SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Pyrotek efter Juli 01, 2008, 12:23:04 pm
-
Som overskriften siger står den aldrig stille med at finde på hvad der kunne være sjovt at lave på SV'inet.
Kan man sætte en SV 1000 bagfælg direkte over på en 650 :?: det gad jeg godt da det ser fedt ud med det brede bagdæk og så kan jeg få gratis dæk fra en kammerat der kører ræs :mrgreen:
-
Som overskriften siger står den aldrig stille med at finde på hvad der kunne være sjovt at lave på SV'inet.
Kan man sætte en SV 1000 bagfælg direkte over på en 650 :?: det gad jeg godt da det ser fedt ud med det brede bagdæk og så kan jeg få gratis dæk fra en kammerat der kører ræs :mrgreen:
tro der skal laves nogle andre spacers - men om bagsvingeren passer ved jeg ik - ellers skal den også udskiftes ^^
ville hellere kigge på en fælg fra en gsx 600r dan den skulle være lettere...
-
Jeg er helt enig i det optiske med et bredere dæk, og som sidekommentar kigger jeg faktisk også altid på profil/mønster på dækket, og vælger måske det næstbedste i en given test, hvis det federe ud (måske tåbeligt, men sådan er det bare)
Og selv om det måske går lidt ud over "førligheden" kunne jeg godt finde på at sætte et 190'er dæk på SVinet næste gang :afro:
-
host kællinger host :D
-
Baj baj køreegenskaber... i begge tilfælde...
-
Jeg mener at have set ældre (pre-SRAD) gixxer bagfælge monteret på SV650'eren.
Kan dog ikke huske om det var på en old school eller en new school (?) :mrgreen:
Nyere gixxer/sv1000 fælge er ihvertfald ikke plug-and-play.
bortset fra spacere og aksel diameter er der en detalje om nav-bredde, som afgør kæde-offset og bremseskive offset.
Der er helt sikkert noget at finde på de engelsktalende fora, svrider.com og sv650.org
-
jeg har det her sæt til salg, hvis det har interesse..
GSXR SRAD fælge (bag 5,5")
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=35520
-
P.S.
Vær forberedt på yderligere kommentarer i stil med Ole og Sajmon's :whatever:
:)
-
Baj baj køreegenskaber... i begge tilfælde...
-
Baj baj køreegenskaber... i begge tilfælde...
-
Det med køreegnskaberne ved jeg ikke rigtigt. Er en 650 og en 1000 ikke nærmest ens i stel og geometri ? Så det skulle vel nok kunne funke :undecided:
-
Det med køreegnskaberne ved jeg ikke rigtigt. Er en 650 og en 1000 ikke nærmest ens i stel og geometri ? Så det skulle vel nok kunne funke :undecided:
Den øgede masse som det større dæk + større fælg giver, har en negativ effekt på mc'ens evne til at skifte retning.
I nogle tilfælde er de bredere dæk også lidt fladere i profilen, men der kan man kompensere ved at vælge et dæk med spidsere profil.
Det er dog lidt en smagssag. Nogen lægger ikke mærke til det, andre gør.
-
Syntes du skal springe ud i det uanset hvad andre mener. :blink:
Jeg har 3 forskellige modeller fælge liggende som du er velkommen til at komme og måle/prøve på for at se om de passer. :thumbsup:
-
Baj baj køreegenskaber... i begge tilfælde...
Lige et spørgsmål... Hvis bredere dæk automatisk medfører dårligere køreegenskaber - kører en 1000'er så dårligere end en 650'er?? :huh: Jeg har nemlig haft begge cykler, og jeg synes ikke at 1000'eren havde dårligere svingegenskaber end den lille.... Men det er måske bare mig... :undecided:
-
180 ser bare så meget bedre ud :whatever:
-
kører en 1000'er så dårligere end en 650'er??
Naturligvis - Suzuki har kun lavet 1000'eren fordi at de fede også skal kunne følge med.. :)
-
LOL
Der er lige en fælg jeg faldt over på ebay..
http://cgi.ebay.co.uk/SV-1000-GSXR-600-GSXR-750-REAR-WHEEL-2003-SUZUKI_W0QQitemZ150264835280QQcmdZViewItem?hash=item150264835280&_trkparms=72%3A636%7C39%3A1%7C65%3A12&_trksid=p3286.c0.m14 (http://cgi.ebay.co.uk/SV-1000-GSXR-600-GSXR-750-REAR-WHEEL-2003-SUZUKI_W0QQitemZ150264835280QQcmdZViewItem?hash=item150264835280&_trkparms=72%3A636%7C39%3A1%7C65%3A12&_trksid=p3286.c0.m14)
-
kører en 1000'er så dårligere end en 650'er??
