galt med synet istedet.
Eftermonteret xenonlys burde medføre stokkeslag på stedet :club:
Man splitter som regel osse sit ledningsnet af, og får bare en tungere cykel og en dødssyg illusion om bedre nattesyn (bla, bla) ud af det.
Hvem fanden ligger alligevel og kører rundt på mc i mørke med sin gode vilje
Men lortet blænder stadig de modkørende i dagtimerne :thumbsdown:
-
Det er 100% ulovligt at eftermonterer Xenon.
Jeg kan linke lidt til den officielle information der findes om emnet.
Første link er til Retsinformation og de giver en mere overordnet men dog gældende beskrivelse.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=49848#K5 (https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=49848#K5)
Hernæst er det Færdselsstyrelsen:
http://www.fstyr.dk/sw22273.asp (http://www.fstyr.dk/sw22273.asp)
Færdselsstyrelsen har et PDF dokument (1.4mb) der beskriver i detaljer alt hvad hjertet begærer. Der er 192 sider og det er desværre ikke så logisk bygget op. Feks står krav til de forskellige typer udstyr til motorcykel flere steder.
http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Koeretoejer/Detailforskrifter/DFK2007.pdf (http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Koeretoejer/Detailforskrifter/DFK2007.pdf)
Håber det hjalp lidt :)
Det er så heldigvis / desværre ikke helt korrekt.
Til Xenon godkendte DE linser lovliggør Xenon på en MC, forudsat det ikke blænder under nogle som helst forhold.
Men jeg er langt henad vejen enig med hvad Sperik siger. :brok:
-
Who gives a shit - mit liv er mere end 500 kr værd...
Synes det er noget pis at lukke ud !
Du blænder ad helvede til når du krudter den af, og når (hvis) der er vægt bagpå.
Iøvrigt er der ganske fint lys på alle moderne cykler, og kan man ikke se med dét, så er der sgu noget galt med synet istedet.
Eftermonteret xenonlys burde medføre stokkeslag på stedet :club:
Man splitter som regel osse sit ledningsnet af, og får bare en tungere cykel og en dødssyg illusion om bedre nattesyn (bla, bla) ud af det.
Hvem fanden ligger alligevel og kører rundt på mc i mørke med sin gode vilje
Men lortet blænder stadig de modkørende i dagtimerne :thumbsdown:
Hvis folk finder det mere sikkert at blive set i modlys, eller for den sags skyld mangler ordentlig lys til vejbanen, hvilket så sandelig er et problem på mange nyere cykler, så er det deres sag. Jeg kører ikke selv med xenon, men har kraftigt overvejet det, da Daytona'en virkelig har et dårligt nærlys (jeg skal slå det lange lys til, for at opnå samme lys som nærlys på en SV!). Og ja, jeg kører også når solen er gået ned ... Man skal naturligvis ikke blænde andre, og må tage selvsamme forbehold. Men det ER et faktum at rigtig mange uheld er forudsaget af, at mc'erne har optrådt "usynlige", og dermed er blevet overset i trafikken.
Xenon er jo skabt af selvsamme grunde og ikke kun med tanke på at havne i Geiler-afdelingen i Thansen.
-
For ikke at virke alt for anstødende på eventuelle nye "ridere", så vil jeg gerne hermed erstatte ordene:
Pis = Fis
Helvede = Pommern
Fanden = Søren
Lortet = Lyset
Dog uden at meningen af disse utvetydige ord skulle gå tabt i erindringen !
Stokkeslagene står ved magt :club: :club: :club:
Og så afholder jeg mig fra yderligere kommentarer vedrørende emnet :innocent:
-
Det er 100% ulovligt at eftermonterer Xenon.
Jeg kan linke lidt til den officielle information der findes om emnet.
Første link er til Retsinformation og de giver en mere overordnet men dog gældende beskrivelse.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=49848#K5 (https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=49848#K5)
Hernæst er det Færdselsstyrelsen:
http://www.fstyr.dk/sw22273.asp (http://www.fstyr.dk/sw22273.asp)
Færdselsstyrelsen har et PDF dokument (1.4mb) der beskriver i detaljer alt hvad hjertet begærer. Der er 192 sider og det er desværre ikke så logisk bygget op. Feks står krav til de forskellige typer udstyr til motorcykel flere steder.
http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Koeretoejer/Detailforskrifter/DFK2007.pdf (http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Koeretoejer/Detailforskrifter/DFK2007.pdf)
Håber det hjalp lidt :)
Det er så heldigvis / desværre ikke helt korrekt.
Nixen. Du er desværre forkert på den. Ovenstående information er givet til mig af den ansvarlige motorinspektør hos Rigsfærdslen i rigspolitiet. Det er hvad jeg forholder mig til.
-
2 stks OSRAM BILUX. Så er der nærlys nok til mig.