SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: The Kid Mikey efter September 17, 2008, 10:50:33 pm
-
Hej. Har lige brug for noget hjælp. Var ude og køre en tur på den dejlige sv'er. Men pludselig da jeg skal i 2 hopper den ud af 2.gear og i et frigear uden det er det rigtige frigear. Får den så i 2.gear igen, og da jeg så skal skifte til 3. gear vil den faktisk ikke det, jeg får den så moslet i 3. og der køre bare derud af, men da jeg så skal til at holde stille for rødt kan jeg slet ikke få den længere ned end 2. gear. Kan ikke trykke pedalen en milimeter længere ned hverkan til frigear eller 1 gear. Nogle der har prøvet dette problem, og evt. ved hvordan det kan løses, eller er det bare en ny gearkasse jeg skal ud og ofre penge på?
På forhånd tak for hælpen.
-
har prøvet at der er et "frigear" mellem 5 og 6.
det er måske fordi jeg ikke har trykket pedalen helt op og den havner mellem 2 gear.
håber du finder en løsning.
du har 2 år reklamationsret på en suzuki, hvor gammel er den?
-
Puha det lyder ikke så godt. :?
Skal det forståes sådan at den rent mekaniskt sidder fast i 2 gear?
Hvis den er på baggaffellyfter med slukket motor kan du så skifte gear når du drejer hjulet med hånden?
Det lyder i mine øre som skiftegaflen er skredet på akslen. (uden at jeg ved om den kan det!)
Hvor langt har din cykel kørt?
Jannik...
-
Det lyder ikke rart... Prøv som Jannik skriver at løfte baghjulet og se om gearene er der. Ellers prøv at køre en tur og prøv at skifte gear uden kobling. Hvis begge dele ikke virker skal du til at skrue (eller værre endnu sende den til mekaniker)
-
kan du skifte gear naar cyklen IKKE er startet(ved at skubbe den lidt frem og til bage hvis Ja saa er koblingskablet nok naesten knaekket
-
har prøvet at der er et "frigear" mellem 5 og 6.
det er måske fordi jeg ikke har trykket pedalen helt op og den havner mellem 2 gear.
Har prøvet det samme et par gange... hva er det?
-
Altså den kan godt skifte op i gear men ikke længere ned end 2.gear. Har prøvet det med baggaffelløfter, hjælper ikke det mindste. Den er smidt til mekaniker nu, så må han se på den.
Den er 4 år gammel, så der er desværre ingen reklamation på mere. Den har kun kørt 24500, så kan ikke rigtig forstå den allerede er ødelagt i gearkassen.
Puha det lyder ikke så godt. :?
Skal det forståes sådan at den rent mekaniskt sidder fast i 2 gear?
Hvis den er på baggaffellyfter med slukket motor kan du så skifte gear når du drejer hjulet med hånden?
Det lyder i mine øre som skiftegaflen er skredet på akslen. (uden at jeg ved om den kan det!)
Hvor langt har din cykel kørt?
Jannik...
-
har prøvet at der er et "frigear" mellem 5 og 6.
det er måske fordi jeg ikke har trykket pedalen helt op og den havner mellem 2 gear.
Har prøvet det samme et par gange... hva er det?
nok fordi du køre lidt for hurtigt ^^
-
har prøvet at der er et "frigear" mellem 5 og 6.
det er måske fordi jeg ikke har trykket pedalen helt op og den havner mellem 2 gear.
Har prøvet det samme et par gange... hva er det?
Det forekommer hvis du ikke er kontant nok i dit skifte.
Det hjælper også at skifte den arm som sidder på afgangsakslen fra gearkassen til en der er kortere fra eks en gsxr 750 fra ´98 (den passer i hvertfald på en 1000ccm)
Så bliver skiftene mere præcise og det spiller maks. :loser:
-
har prøvet at der er et "frigear" mellem 5 og 6.
det er måske fordi jeg ikke har trykket pedalen helt op og den havner mellem 2 gear.
Har prøvet det samme et par gange... hva er det?
Det forekommer hvis du ikke er kontant nok i dit skifte.
Det hjælper også at skifte den arm som sidder på afgangsakslen fra gearkassen til en der er kortere fra eks en gsxr 750 fra ´98 (den passer i hvertfald på en 1000ccm)
Så bliver skiftene mere præcise og det spiller maks. :loser:
Okay tak... Regnede også med det var noget i den retning...
-
har prøvet at der er et "frigear" mellem 5 og 6.
det er måske fordi jeg ikke har trykket pedalen helt op og den havner mellem 2 gear.
Har prøvet det samme et par gange... hva er det?
Det forekommer hvis du ikke er kontant nok i dit skifte.
Det hjælper også at skifte den arm som sidder på afgangsakslen fra gearkassen til en der er kortere fra eks en gsxr 750 fra ´98 (den passer i hvertfald på en 1000ccm)
Så bliver skiftene mere præcise og det spiller maks. :loser:
Hej jannik... kan du lægge et billed ind af den arm du snakker om..... bliver skiftene markant bedre ??