Naturligvis - Suzuki har kun lavet 1000'eren fordi at de fede også skal kunne følge med.. :)
:lmao: :lmao: :lmao: :lmao:
-
kører en 1000'er så dårligere end en 650'er??
Naturligvis - Suzuki har kun lavet 1000'eren fordi at de fede også skal kunne følge med.. :)
Så skal man da være seriøst overvægtig for at køre TL'er :lol:
(190'er dæk, men er set skifte retning alligevel)
-
650'eren er bedre afstemt med sin dækmontering end 1000'eren er - men der er jo også forskel på affjedringen, som igen kan jævne det ud.
Jeg synes helt sikkert du skal prøve det - bare gør dig selv den tjeneste at blive før point-of-no-return med ombygningen.
Jeg har sågar en bagsvinger fra en 1000'er liggende hvis det hjælper dig. :mrgreen:
-
jeg var glad for min 650'er...
-
Hey Sajmon now we are talking :lol: så kan du jo starte med at give mig nogle mål :whatever:
Jeg skal bruge længden aksel til aksel. Breden på på montagestedet hvor den sider i stellet og breden invendig hvor hjulakslen sider. Please :mrgreen:
Bare ved lejlighed da jeg ikke skiller det ad før til vinter.
-
Baj baj køreegenskaber... i begge tilfælde...
Lige et spørgsmål... Hvis bredere dæk automatisk medfører dårligere køreegenskaber - kører en 1000'er så dårligere end en 650'er?? :huh: Jeg har nemlig haft begge cykler, og jeg synes ikke at 1000'eren havde dårligere svingegenskaber end den lille.... Men det er måske bare mig... :undecided:
Bredere dæk medfører ikke dårligere køreegenskaber, men et bredere dæk end cyklen er født med - og afstemt efter, gør som regel. Der er jo nok en grund til at 650´er er født med 120-60 og 160-60, og 1000´er med 120-70 og 180-55 :blink:
-
Kunne måske ligge i motoren 72 kontra 120 HK overførsel af kræfter. De cykler er så ens at jeg tror den fint vil kunne gå med en 5,5" 180 dæk.
-
Er helt klart også til de brede bagdæk... Tror bare der er mange ting at tage højde for. Altså om bagtandhjul og fortandhjul sidder korrekt ud fra hinanden, og om bremseskiven sidder korrekt.
Fandt lige denne gamle tråd, hvor det har givet nogle problemer, måske på grund af et størrere 6'' fælg...
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=9603.0 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=9603.0)
Det er selvfølgelig bare et kilosvin der har fået større fælg og derfor andre spacers - Men tænkte at det måske var lidt i samme dur når en 650 skulle have større fælg :huh:
Men synes da det skal prøves, så kan jeg nuppe de erfaringer du får :D
-
Overvejede om det nemeste var at montere en SV 1000 svinggaffel med hjul og bremser og hele baduljen.
Så er der kun: Kører de med samme størelse kæde?
Er der samme afstand i stellet hvor svinggaffel er monteret?
Er der forskel på aksel tykkelsen i svinggaflen?
Skal der laves andre afstandsrør så kæden løber?
-
Overvejede om det nemeste var at montere en SV 1000 svinggaffel med hjul og bremser og hele baduljen.
Så er der kun: Kører de med samme størelse kæde?
Er der samme afstand i stellet hvor svinggaffel er monteret?
Er der forskel på aksel tykkelsen i svinggaflen?
Skal der laves andre afstandsrør så kæden løber?
Ik for noget - men.... Hvorfor ikke bare købe en sig en 1000´er i stedet? Så meget dyrere tror jeg næppe at det bliver..
-
Overvejede om det nemeste var at montere en SV 1000 svinggaffel med hjul og bremser og hele baduljen.
Så er der kun: Kører de med samme størelse kæde?
Er der samme afstand i stellet hvor svinggaffel er monteret?
Er der forskel på aksel tykkelsen i svinggaflen?
Skal der laves andre afstandsrør så kæden løber?
Ik for noget - men.... Hvorfor ikke bare købe en sig en 1000´er i stedet? Så meget dyrere tror jeg næppe at det bliver..
Fordi 1000'eren ikke fåes i gul...
-
Overvejede om det nemeste var at montere en SV 1000 svinggaffel med hjul og bremser og hele baduljen.
Så er der kun: Kører de med samme størelse kæde?
Er der samme afstand i stellet hvor svinggaffel er monteret?
Er der forskel på aksel tykkelsen i svinggaflen?
Skal der laves andre afstandsrør så kæden løber?
Ik for noget - men.... Hvorfor ikke bare købe en sig en 1000´er i stedet? Så meget dyrere tror jeg næppe at det bliver..
Autolaker..
Fordi 1000'eren ikke fåes i gul...