SVRider.dk Forum

Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: kent efter August 08, 2008, 06:36:32 am

Titel: afskæring af rør før eller efter lambda.
Indlæg af: kent efter August 08, 2008, 06:36:32 am
afskærer man røret før eller efter lambdasonden når man montere åben potte på 650? :?
Titel: Re: afskæring af rør før eller efter lambda.
Indlæg af: skurkenfradallas efter August 08, 2008, 10:29:04 am
Det kommer an på monteringsforskrifterne der gerne skulle følge med potten... Jeg er ret sikker på at alle potter monteres med et snit EFTER sonden. Således kan man altid genoprette den til original med en svejsning.

Når du smider åbne potter på sætter du bare en O2 sonde eliminator på hvis du gerne vil have koblet den fra.
Titel: Re: afskæring af rør før eller efter lambda.
Indlæg af: Damage efter August 08, 2008, 12:37:14 pm
Det kommer an på monteringsforskrifterne der gerne skulle følge med potten... Jeg er ret sikker på at alle potter monteres med et snit EFTER sonden. Således kan man altid genoprette den til original med en svejsning.

Når du smider åbne potter på sætter du bare en O2 sonde eliminator på hvis du gerne vil have koblet den fra.

X2
Titel: Re: afskæring af rør før eller efter lambda.
Indlæg af: Rasmus S efter August 08, 2008, 02:01:28 pm
Lambda sonden er da ikke op 650'erne før K7 modellen? Eller tager jeg fejl der?
Titel: Re: afskæring af rør før eller efter lambda.
Indlæg af: kent efter August 08, 2008, 05:23:59 pm
i dette tilfælde er det en k8, ikke den du ser på billedet til venstre. :angel:
Titel: Re: afskæring af rør før eller efter lambda.
Indlæg af: Emil -Ejlemos- efter August 10, 2008, 12:37:42 pm
Det kommer an på monteringsforskrifterne der gerne skulle følge med potten... Jeg er ret sikker på at alle potter monteres med et snit EFTER sonden. Således kan man altid genoprette den til original med en svejsning.

Når du smider åbne potter på sætter du bare en O2 sonde eliminator på hvis du gerne vil have koblet den fra.

Min mekker har pillet min lambdasonde ud og sat en bolt i i stedet for. Jeg kan nu se at den ser ud til måske at være på vej til at ruste (bolten).
Sådan en O2 sonde eliminator, hva er det helt præcist. Vil jeg kunne sætte min sonde i igen og så bare montere sådan en eliminator, i stedet for det der bolt-pjat mekkeren har lavet ?
Titel: Re: afskæring af rør før eller efter lambda.
Indlæg af: skurkenfradallas efter August 10, 2008, 01:28:06 pm
Det kommer an på monteringsforskrifterne der gerne skulle følge med potten... Jeg er ret sikker på at alle potter monteres med et snit EFTER sonden. Således kan man altid genoprette den til original med en svejsning.

Når du smider åbne potter på sætter du bare en O2 sonde eliminator på hvis du gerne vil have koblet den fra.

Min mekker har pillet min lambdasonde ud og sat en bolt i i stedet for. Jeg kan nu se at den ser ud til måske at være på vej til at ruste (bolten).
Sådan en O2 sonde eliminator, hva er det helt præcist. Vil jeg kunne sætte min sonde i igen og så bare montere sådan en eliminator, i stedet for det der bolt-pjat mekkeren har lavet ?

Eliminatoren ser således ud...

Det er sådan set bare en lille modstand som melder en konstant værdi til ECU'en om at alt er ok. Dette for at undgå at ECU'en begynder at modarbejde PowerCommanderen når den i nogle situationer giver motoren en mængde brændstof som måske ikke er helt er i overensstemmelse med EURO-emissionsstandarderne  :angel: Af netop denne årsag er det VIGTIGT at man gør noget ved lambda sonden.

Din mekaniker har sikkert gjort et eller andet ved ledningsnettet for at undgå at ECU'en melder en fejl over at den ikke får signal fra sonden. Du bør spørge ham for at være sikker!

Det med bolten er hvad man normalt gør når man fjerner sonden. jeg fik min med hjem i en fin plasticpose. Jeg er dog ret sikker på at min bolt er rustfri. Kan du ikke bar købe en anden bolt?
Titel: Re: afskæring af rør før eller efter lambda.
Indlæg af: Emil -Ejlemos- efter August 10, 2008, 09:59:21 pm

Eliminatoren ser således ud...

Det er sådan set bare en lille modstand som melder en konstant værdi til ECU'en om at alt er ok. Dette for at undgå at ECU'en begynder at modarbejde PowerCommanderen når den i nogle situationer giver motoren en mængde brændstof som måske ikke er helt er i overensstemmelse med EURO-emissionsstandarderne  :angel: Af netop denne årsag er det VIGTIGT at man gør noget ved lambda sonden.

Din mekaniker har sikkert gjort et eller andet ved ledningsnettet for at undgå at ECU'en melder en fejl over at den ikke får signal fra sonden. Du bør spørge ham for at være sikker!

Det med bolten er hvad man normalt gør når man fjerner sonden. jeg fik min med hjem i en fin plasticpose. Jeg er dog ret sikker på at min bolt er rustfri. Kan du ikke bar købe en anden bolt?

Jeg fik også min sonde med hjem, ja så har han jo nok allerede gjort et eller andet. Jo jeg tjekker lige om den er rustfri, for at være sikker, hvis ikke, så skifter jeg den. Tak for det :D