Mvh Henrik
-
Det ændrer bare på udvekslingen til geararmen.
-
har prøvet at der er et "frigear" mellem 5 og 6.
det er måske fordi jeg ikke har trykket pedalen helt op og den havner mellem 2 gear.
Har prøvet det samme et par gange... hva er det?
Det forekommer hvis du ikke er kontant nok i dit skifte.
Det hjælper også at skifte den arm som sidder på afgangsakslen fra gearkassen til en der er kortere fra eks en gsxr 750 fra ´98 (den passer i hvertfald på en 1000ccm)
Så bliver skiftene mere præcise og det spiller maks. :loser:
Hej jannik... kan du lægge et billed ind af den arm du snakker om..... bliver skiftene markant bedre ??
Mvh Henrik
Sådan... :blink:
Kan i den forbindelse anbefale at vende armen opaf i stedet så man får omvendt gearskifte. Det burde være sådan fra originalt!!!!
(billedet er fra før jeg skiftede på min egen)
-
omtalte skiftearm kan købes for 376,- hos onlineparts
er det rigtig godt med en ny skifte arm Jannik ?
Hilsen Henrik
-
Kort svar: JA!!!! :blink:
-
Kort svar: JA!!!! :blink:
Har du ikk et billed hvor skiftearmen vendet opad ???
-
Kort svar: JA!!!! :blink:
Har du ikk et billed hvor skiftearmen vendet opad ???
Jeg skal nok få taget et i denne weekend. :blink:
-
Kort svar: JA!!!! :blink:
Har du ikk et billed hvor skiftearmen vendet opad ???
Jeg skal nok få taget et i denne weekend. :blink:
Alletiders har nemlig en arm til det samme, men syntes ikk den ser helt rigtigt ud måske :afro:
-
Så fik jeg den sku allerede tilbage. Han pillede lidt med den og vupti, så virkede det. Han snakkede noget om det var en gearskifterarm ind i gearkassen der havde sat sig fast. Det er sket fordi jeg er kommet til at skifte ned i gear mens den køre med for mange omdrejninger. Efter hvad han sagde ihvertfald. Men nu virker det, det er sku det vigtigste.
-
Så fik jeg den sku allerede tilbage. Han pillede lidt med den og vupti, så virkede det. Han snakkede noget om det var en gearskifterarm ind i gearkassen der havde sat sig fast. Det er sket fordi jeg er kommet til at skifte ned i gear mens den køre med for mange omdrejninger. Efter hvad han sagde ihvertfald. Men nu virker det, det er sku det vigtigste.
Hvad kostede det at få lavet og hvor firk du det ordnet?
-
Så fik jeg den sku allerede tilbage. Han pillede lidt med den og vupti, så virkede det. Han snakkede noget om det var en gearskifterarm ind i gearkassen der havde sat sig fast. Det er sket fordi jeg er kommet til at skifte ned i gear mens den køre med for mange omdrejninger. Efter hvad han sagde ihvertfald. Men nu virker det, det er sku det vigtigste.
Det var den skiftegaffel som jeg havde mistænkt. :thumbsup: Fedt nok det var hurtigt at lave. :D
-
Han sagde han ikke ville tage betaling for det, Da han kun havde leget med den lidt, selvom det havde taget en time. Han sagde bare med et smil, at hvis jeg skulle have lavet service på den, kunne jeg jo komme ud til ham. Så det må man sige er billigt, og har hørt fra nogle andre der også har brugt ham, at service er noget billigere hos ham, end de fleste andre steder..
Fik den lavet på http://www.erlingsmc.dk/. De er 2 der går der ude, Erling som er ejer går kun der ude om aftenen og laver cykler her om efteråret/vinter.
-
Kort svar: JA!!!! :blink:
Har du ikk et billed hvor skiftearmen vendet opad ???
Jeg skal nok få taget et i denne weekend. :blink:
Jeg er lige afskåret fra nettet derhjemme så jeg er lige på via arbejdet.
Jeg har ikke billedet med men du skal bare vende armen opaf i stedet for nedaf...
-
Arghhh... Pis, har lige præcis samme problem med min lige nu, hvorfor den står ca. 10 km fra mig og venter på at jeg henter den på en eller anden måde.
Så må den jo afsted til et værksted... Er der nogle af jer der ved om nogle af de københavnske suzuki værksteder har "hente-service" eller skal jeg ud og finde en varebil selv ?
Jeg har lige talt med FA moto sport, og der fik jeg at vide, at det nok ville tage omkring 20 timer at lave, da motoren skulle skilles osv. hvis det var skiftegaffelen som beskrevet ovenfor.
Lyder det ikke helt vildt ? Det må kunne gøre uden at pille motor helt ud.... Nogle forslag til andre der kan gøre hurtigere, billigere og nemmere ??
-
Arghhh... Pis, har lige præcis samme problem med min lige nu, hvorfor den står ca. 10 km fra mig og venter på at jeg henter den på en eller anden måde.
Så må den jo afsted til et værksted... Er der nogle af jer der ved om nogle af de københavnske suzuki værksteder har "hente-service" eller skal jeg ud og finde en varebil selv ?
AlexMc kan hente og sikkert hjælpe med problemet ... Jeg ved ikke hvor den holder men prøv at hør ham ad ? www.alex-mc.dk
-
Giver lige Alex et kald...
-
skriv lige hvis du ikke kan få den hentet..
-
Gud - den bliver afhentet af Falck senere i dag. Så ellers tak for hjælpen. Fedt med et forum hvor medlemmerne er så hjælpsomme !
Cyklen er på vej til Alex, som jeg er sikker på giver den en god behandling. Han mente i øvrigt ikke, at de omkring 20 timer var helt skævt. Fy for pokker, det bliver jo dyrt det skidt. Men det skal jo laves...
-
Gud - den bliver afhentet af Falck senere i dag. Så ellers tak for hjælpen. Fedt med et forum hvor medlemmerne er så hjælpsomme !
Cyklen er på vej til Alex, som jeg er sikker på giver den en god behandling. Han mente i øvrigt ikke, at de omkring 20 timer var helt skævt. Fy for pokker, det bliver jo dyrt det skidt. Men det skal jo laves...
Nu kan det jo være at den ikke skal skilles ad men kan lirkes fri igen. Men hvis motoren skal skilles ad og det lugter af 20 timer kan du måske trøste dig med at Alex' timepris er noget lavere end de andre værksteder du måske overvejede at besøge :) Og han løber helt sikkert ikke om hjørner med dig ;)
-
Jeg krydser fingre og håber på det bedste, og så er jeg i øvrigt ikke i tvivl om, at min cykel er i de bedste hænder !
Så det går nok, selvom det da er hamrende sur røv når nu den står til salg. Skulle der komme en interesseret køber, er det ikke noget super fedt salgsargument, at han ikke kan prøve den, da den er på værksted :(
-
Det skete så desværre så også for mig igen nu. Men min mekaniker snakkede nu om 10-15 timer, ikke mere sagde han. Så venter spændt på den kommer hjem igen. Regner med i morgen faktisk. Den skulle også slilles helt ad, Så det er rigtig nok at motoren skulle ud, men det er ikke det der tager tiden, det er mere at sille motoren ad. Såh. Men held og lykke med det.
Jeg krydser fingre og håber på det bedste, og så er jeg i øvrigt ikke i tvivl om, at min cykel er i de bedste hænder !
Så det går nok, selvom det da er hamrende sur røv når nu den står til salg. Skulle der komme en interesseret køber, er det ikke noget super fedt salgsargument, at han ikke kan prøve den, da den er på værksted :(
-
så jeg spørger lige er det et problem der er på sv 650 ?
for som jeg ka læse er det nu 2 stk sv650 der har problemer
med gearene ??
Hilsen Henrik
-
så jeg spørger lige er det et problem der er på sv 650 ?
for som jeg ka læse er det nu 2 stk sv650 der har problemer
med gearene ??
Hilsen Henrik
Nej, min har nu gået over 36000 km og der har ikke været problemer af nogen art :D :D :thumbsup:
B2's runder vel snart 200000 km, og han har da heller ikke klaget :respekt:
-
Nej, min har nu gået over 36000 km og der har ikke været problemer af nogen art :D :D :thumbsup:
B2's runder vel snart 200000 km, og han har da heller ikke klaget :respekt:
Det er nu kun 150.000 km den (hvis snart den satans reservedel ellers kommer) snart runder. :wink:
-
Tror måske at det er fordi det er en nybegynder cykel for mange, så de ikke skifter gear ordentlig endnu, og hvis man ikke lige får den i gear ordentlig presser man den i gaer, det går jo ud over gearkassen og derfor går i stykker. Tror ikke det er et problem man kan bebrejde cyklen for. Jeg købte min af en MEGET uerfaren begynder, og det skete lige efter, såh hvem ved :)
så jeg spørger lige er det et problem der er på sv 650 ?
for som jeg ka læse er det nu 2 stk sv650 der har problemer
med gearene ??
Hilsen Henrik
-
Tror måske at det er fordi det er en nybegynder cykel for mange, så de ikke skifter gear ordentlig endnu, og hvis man ikke lige får den i gear ordentlig presser man den i gaer, det går jo ud over gearkassen og derfor går i stykker. Tror ikke det er et problem man kan bebrejde cyklen for. Jeg købte min af en MEGET uerfaren begynder, og det skete lige efter, såh hvem ved :)
så jeg spørger lige er det et problem der er på sv 650 ?
for som jeg ka læse er det nu 2 stk sv650 der har problemer
med gearene ??
Hilsen Henrik
Arh, jeg vil nu nok mene at jeg efter 4 sæsoner kan finde ud af at skifte gear. Tror ikke det er modellen den er gal med, men simpelthen bare os der har været uheldige.
-
Arg mikkel, er du nu sikker på det :). Ej det burde du sku nok kunne ja, det var nu også bare et gæt. Tror nu heller ikke det er modellens skyld. Ja vi har nok bare været uheldige :(